Något att ha? (AXLe 8800GTS)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av myrek
Jag har också beställt axle 8800gts 640mb. Skickades idag. inkommer med en liten recension om någon dag

Något att ha? ^^

Visa signatur

Pook Pook!

Permalänk
Medlem

Ja, kortet kommer i vilken fin kvalitets låda som helst. Bra inpackad i skum, så där som pistoler/gevär kan vara inpackade i en väska. Medföljer cdskiva, kabel och konverterare, "vga<-->plattskärm-uttag-konverterare" så man kan använda tjock skärm om man vill. Medföljer tunn installations-guide. Ja, kortet kunde lika väl kommit från vilket märke som helst. Medföljer inget spel dock. Och fläkten är verkligen tyst! Även för ljudkänsliga FPS'sen flyter på som smör i solen

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b4sTerd!
Det som också kan skilja är mjukvaran som ingår med kortet. En del (oftast dyrare) slänger med något/några spel medan andra *host*XFX*host* bara har typ en skiva med drivrutiner och manual.

När jag köpte mitt xfx 7900gt så fick jag hela tomb raider det nya med.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Avstängd

funderar på att köpa ett axle graffa jag med, nån som har prova klocka det än?

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Medlem

ursäkta mitt sena svar men jag har varit upptagen med spelande
Har testat kortet i några olika spel. jag kör upplösning 1680x1050 i de fall det går (native för min skärm) och kan köra på max inställningar i varje spel utan några slowdowns eller liknande.
Temperaturen ligger runt 65 grader. vet inte om det är bra eller dåligt men kortet känns inte överdrivet varmt iaf.
Har mest ägnat mig åt Supreme Commander / HL2 / Oblivion och det fungerar hur bra som helst! Lite klen manual medföljer men det är inga konstigheter att installera det och all nödvändig dokumentation går att finna via deras hemsida.

Jag har inte testat att klocka kortet något då jag inte finner det nödvändigt... körde nyss 3dmark06 och fick ~9000 poäng tillsammans med E6600 @ 2,4 Ghz, Asus p5w DH Deluxe, 2 GB OCZ Gold XTC PC6400 vilket väl får ses som klart godkänt.

Permalänk
Medlem

Jag har beställt ett axle 8800gtx nu så jag hoppas jag blir nöjd.

Permalänk
Medlem

Jag beställde 8800gts och allt var förpackat i en fin och ordentlig kartong. Fick med en liten manual, en skiva med drivar, en vga>dvi konverter och nån annan konverter för S-Video.

Hur som helst, kortet fungerade klockrent och jag provade att klocka kortet lite snabbt innan jag kilade på jobbet och coren gick utan problem upp till 620 och minnerna i 2000. Hann inte prova så mycket, men ska sätta mig ett tag ikväll och testa

Permalänk
Medlem

Är nöjd med mitt kort......rekommenderas!

Visa signatur

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yttox
Är nöjd med mitt kort......rekommenderas!

Har du provat överklocka kortet något? Isåfall hur tycker du den presterar?

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem

Jag har också beställt ett Axle3d geforce 8800gts 640MB, är det någon som har hittat något benchmark test?

Skulle ju vara bra och veta hur kortet presterar i jämfört med andra 8800gts kort.

Permalänk

Gott folk. Alla 8800GTS/GTX är från samma fabrik(er), allt som skiljer sig åt är klistermärket på kylaren. Det är allt.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Blir och beställa ny dator i slutet av mars och detta billiga kort får duga(har ja råd o upg. nätagget också). Priset är väl lägre pga. att de int skickat med några kassa spel.
*pirrar i magen*

Permalänk

Tror jag slår till på ett Axle3d geforce 8800gts 640MB Från datorbutiken verkar vara ett bra köp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Jag har blivit lite försiktig med att rekommendera okända budgettillverkare efter det att jag upptäckt läckande kondensatorer på gamla Point of View-kort.

Lustigt, jag säger samma sak, det första jag kollar på ett grafikkort är hur kondensatorerna ser ut. Hade ett Palit Daytona GeForce4 TI4200 som efter typ ett år och en månad började läcka.

Efter det köper jag alltid kort med minst två års fabriksgaranti.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk

Verkar skilja en hel del i temp mellan GTS/GTX, Köpte för ett tag sedan ett Axle3D 8800GTX och det har jag för mig ligger på typ 70 grader, ska kolla och återkomma.

Visa signatur

Asus ROG Strix X470-F Gaming | AMD Ryzen 7 5700X | 32GB G.Skill TridentZ F4-320016D-16GTZR @ 3200Mhz 16-18-18-38 | RX 6900XT | Fractal Design R4 | AOC Q3279VWF 32" 1440p | Qpad MK-50 | Logitech G500 | Cooler master MasterLiquid Lite 240 | Cooler Master Silent Pro 1kW | Samsung 830 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | WD Black SN770 2TB Gen 4 NVME |
Kingston KC3000 M.2 NVMe 1TB

Permalänk

Har fått mitt Axle 8800GTS 640 kort nu, Idle temp ligger ungefär vid 65° när fläkten går i 85%.
Full load temp har jag inga exakta nuffror på men runt 70-75°.

Värt att nämna är att min låda ÄR varm, ett råttbo utav kablage som jag inte orkar ta tag i och en varm CPU (idle-~50°) då jag måste byta pasta och kylare.

Men hittils är jag nöjd med mitt GTS-kort! Har dock inte provat överklocka något ännu.

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem

Jag har ett Axle 8800GTX som ligger på drygt 60 idle och blir snabbt alldeles för varmt vid lite spelande, vilket gör att datorn startar om sig. Funkar fint om jag tar bort ena sidan på chassit dock, men hur snyggt är det!? Måset komma på en lösning på problemet... Chassit är ett sprillans nytt Cooler Master Wave Master.. att de får kalla sig Cooler Master är ju skamligt!

Permalänk
Medlem

Är det någon som har köpt kortet som testat att klocka än?

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk
Medlem

Vad använder ni för program för at kolla tempen? Har ett XFX8800GTS

Visa signatur

Trasig -->DELL XPS1530

Permalänk
Medlem

Psydrop: Jag har klockat upp det i 620/2000 utan problem. Jag har inte försökt att nå högre än så. Kortet klockar väldigt bra helt enkelt

thokar: Jag använder Rivatuner.

Permalänk
Medlem

hoppas man blir nöjd i slutet på veckan när man får montera det

prova att klocka lite körde 600/900 och det funka.....va får ni i 3d mark 01 med dessa kort?

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk

Har beställt ett AXle Xtreme 8800GTX ifrån db.com. Kostar 4995:-

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Ska köpa samma kort jag med från Datorbutiken + en TJ05 Låda i silver för 1395..billigt o bra

Angående lådan så är det samma gubbe som designat wavemaster chassit fast detta ska kyla bra mycket bättre och alltså fått kanonbetyg + att det är grymt snyggt!

Permalänk
Avstängd

Budgettillverkare använder väl komponenter av sämre kvalité? Vilket kan vara orsaken till att de går bättre att klocka på dom lite dyrare korten. Men så länge som man inte klockar så ser jag ingen anledning att inte köpa ett budgetmärke, dom har ju trots allt blivit acceperade av Nvidia så.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

De flesta korten kommer väl från samma fabrik oberoende tillverkare?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Ägare av en Axle 640, funkar bra. Den håller bra temp, tyst gående, ännu en nöjd köpare.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
Budgettillverkare använder väl komponenter av sämre kvalité? Vilket kan vara orsaken till att de går bättre att klocka på dom lite dyrare korten. Men så länge som man inte klockar så ser jag ingen anledning att inte köpa ett budgetmärke, dom har ju trots allt blivit acceperade av Nvidia så.

Det är Asus som skapar alla PCB till exempel. Kondensatorerna och minnena etc är av samma bolag allihopa. Kanske görs ifrån olika ställen men det står oftast Taiwan eller vad det nu kan vara ifrån på alla kort ifrån olika märken som BFG, XFX etc.

Det ända som skiljer korten emellan är Klisterlappen på kylaren. Det eventuellt kan vara kylaren också.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

skriv sen hur era Axle kort fungerar! är lite små skeptisk till budget tillverkare...vet inte varför förut körde jag ju bara asrock och inno3d? kan ju ha lite med klockningen att göra? altså att asrock mobos inte är några klocknings monster tex.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
skriv sen hur era Axle kort fungerar! är lite små skeptisk till budget tillverkare...vet inte varför förut körde jag ju bara asrock och inno3d? kan ju ha lite med klockningen att göra? altså att asrock mobos inte är några klocknings monster tex.

Läs vad A.NDoja just skrev!

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Som sagt, kortet fungerar alldeles utmärkt. Det kommer i en riktigt fin låda, som i alla fall gav mig en känsla av kvalitet. Det verkar klocka mycket bra. Jag kör mitt i 620/2000 och har som jag tidigare skrev inte försökt få upp det högre. Av mina erfarenheter skulle jag helt enkelt inte kalla det budget, eftersom det gör vad ett 8800 GTS ska och lite till dessutom.

Summan av kardemumman: Köp!