"Officiell" Red Orchestra: Ostfront 41-45 tråd

Permalänk
Medlem

spelar fortfarande, men är inne i högsäsong på jobbet så jag har inte hunnit sitta framför datorn på ett tag nu.

Fortfarande bästa spelet i min samlig just nu

Permalänk
Inaktiv

Drar upp tråden lite till, ska köpa det såfort det kommer in till någon butik, verkar ruggigt coolt, någon som spelar fortfarande eller?
Alltså att ni hittar många servrar o sånt?

Permalänk

Spelar fortf. då och då... äger!

Permalänk
Medlem

Jag beställde det nyss från cdon. 199:- bara. Fick en rabattcheck med på 50:- så det kostade knappt nåt.

Hoppas det är bra så jag kan övertala mina polare att överge WoW och spela detta istället.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Inaktiv

ska köpa det på fredag, ska finnas på Åhlens då, orkar inte beställa idag..

Permalänk
Medlem

Jo det är riktigt kul detta liret.
Spelar inte mycket och inget annat än detta på nätet.

Ngn som vet de bästa ställena att lira på ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Personligen spelar jag på en server som hostas av klanen -splat-. Trevliga människor framförallt britter men också många svenskar. Bra server med många roliga nya beta banor osv.

Dom byter IP efter nyår till: 85.236.100.41
Vad dom har för IP just nu vet ja tyvärr inte, så det är bara till att söka.

Permalänk
Medlem

Ok thanks, får kolla upp den...tycker jag känner igen namnet, själv har jag varit en del på The Wild Bunch...viktigt det där var man befinner sig har jag märkt...irrande med "friendly fire" som en del pysslar med.

Är newbie både på detta spelet och att lira på nätet överhuvudet taget, så alla tips uppskattas.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte Red Orchestra för ett par dagar sedan, det var ganska svårt att komma in i från början, men sedan lossnade det när man ändrade tangen layouten lite

Riktigt härligt
Om någon skulle vilja lira så kan ni adda min Xfire : Jaomi

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Köpte Red Orchestra för ett par dagar sedan, det var ganska svårt att komma in i från början, men sedan lossnade det när man ändrade tangen layouten lite

Riktigt härligt
Om någon skulle vilja lira så kan ni adda min Xfire : Jaomi

Skulle vara intressant att få reda på hur du gjort.
Gör själv alltid om Fps layouter..har pil tgterna som bas och försöker använda de tgterna runtom...men tycker detta spelet verkar oflexibelt att omkonfigurera ?
Finns det ngt sätt att få en mus med mera knappar (MX400) att funka ordentligt tex ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Själv har jag ingen spel mus, men jag börjar redan att "äga" på vissa servers.

Själv klart går jag med wasd.
Sprint shift
Crouch Ctrl, Toggle Crouch C
Prone Z

Pri Fire Vänster musknapp
Use Mus hjulet
Alt fire Höger musknapp
Aim Tab

Sen lite olika röst kommandon på nummer paden

Jag finner att detta funngerar bäst och är snabbast ;):D

Som sagt så blir det säkert ännu bättre med en bättre mus, men jag vet inte eftersom jag inte har ngn.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok vilka baser brukar du vara på ?

"Xfire : Jaomi" Sorry greppar inte ? Xfire ?....heter du Jaomi på RO baserna ?
Kör med Bogey där oxå, men funderar på att byta...är en del på The Wild Bunch

MX 400 är en Logitech...antar att det inte är en spelmus, men den har ett antal extra knappar som jag mer än gärna skulle vilja använda..

Röstkommandona *S* För snurrit för mig, fastnar jag i detta liret, så lär jag köpa ett headsett med mic

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Xfire är ett messenger program för spelare, med det kan man joina till en server via programmet.

Ro Baserna?
Vad är det?
Menar du maps?

Jag heter Jaomi i spelet,

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Xfire är ett messenger program för spelare, med det kan man joina till en server via programmet.

Ro Baserna?
Vad är det?
Menar du maps?

Jag heter Jaomi i spelet,

Ok, jag är ingen van spelare på nätet som du kanske förstår...Xfire har jag inte hört talas om *S*Får kolla upp det.
Jag joinar genom att gå genom Steam till "huvudsidan"på Red orchestra...där finns ju ett par 100 olika servrar att välja på, du gör inte så ?

Edit: Googlade lite, så jag fattar nu...verkar vara ett smart progg Xfire..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag brukar joina

Steam - Red Orchestra - Multiplayer

Antar att du också gör så

Jag brukar mest köra RO_kaokasus, den är lätt den bästa

EDIT :

Dags att lira nu
Kollar tråden senare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Samma här....RO_kaokasus...Jaomi..... Skall lägga in dessa

Måste iväg snart, men lirar nog ngt senare idag..en stund

Adda The Wild Bunch och Bogey

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skaffade spelet själv imorse. Väldigt roligt måste jag säga med dessa seriösa spelare som inte knycker fordon från varandra eller tkar. Finns någon särskild community man bör tillhöra som RO spelare?

Permalänk
Medlem

Kollade in forumet på http://www.redorchestragame.com/
Verkar vara ett gäng sköna grabbar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej jag köpt red orchestra igår.
Har lirat på lite olika ställen, finns det någon fin server med svenskar på ?
Om inte kanske några har lust att lira någon dag, så man får lite teamplay.

Visa signatur

| Asus A7N8X Deluxe 2.0 Rev 1005 | AMD 2800+@2204 Mhz idel 45 full load 55 | Slk 947U | Sapphire 9800 Pro Stock speed | 2x512 Mb PC3500 TwinMos Speed Premium BH5 | WD raptor 74.3 Gb | Maxtor 120 Gb | Seagate 200 Gb | Samsung 710t |

Permalänk
Medlem

Tjena Hoobler!

Har du Xfire? Om inte, tanka det ifrån www.xfire.com så kan vi lira lite.

Jag har faktiskt inte hittat någon svensk server än.
Verkar vara lika svårt som att hitta en kaukasus 24/7

Var farligt nära idag på att bli kickad från en server, 2tks efter varandra (så klart inte med flit), Ryssarna borde ha rosa uniformer så att det är lättare att skilja dem från tyskarna
Chill

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag installerade xfire heter pezzon där.
Har lirat på mulipay.co.uk xdc clan server, tror den heter så.
Verkar vara en fin server med folk som är ganska seriösa.

Visa signatur

| Asus A7N8X Deluxe 2.0 Rev 1005 | AMD 2800+@2204 Mhz idel 45 full load 55 | Slk 947U | Sapphire 9800 Pro Stock speed | 2x512 Mb PC3500 TwinMos Speed Premium BH5 | WD raptor 74.3 Gb | Maxtor 120 Gb | Seagate 200 Gb | Samsung 710t |

Permalänk
Medlem

Okej

JAg lade till dig, joina mig om du ser att jag lirar någon dag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur man konfigurer musen i detta spelet ?
Har en Logitech MX 400, med åtmindstonde 5 knappar (beroende hur man räknar) men får bara v och h musknapp att funka...

Visa signatur

Permalänk

waist of money säger jag bara!!!!

detta är ju ren multiplayer jag som allrid trott det gick att lira offline som HL2 men pyttsan

känner mig smått lurad nåja

kanske är ett bra spel inte vet jag .

synd på penkisarna bara ville ju ha ett nytt WWII spel men så var det MP only synd

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Att den här tråden ligger i multiplayer är ju en ledtråd. Bara för att du inte kolladde upp vad det var för spel innan du köpte är ju som ditt problem. Sen går det ju att spela offline, med botar som har noll iq.

Permalänk

ok visst kunde jag kollat detta bättre men jag trodde detta var som COD 2 fast bättre men i alla fall, gav jag det en chans och provade

då jag lirat lite BF2 inna samt CS så är multiplayer ingen nytt för mig

men försökte läsa på Fodrlaet till spelet men det stof inget om MP only inte SP/MP heller iof.

det är o andra sidan dålig info från tillverkarna, men nu äre köpt provat och ja det är helt ok svårt då man inte ahr nåt sikte men man vänjer sig väl.

var på stan och hade inte mycket till internet där så jag kunde inte kolla upp Ostrfont ordentligt men, det är inte så dåligt ger BF spelen en match ialla fall.

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk

RO är så otroligt mycket bättre än BF och CS när man väl lärt sig det. Känslan och atmosfären är helt oslagbara

Permalänk

ok ja det är bara som tidsfördriv ibland kan det vara kul med MP men inte så, att jag skulle bara spela MP för det är inte riktigt min grej men det är kul men svårt man bara dör ju

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lyckotomten : Agree!!

Legoloppa .: Trist att du tog fel, vill du ha singelplayer rekommenderar jag CoD 2.

Inget nytt på västfronten förutom att jag har fått en ny favorit bana, heter Något konstigt på K, kommer inte ihåg riktigt.

Förövrigt så är antingen alla andra riktigt dåliga, eller så är det jag som äger, ligger 1:a på det flera servers.. Rätt skoj

Visa signatur

Permalänk
Medlem

för er som missat nya mappacket,
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=17986

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!