Packard Bell Maestro 220W TFT-Skärm?

Permalänk

Packard Bell Maestro 220W TFT-Skärm?

Hej!

Jag undrar om någon på detta forum vet något om "Packard Bell"skärmar och då framför allt TFT-skärmar?

Det är nämligen som så att jag är ute efter en ny dataskärm och jag har snubblat över följande skärm till ett mkt bra pris "Packard Bell Maestro 220W".

Denna skärm har vad jag fattat det "High Glossy"ytskikt på skärmen, tror att det är liknande vad Sony "Vaio" har. Blänker det mkt med sådant?

Vad är för respektive nackdelar med "High Glossy"? Vad kallas det andra ytskiktet på TFT-skärmar? Vad är för respektive nackdelar på dom?

Nu till min fråga vågar man köpa en sådan skärm eller ska man satsa på någon annan?

Mitt mål med dataskärmen är att använda den till att surfa med, spela spel dock ej WOW, CS m.m. Jag har oxå tänkt att se film på den samt använda div. program på den som fotoprogram etc.

Jag har sett att det skrivs en hel del om paneler hit och dit på detta forum och jag fattar nada gällande detta.

Vad menas med "TN panel"?

Tack på förhand!

Mvh,Maggot77a!!!

Permalänk
Medlem

TN-panel är en panel som lämpar sig bra till spel, men har sämre förmåga att återge färger 100% rätt, och passar därför inte lika bra till avancerad bildhantering.

Skärmen har samma panel som ALLA 22" på marknaden och är därför lika bra som dessa.

High Glossy är, vad jag vet på den skärmen, endast presentationen, dvs ramen runt skärmen.

Jag tror att den har DVI och Dual VGA, vilket gör att du kan koppla in två datorer och t.ex en XBOX 360/ PS3 simultant.

Gör en sökning på 22" i forumet och du kan läsa mer om 22"-skärmar.

God Lycka!

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk

Tack för svaret.

Vad jag sett så har denna skärm en blank yta på själva bildytan jämfört med andra skärmar.

Någon som vet om det är mer vanligt med sk "Ghosting" på skärmar av storleken 22"?

Vad är "Ghosting" exakt och kan man få bort det på en skärm?

Mvh,Maggot77a!!!

Permalänk
Medlem

Har en sån och är mycket nöjd, den blanka ytan gör så att kontrasten blir skön!

Var en trogen CRT användare innan och jag upplever ingen som helst försämmring i snabbhet mm.

Vad jag har hört så ska dom flesta 22" wide ha samma paneler!

Min första TFT förövrigt! mycket nöjd

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Det tar en viss tid för TFT skärmars enskilda bildpunkter att få rätt färg. I tex spel där objekt rör sig över skärmen kan man således uppleva ett spår bakom en figurs bana över skärmen där färgerna inte blivit helt korrekt.

Detta spår är en så vitt jag vet det som kallas Ghosting och det är därför alla jagar låga responstider på sina TFT skärmar.

Observera att dessa låga responstider inte alltid talar om vilken skärm som är bäst för spel eftersom vissa tekniker som används för att sänka tiden ibland kan ha en ökad effekt på ghosting.