Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
En fråga.

Jag är sugen på ett Mariospel, och i väntan på Mario Galaxy tänkte jag att jag kunde spela lite Mario Sunshine istället. Räcker det med att jag köper den billigaste gamecube-kontrollen som jag kan hitta? Måste jag köpa ett gamecube-minneskort också eller kan jag spara på Wii'ns inbyggda minne från Gamecubespel?

Är Sunshine kul?

/hulle.

När jag spelade windwaker så var jag tvungen att slänga in ett minneskort för att det skulle funka iaf.

Och jag det ska räcka med det billigaste kontrollen du hittar.
Sen hur vidare roligt mario är vågar jag inte svara på, köpte det till min GC när det kom men mins inte hur det var, vet bara att jag spelade igenom typ 25% sen la jag ner GC spelandet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
En fråga.

Jag är sugen på ett Mariospel, och i väntan på Mario Galaxy tänkte jag att jag kunde spela lite Mario Sunshine istället. Räcker det med att jag köper den billigaste gamecube-kontrollen som jag kan hitta? Måste jag köpa ett gamecube-minneskort också eller kan jag spara på Wii'ns inbyggda minne från Gamecubespel?

Är Sunshine kul?

/hulle.

Sunshine är rätt kul, såvida man gillade Mario 64. Spelet är dock rätt mycket lättare, då precisionshopp och liknande nästan tagits bort helt då man kan använda sin vattenkannon för att flyga.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Ok, låter rätt schysst ändå. Men jag måste alltså köpa ett gamecube-minneskort också? Suck då...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Om du inte vill köpa ett minneskort kan du köpa Mario 64 på Virtual Console och lira det, då behöve rdu bara en gamecubekontroll eller classis controller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Idag fick jag iaf svar på mitt mail till moderatorn och forumledaren GAPa.
Det är ok att diskutera bl.a. Wiikey eftersom det ger andra möjligheter än bara piratkopiering. Återstår att se om det verkligen kommer ut den 20/2. Själv skall jag troligen inte chippa mitt Wii. Det beror dock på om det kommer ut något soft homebrew.

jag vill kunna lägga in alla roms man har fått tag på genom datorn.
Sen kanske lite uppspelning av div. filmer genom usbminne till en av usb utagen på baksidan.
Annars så ser jag ingen direkt anledning att chipa, vist 600kr är dyrt men hur många spel köper man? 3-4 på ett år?

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte om någon fått Dateln från Megastore tidigare än mig, men jag fick den nu idag och Wii håller på att ladda hem uppdateringar just nu.

Så det funkar!

Permalänk
Medlem

Tror nästan att jag går och köper en GC-kontroll och ett minneskort i morrn då. Vad skall jag fixa för GC-spel sen då, så jag har något att göra tills det kommer fler roliga Wii-spel? Förutom Mario Sunshine alltså.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Tror nästan att jag går och köper en GC-kontroll och ett minneskort i morrn då. Vad skall jag fixa för GC-spel sen då, så jag har något att göra tills det kommer fler roliga Wii-spel? Förutom Mario Sunshine alltså.

/hulle.

Super Mario Strikers(fotboll) och Maro Power Tennis. Riktigt bra spel!

Permalänk
Medlem

tillhör avd värdelöst vetande kanske men i dagens computer sweden så är det en stor artikel om bergsala.
dagens nummer finns att ladda på ner på
http://computersweden.idg.se/

webkod behövs!
tänk på en svensk astronauts efternamn...

Permalänk

Det är inte tillåtet att sälja chip till Wii på tradera
http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=39820751

Visa signatur

Fractal Design Define R4 || Asrock Z77 Extreme4 || Corsair HW 650W || Antec Kuhler H2O 620 || Intel i5-2500K @4GHz || 8GB Corsair Vengeance PC3-12800 || Sapphire HD7950 Vapor-X @ 1000/1400Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av torkel2k
Super Mario Strikers(fotboll) och Maro Power Tennis. Riktigt bra spel!

Mm, riktigt bra. Om man har flera kontroller

Om du faktiskt ska handla fler än en kontroll så tycker jag att Super Smash Bros. Melee är ett måste.

Bra singleplayerspel till GC:
Paper Mario 2
Resident Evil 4
Viewtiful Joe

Finns säkert fler men kommer inte på några sådär på rak arm
Men de borde räcka tills fler Wiispel kommer ut.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrille_22
Det är inte tillåtet att sälja chip till Wii på tradera
http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=39820751

Inget chippat är tillåtet att sälja på tradera, dom ändrade det för ett tag sedan.

Permalänk
Medlem

Beställde precis på elgiganten (måste söka på wii)
Dom har ett gäng.
4560:- med extra kontroller och Zelda och mot postförskott! (lön på fredag)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Mm, riktigt bra. Om man har flera kontroller

Om du faktiskt ska handla fler än en kontroll så tycker jag att Super Smash Bros. Melee är ett måste.

Bra singleplayerspel till GC:
Paper Mario 2
Resident Evil 4
Viewtiful Joe

Finns säkert fler men kommer inte på några sådär på rak arm
Men de borde räcka tills fler Wiispel kommer ut.

Jag köpte bara en kontroll och ett minneskort sålänge (129kr + 129kr på Claes Ohlsson), sen har jag lånat Mario Sunshine, King Kong och SSX 3. Sunshine och King Kong har jag provat, Sunshine är kul, och King Kong var faktiskt också helt ok. Snyggt dessutom.

Om man sen chippar nån gång, kan man då bränna Gamecubespel på vanliga DVD's eller måste man köpa sådana mini-dvd's?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Jag köpte bara en kontroll och ett minneskort sålänge (129kr + 129kr på Claes Ohlsson), sen har jag lånat Mario Sunshine, King Kong och SSX 3. Sunshine och King Kong har jag provat, Sunshine är kul, och King Kong var faktiskt också helt ok. Snyggt dessutom.

Om man sen chippar nån gång, kan man då bränna Gamecubespel på vanliga DVD's eller måste man köpa sådana mini-dvd's?

/hulle.

Det går med vanliga DVD-skivor. Bör fixa ett minneskort så jag kan spela lite GC Zelda, lite svårt att klara ut det utan att spra en enda gång kanske. Man vill ju kunna spela Excite Truck också.

/Kax

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel25
Nu vet jag att man inte får skriva om Chippning av Wii. Så det skall jag inte göra. Men jag vill tipsa om ett intressant inlägg från en som provat på det på http://blogg.vafan.nu

blir helt skogstokig på folks moral när det gäller kopiering.

han har en hel blogg fullmatad med all jävla elektronik han har köpt. verkar ju bada i pengar.

förstår inte detta. folk är villiga att lägga ner mängder av pengar på hårdvara (se bara hur många som sitter på terabyte och uppåt filservrar, datorer för 20 000+, 24" ws skärmar, feta 42" plasmas osv osv osv)

men att betala för spelen, neeej det ska man ju inte göra.

visst att det blev lite offtopic men ändå

och för att gå lite ontopic har jag en fråga,
onlinespelade, finns det någe stöd för det?
har försökt googla lite men får ju så otroligt mycket resultat, mest nått om att nintendo inte skulle låta 3:epartsutvecklarna få tillgång till onlinekoden men dom nyheterna var ju från mitten av 2006...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
blir helt skogstokig på folks moral när det gäller kopiering.

han har en hel blogg fullmatad med all jävla elektronik han har köpt. verkar ju bada i pengar.

förstår inte detta. folk är villiga att lägga ner mängder av pengar på hårdvara (se bara hur många som sitter på terabyte och uppåt filservrar, datorer för 20 000+, 24" ws skärmar, feta 42" plasmas osv osv osv)

men att betala för spelen, neeej det ska man ju inte göra.

visst att det blev lite offtopic men ändå

och för att gå lite ontopic har jag en fråga,
onlinespelade, finns det någe stöd för det?
har försökt googla lite men får ju så otroligt mycket resultat, mest nått om att nintendo inte skulle låta 3:epartsutvecklarna få tillgång till onlinekoden men dom nyheterna var ju från mitten av 2006...

Haha, ja lite komiskt kan det förstås vara. Men tänk hur liv- och meningslös hans vardag varit om han varit tvungen att köpa spelen? Kanske hade hans 24'' WS varit en 21 eller tom 19. Och den feta plasman kanske varit en 37'' LCD. Du måste förstå att det säger sig självt att han ska ladda ner spelen ;P

Onlinespelandet har inte kommit igång än. Det första spelet som går att spela online blir Marios fotbollsversion, ett givet köp givetvis, och efter det kan vi vänta oss att spelen får onlinestöd. Det är synd att det tar så pass länge, speciellt på spel som tiger woods och madden, som varit ännu vassare med onlinespelande givetvis. Den som väntar på något gott

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses

Onlinespelandet har inte kommit igång än. Det första spelet som går att spela online blir Marios fotbollsversion, ett givet köp givetvis, och efter det kan vi vänta oss att spelen får onlinestöd. Det är synd att det tar så pass länge, speciellt på spel som tiger woods och madden, som varit ännu vassare med onlinespelande givetvis. Den som väntar på något gott

okej varför jag frågar detta är för jag tänkte ju be brorsan tjacka med en wii hem från USA när han kommer...

nån aning ifall detta kommer vara funkis?

eller är konsollerna hård-låsta mot en onlineserver där det är olika servers för USA/eu?

lite trist om det antingen
1. inte går att spela alls
2. endast går att spela mot folk i usa

fast iofs, det är väl smällen man får ta när man importerar och är snål

Permalänk
Avstängd

God nyhet för alla arkad fantaster, neogeo kommer snart till VC.
Även MSX dyker upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Haha, ja lite komiskt kan det förstås vara. Men tänk hur liv- och meningslös hans vardag varit om han varit tvungen att köpa spelen? Kanske hade hans 24'' WS varit en 21 eller tom 19. Och den feta plasman kanske varit en 37'' LCD. Du måste förstå att det säger sig självt att han ska ladda ner spelen ;P

Onlinespelandet har inte kommit igång än. Det första spelet som går att spela online blir Marios fotbollsversion, ett givet köp givetvis, och efter det kan vi vänta oss att spelen får onlinestöd. Det är synd att det tar så pass länge, speciellt på spel som tiger woods och madden, som varit ännu vassare med onlinespelande givetvis. Den som väntar på något gott

Hmm bara för att du och Bassebaba gillar 17" CRT-skärm och 28" TV så gör ju inte alla det. Jag lägger hellre pengar på hårdvara än på konsol-spel iaf.

Ni två laddar säkert inte hem en enda film kan tänkas.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
blir helt skogstokig på folks moral när det gäller kopiering.

han har en hel blogg fullmatad med all jävla elektronik han har köpt. verkar ju bada i pengar.

förstår inte detta. folk är villiga att lägga ner mängder av pengar på hårdvara (se bara hur många som sitter på terabyte och uppåt filservrar, datorer för 20 000+, 24" ws skärmar, feta 42" plasmas osv osv osv)

men att betala för spelen, neeej det ska man ju inte göra.

visst att det blev lite offtopic men ändå

och för att gå lite ontopic har jag en fråga,
onlinespelade, finns det någe stöd för det?
har försökt googla lite men får ju så otroligt mycket resultat, mest nått om att nintendo inte skulle låta 3:epartsutvecklarna få tillgång till onlinekoden men dom nyheterna var ju från mitten av 2006...

hehe...nu är det så att det är min blogg..och jag har inte själv skrivit alla inlägg(bl.a. inte dem som Wii)....som du ser är det olika författare på inläggen.
Tanken är att andra personer kan få lite tips och råd om de står inför valet att köpa just sådana prylar.
Gillar du inte läsa om prylarna så slipper du
Har du själv saker som du testat så regga en användare så ger jag dig rättigheter att publicera det du vill skriva.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
Madden NFL 07.
dom ska även va jag läst lyckats bra med styrningen.

Madden är riktigt grymt ja. Inget online förrän nästa års version dock. Helt klart ett grymt spel iaf.

Permalänk

http://www.gamespot.com/wii/sports/tigerwoodspgatour07/news.h...

Tiger Woods 2007 kan nog komma att bli riktigt bra på Wii. Om det får riktigt bra recensioner kanske jag vågar mig på att köpa det, jag som aldrig spelar golf och allt. Men att lira med vännerna på fyllan...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Hmm bara för att du och Bassebaba gillar 17" CRT-skärm och 28" TV så gör ju inte alla det. Jag lägger hellre pengar på hårdvara än på konsol-spel iaf.

Ni två laddar säkert inte hem en enda film kan tänkas.

Ja hur du nu (felaktigt) tagit reda på vad jag råkar sitta på för hårdvara. Och något om det andra ids jag inte ens kommentera. Det var bara en fullt korrekt och (i våra ögon) lite lustig observation. Förlåt oss så mycket om du känner dig kränkt.

Permalänk
Medlem

Kom precis hem ifrån Fjällen där jag hade med mitt Wii.

När jag packade upp Wii't i fjällen så märkte jag att min Eject knapp var konstig.

Det var lixom inget motstånd när man tryckte in knappen och man var tvungen att trycka på ett visst ställe på knappen för att skivan skulle ploppa ut. Kanske lite mitt eget fel men vafan ;p

Nu undrar jag om någon har/haft samma problem och vad jag nu ska göra, kan tillägga att jag köpte det på Onoff.
Känns ju inte så kul att lämna bort det och att det blir ersatt när jag har alla mina savefiler där, men samtidigt vill man ju inte ha ett trasigt Wii.

edit:
Man kanske alltid kan fråga dem om dem kan laga den istället för att ersätta?

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk

Kororinpa! Vilket spel!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jobbbin

Känns ju inte så kul att lämna bort det och att det blir ersatt när jag har alla mina savefiler där, men samtidigt vill man ju inte ha ett trasigt Wii.

edit:
Man kanske alltid kan fråga dem om dem kan laga den istället för att ersätta?

Du kan ju alltid köpa ett minneskort och flytta över save filerna dit

Visa signatur

Fractal Design Define R4 || Asrock Z77 Extreme4 || Corsair HW 650W || Antec Kuhler H2O 620 || Intel i5-2500K @4GHz || 8GB Corsair Vengeance PC3-12800 || Sapphire HD7950 Vapor-X @ 1000/1400Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herr Ormberg
http://www.gamespot.com/wii/sports/tigerwoodspgatour07/news.h...

Tiger Woods 2007 kan nog komma att bli riktigt bra på Wii. Om det får riktigt bra recensioner kanske jag vågar mig på att köpa det, jag som aldrig spelar golf och allt. Men att lira med vännerna på fyllan...

Men gud, det är ju Wii o inte en N64, varför gör dom inte lite bättre grafik? :F Fan Wii Sports har ju snyggare grafik :F

Det som stör mig mest med Wiin, dom verkar släppa för mycket spel som ser ut som fan, och antar att folk kommer köpa ändå för att det är så bra "spelkänsla"

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk

Någon som hört något om när Metroid Prime: Corruption släpps?

Har förövrigt inte varken fått eller hört av något om mitt Wii ännu, och bokade på Game nån vecka innan jul :s

Funderar på att helt avvakta till Silverversionen kommit samt Corruption är ute... och kanske lite fler titlar...

Funderar på om man i väntan ska gå och köpa Zelda till GC ist. och kanske något Metroid-spel då jag inte lirat varken 1an eller 2an.

Så tänkte höra om någon här har lirat både GC och Wii-versionen av Zelda som kan lägga en input på om det är något som man bör vänta på till Wii eller är det minst lika bra till GC?

Lite OffT, men ang. Metroid: om något av dessa, vilket ska man satsa på till GC?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Någon som hört något om när Metroid Prime: Corruption släpps?

Har förövrigt inte varken fått eller hört av något om mitt Wii ännu, och bokade på Game nån vecka innan jul :s

Funderar på att helt avvakta till Silverversionen kommit samt Corruption är ute... och kanske lite fler titlar...

Funderar på om man i väntan ska gå och köpa Zelda till GC ist. och kanske något Metroid-spel då jag inte lirat varken 1an eller 2an.

Så tänkte höra om någon här har lirat både GC och Wii-versionen av Zelda som kan lägga en input på om det är något som man bör vänta på till Wii eller är det minst lika bra till GC?

Lite OffT, men ang. Metroid: om något av dessa, vilket ska man satsa på till GC?

säger bara satsa på ett wii direkt