[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem

Vad är det för timermod för barsen med t.ex Demo roar du kör där?

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

chronometer

Permalänk
Medlem

Varför står det att vissa addons är incompatibel? Har det någt med den senaste patchen att göra eller? Detta är mycket störande då de flesta av alla addons jag laddar hem är just incompatible. Finns det någon ställe där man kan fixa addons som fungerar? De på curse funkar ju inte alla gånger!

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair RM850x V3 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guffen86@hotmail
Varför står det att vissa addons är incompatibel? Har det någt med den senaste patchen att göra eller? Detta är mycket störande då de flesta av alla addons jag laddar hem är just incompatible. Finns det någon ställe där man kan fixa addons som fungerar? De på curse funkar ju inte alla gånger!

wowace brukar ha nyare och fräsha versioner om dom på curse inte funkar - http://files.wowace.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll2
wowace brukar ha nyare och fräsha versioner om dom på curse inte funkar - http://files.wowace.com/

Tack så mycket för tipset...

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair RM850x V3 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem
Citat:

ladda ned addons som är 2.0 compatibla.
den stora patchen innan tbc sabbade ALLA addons

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
ladda ned addons som är 2.0 compatibla.
den stora patchen innan tbc sabbade ALLA addons

Mm, åt h-vete med den patchen, massa Addons som inte finns kvar längre

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Mm, åt h-vete med den patchen, massa Addons som inte finns kvar längre

Eftersom Blizzard uppdaterade till en nyare version av lua vilket gör att addons och annat kan göra saker som inte var möjligt innan + att addonsen tar mindre minne att använda. Sen är det väl bara de lata addon-skaparna som inte har uppdaterat sina addons? Alla jag använde förr fungerande igen iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stamparen
Eftersom Blizzard uppdaterade till en nyare version av lua vilket gör att addons och annat kan göra saker som inte var möjligt innan + att addonsen tar mindre minne att använda. Sen är det väl bara de lata addon-skaparna som inte har uppdaterat sina addons? Alla jag använde förr fungerande igen iaf.

Jag är väl medveten om det. Dock saknar jag fungerande DAB, och den mer lätthanterade Nurfed Unit Frames. och en hel del andra.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Citat:

Glöm inte bort att dom fixade till så att mods inte kunde välja spell åt dig längre.
*saknar decursive*

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Jag är väl medveten om det. Dock saknar jag fungerande DAB, och den mer lätthanterade Nurfed Unit Frames. och en hel del andra.

Det finns en del här som liknar den gamla nurfed looken:
http://forums.nurfed.com/showthread.php?t=12598
Speciellt denna: http://img171.imageshack.us/img171/452/johnsonnurfedjd4.jpg
Sen kan du alltid ändra lite själv i filerna efter hur du vill ha det utan att behöva kunna så mycket om lua.

@blaze101, Jo det kan man sakna ibland men samtidigt vill man spela spelet och inte att spelet spelar för mig

edit: glömde säga att Lozareth håller på med nåt i stil med "Discord UI Builder" som kommer bli ganska stort vad jag har hört, så håll ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Sen kan du alltid ändra lite själv i filerna efter hur du vill ha det utan att behöva kunna så mycket om lua.

@blaze101, Jo det kan man sakna ibland men samtidigt vill man spela spelet och inte att spelet spelar för mig

edit: glömde säga att Lozareth håller på med nåt i stil med "Discord UI Builder" som kommer bli ganska stort vad jag har hört, så håll ut

Hehe tack för länken, får kika på det där

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

letar efter en mod som ger ut olika battle text som denna + bilder som i olika serie tidningar...

T ex så crit healer jag och därefter kommer det upp en bild på Präst stav samt text på att jag har crit läkt

http://media5.curse-gaming.com/media/resized_images/750x500/1...

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha ett tips på ett addon som viser hur mycket liv mobsen har i siffror, istället för som nu bara en stapel, nån som har ett tips?

Visa signatur

P4 2.4 GHz, 1 Gb Ram, 500 Gb HD, Geforce 7600 GT

Permalänk
Medlem

mobhealth, finns på www.wowace.com/files
den uppskattare mobsens hp, så kan behöva göra lite skada först innan du ser hur mycket hp den har.

Permalänk
Medlem

Tippsa mig om ett addon där jag kan se timer på t.ex min shackle eller swp.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Chronometer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groom84
letar efter en mod som ger ut olika battle text som denna + bilder som i olika serie tidningar...

T ex så crit healer jag och därefter kommer det upp en bild på Präst stav samt text på att jag har crit läkt

http://media5.curse-gaming.com/media/resized_images/750x500/1...

Den bild du angav så används Scrolling Combat Text (SCT) och vad jag vet så kan man inte få upp några bilder genom det.
Det är helt enkelt bättre combat text.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Har ett lite irriterande problem som jag inte får bukt på.
Jag kan skriva /who och söka på folk men jag kan inte shift+click på namn i vanliga chatten för att göra en snabb sökning. Någon som har varit med om något liknande?

Permalänk
Medlem

Här är mitt UI, försöker få det så klart och rent som möjligt.
Vet inte hur vissa andra tänker, men det är inte mitt problem.

Visa signatur

Microsoft Surface 3-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mero
Här är mitt UI, försöker få det så klart och rent som möjligt.
Vet inte hur vissa andra tänker, men det är inte mitt problem.

http://img20.imageshack.us/img20/1826/wowscrnshot032407091602...

Det ser riktigt nice ut tycker jag. Har du lust att lista dina addons?

EDIT: BTW är det någon som vet var jag kan hitta ett fungerande Monkey Quest Addon?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker jag ändrar jämt och ständigt men det får vara. Men de viktigaste är väl Skinner, eePanels, Bartender3, lite Fubar, Autobar, Elkbuffbar, Prat och Ag_Unitframes, men har en hel drös mer, men aja, kanske lite mer onödiga och slöseri med plats, men eftersom jag är ny med det antar jag det får duga.

Visa signatur

Microsoft Surface 3-

Permalänk
Medlem
Citat:

Det ser riktigt nice ut tycker jag. Har du lust att lista dina addons?

EDIT: BTW är det någon som vet var jag kan hitta ett fungerande Monkey Quest Addon?

www.toctastic.net
där har du monkeyquest... snart kommer monkeyquest 3 oxå

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
www.toctastic.net
där har du monkeyquest... snart kommer monkeyquest 3 oxå

Tackar Tackar...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad är mokeyquest bra för?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Kör mage, finns det några bra addons att skaffa? Sheep watch lr nått liknande har inte hittat något som funkar, sen kan ni tipsa på andra användare addons för mage?

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Monkey quest är en questlog typ.. som du ställer in som du vill oså, smidig som fan jämförtm ed den inbyggda.

Mageaddons.. hmm
för sheeptimers, water elemental timer osv så använder har Sorrens Timers. Finns på wowace.com

Sen cryolosis tycker jag e guld, de e en sån där sphere för mages, då har du buffar, sköldar o allt skoji skoj direkt framför dig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som har ett najs Raid UI? Mitt CTra är inte så bra längre, har dem lagt ner? Såg någonstans att det inte utvecklas mer. Skulle vara bra med ett nytt snyggt raid UI. Länk skulle vara väldigt bra om det var med

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur installerar jag dessa otroligt sexiga unit frames? Laddade ner style-grejen men det känns som att det saknas massa

Permalänk
Medlem

Hm, jag tog precis och drog ner senaste Ag_unitframes, ville ha nått annat än X-Perl ett tag, ombyte förnöjer ni vet ^^

men iaf, är grymt irriterad på att buffarna visas på min unitframe, samt på target of target. vill endast se buffs/debuffs på min target. (och såklart party och raid (om jag nu använder raid-delen, det återstår att se))

så.. hur rättar jag till detta?

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield