Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellen
Nja, skulle inte en jämn fight mellan ATI och nvidia ge oss konsumenter ännu bättre pris än att tex nvidia alltid ligger lite före ATI?
Då måste ju båda kämpa som bara fan för att just deras kort ska sticka ut och vara bättre

Ja det är ju bra
som du sa då går priserna ner också, för att vi ska ha råd att köpa deras värstingar

Visa signatur

Core 2 Duo E4300 1,8Ghz @ 3.4Ghz || Zalman CNPS9700 NT Ultra Quiet || Asus P5N-E SLI || XFX GeForce 7900GS 600M 256MB @ 630/1870 || Corsair PC5300 DDR2 2048MB 667 MHz || Western Digital Raptor X 150GB SATA 16MB 10000RPM + Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM || Tagan TurboJet 1100W || Samsung 24" LCD Widescreen

Permalänk

Jag tror så här att det spelar mindre roll vad korten presterar i DX10 eftersom DX10 inte är aktuellt förns det kommer DX10 spel på marknaden och Crysis te.x. är inte ens på halva Alpha stadiet. Det kommer finnas bättre grafikkort ifrån dom båda tillverkarna för DX10. G80 och R600 är mer väsentligt till DX9 tror jag.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Jag tror så här att det spelar mindre roll vad korten presterar i DX10 eftersom DX10 inte är aktuellt förns det kommer DX10 spel på marknaden och Crysis te.x. är inte ens på halva Alpha stadiet. Det kommer finnas bättre grafikkort ifrån dom båda tillverkarna för DX10. G80 och R600 är mer väsentligt till DX9 tror jag.

Crysis är snart klar med Alpha stadiet och är påväg på mot Beta stadiet.

"In what phase of development is Crysis?

Crysis is currently in the alpha phase. This means that the game itself is pretty much complete, all that remains is minor tweaks, bug fixing and optimization. We're on our way to the next phase which is the Beta."

Beta är på väg att släppas vid Juni/Juli tid.

Enligt mig så spelar det en ganska stor roll vad korten kommer prestera i DX10 då det kommer spel snart. Även vissa DX9 spel kommer att patchas till DX10.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Crysis är snart klar med Alpha stadiet och är påväg på mot Beta stadiet.

"In what phase of development is Crysis?

Crysis is currently in the alpha phase. This means that the game itself is pretty much complete, all that remains is minor tweaks, bug fixing and optimization. We're on our way to the next phase which is the Beta."

Beta är på väg att släppas vid Juni/Juli tid.

Enligt mig så spelar det en ganska stor roll vad korten kommer prestera i DX10 då det kommer spel snart. Även vissa DX9 spel kommer att patchas till DX10.

Så mycket har dom hunnit på Alpha stadiet (Nere till vänster).
http://www.crysis-online.com/

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Så mycket har dom hunnit på Alpha stadiet (Nere till vänster).
http://www.crysis-online.com/

Den där mätaren stämmer inte helt. Kollar du lite till på crysis-online.com så hittar du snart en intervju där Crytek säger själva att de är påväg till Beta (Observera mitt citat i mitt tidigare inlägg).

Nog med off-topic.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Den där mätaren stämmer inte helt. Kollar du lite till på crysis-online.com så hittar du snart en intervju där Crytek säger själva att de är påväg till Beta (Observera mitt citat i mitt tidigare inlägg).

Nog med off-topic.

Det har dom sagt länge.

Sry OFF-T

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten0
Ja det är fel. Varför? Jo för att det inte finns några realistiska tester på kortet än. Visst får du va insatt på att köpa kortet. Men försök inte inbilla andra massa saker.

Oj, här är en som har full koll på precis allt på nätet. Google, släng dig i väggen. Eller kort sagt; du behöver inte vara otrevlig.

Visa signatur

--

Permalänk
Medlem

lugn nu pojkar små, vi får helt enkelt vänta och se...men nog är det så irriterande!
tänk på att r600 kanske bara får några poäng mer än 8800gtx MEN det betyder ju inte att den kan vara mkt bättre på något annat istället?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Haha alltid lika kul att läsa trådar om R600 och hur alla fanboys försvarar det fortfarande ICKE-släppta kortet :D. Oj den kommer bli så och så bra! Oj den kommer kosta SÅ mycket! Oj vad dumma vi var att vi väntade såååå länge på kortet och fick 1000poäng extra i 3dmark för det dubbla av priset man kan få 8800gts/gtx för...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Haha alltid lika kul att läsa trådar om R600 och hur alla fanboys försvarar det fortfarande ICKE-släppta kortet :D. Oj den kommer bli så och så bra! Oj den kommer kosta SÅ mycket! Oj vad dumma vi var att vi väntade såååå länge på kortet och fick 1000poäng extra i 3dmark för det dubbla av priset man kan få 8800gts/gtx för...

ser att du e en fanboy av nvidia iallafall haha! sluta håna dig själv och vänta så ser vi istället.

denna tråden handlade om att r600 är redo för att tillverkas eller skeppas...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Haha alltid lika kul att läsa trådar om R600 och hur alla fanboys försvarar det fortfarande ICKE-släppta kortet :D. Oj den kommer bli så och så bra! Oj den kommer kosta SÅ mycket! Oj vad dumma vi var att vi väntade såååå länge på kortet och fick 1000poäng extra i 3dmark för det dubbla av priset man kan få 8800gts/gtx för...

Kom igen nu.. sluta posta en massa onödiga saker..
Fråga dig själv istället om du inte är en nvidia-fanboy..

Permalänk

Så löjliga ni två är du Bam och Aka. Varför ska ni kommentera så omoget.?

Sorry för OFF-T

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Så löjliga ni två är du Bam och Aka. Varför ska ni kommentera så omoget.?

Sorry för OFF-T

Varför kallar du inte du den andra posten inte för "omoget" också då? Så jävla onödigt att folk kallar andra för fanboys. Trodde man fick spekulera..
Om det är någon som är löjlig så är det Artman som verkligen måste posta skit.

Dags att vi slutar med off-topic här

Permalänk
Medlem

Men det ArtMan säger är ju sant.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Varför kallar du inte du den andra posten inte för "omoget" också då? Så jävla onödigt att folk kallar andra för fanboys. Trodde man fick spekulera..
Om det är någon som är löjlig så är det Artman som verkligen måste posta skit.

Dags att vi slutar med off-topic här

Artman har vart med mycket länge och han vet vad han talar om.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Hoppas kortet släpps snart och 8800korten sjunker en del i pris:D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SA3L
Hoppas kortet släpps snart och 8800korten sjunker en del i pris:D

Japp

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Crysis är snart klar med Alpha stadiet och är påväg på mot Beta stadiet.

"In what phase of development is Crysis?

Crysis is currently in the alpha phase. This means that the game itself is pretty much complete, all that remains is minor tweaks, bug fixing and optimization. We're on our way to the next phase which is the Beta."

Beta är på väg att släppas vid Juni/Juli tid.

Enligt mig så spelar det en ganska stor roll vad korten kommer prestera i DX10 då det kommer spel snart. Även vissa DX9 spel kommer att patchas till DX10.

Va, trodde knappt att det låg i betastadiet. Kommer det i år tros?

Permalänk

Ja de tros ju komma i höst nån gång.. Fast de finns inte en chans i världen att man vågar säga månad

Hoppas man kan uppgradera sig innan dess.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

Ne, nu vill ja se Benh´s!

Permalänk
Medlem

Bilder, mitt kungarike för bilder på korten!

EDIT - inte de "smudgade" bilderna som kom 1-2 veckor sen utan de som skeppas. Jag sätter en slant på att det var geCube versionen som vi såg innan...

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
Bilder, mitt kungarike för bilder på korten!

EDIT - inte de "smudgade" bilderna som kom 1-2 veckor sen utan de som skeppas. Jag sätter en slant på att det var geCube versionen som vi såg innan...

gecube version??

Permalänk
Medlem

Om ingen visste det här så har priserna kommit iaf.
$499 för X2900XTX. Inte dåligt, hoppas det stämmer!

http://www.bootdaily.com/index.php?option=com_content&task=vi...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Om ingen visste det här så har priserna kommit iaf.
$499 för X2900XTX. Inte dåligt, hoppas det stämmer!

http://www.bootdaily.com/index.php?option=com_content&task=vi...

i USA ja:P räkna med 5500:- + i Sverige

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk

Mmmm.. priserna blir aldrig överenstämande i Sverige. Inte långt kvar nu

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
i USA ja:P räkna med 5500:- + i Sverige

Glöm inte att man alltid ska lägga till 25% på US priser.

Så 499$ gånger 7 blir 3500. 3500 plus en fjärdedel blir 4400kr. Med tanke på att det är nytt så kommer butikerna vilja först ta ut en häftig vinst, så det blir nog 5500kr ändå i början.

Har jag sagt att jag hatar svensk idiothandel? För det gör jag, maken till inkompetenta månglare har jag aldrig stött på...

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Avstängd

Korten är dyra från början och sjunker ganska rejält efter ett par månader.
Beror ju på prestanda samt klockvänlighet.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Kanske är värt att vänta om XTX släpps med 65nm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Kanske är värt att vänta om XTX släpps med 65nm.

LOL, ja nog kan man vänta och vänta men då blir det som många säger hela tiden...väntar man på grafikkortssläpp kan man få vänta ihjäl sig

Sluta vänta och planera för kortköp tycker jag. Om man köper ett 8800GTX eller ett X2900XTX spelar nog ingen större roll tror jag. Det är nog nästa värstingmodeller från båda tillverkarna som blir intressanta när dx10 har hunnit komma...förhoppningsvis hunnit komma i alla fall.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
i USA ja:P räkna med 5500:- + i Sverige

Man kan räkna med att det blir runt 5000-5500kr i sverige. Oftast så får man ut priserna om man tar $499*10.