Permalänk

COMHEM UPC-Hus, Stockholm

Hej bor i fd UPC hus och har BBB 2/0.75 via ADSL idag. Det fungerar mycket bra och har alltid gjort det.

Nu är Comhem betydligt billigare om man slår till på en paketlösning med tv, telefoni och bredband.

DU som också bor i Stockholm, i fd UPC-hus, hur upplever du stabiliteten på comhems bredbandstjänst?

Jag arbetar mycket via remote desktop mot min kontorsdator, men spelar inga online spel och fildelar inte så mycket. Bryr mig inte om mail eller hemsida, men vill helst att allt ska vara öppet (inga spärrade portar)

Kan jag bli nöjd med com hem?

Permalänk
Medlem

När det fortfarande var upc var det ett paradis hade väl strul med linan kanske 1 gång var 3 månad max 5 minuter då, när comhem tog över gick allt käpprätt åt helvete på ren svenska hög ping,dålig upload, dålig download, högre downtid på nätet you name it everything got fucked when com hem got to town

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem

Om man frångår albizona's vackra kommentar ovan så visst, det BÖR fungera bra men fungerar det alternativ du har idag så borde du behålla detta ett tag. Iaf i minst 1-2mån till medans de tar bort alla belastningar i UPC-nätet. Det är detta som orsakar den höga pingen och down/upload speeden. Mer downtime borde det inte vara om det inte är ett område som de fortfarande jobbar med för att lansera telefoni.

comhem har inga spärrar för remote desktop. De spärrar som finns i nätet är för de portar som kända virus/trojaner använder.

Mail och hemsidan är väl sisådär just nu men det spelade ju ingen roll för dig. Bör nog vara löst snart också enligt deras hemsida.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Jag har Comhems Large 24/1 varför jag valde bort 8 upp beror på att det fick jag aldrig ut till enskild part. har ochså tele medium + tv medium

jag tycker tvn funkar lika bra som vanligt
telen är med helt ok

bredband hmm nu kommer vi till det kritigaste : jag får 26 mbit i tp test

men pingen är helt åt hälvete.

kan ha en ping på 4 ms till www.sunet.se på dagen och efter 17.00 har jag 120 ms ?

så jag skulle nog avakta kan medge att jag är driftansvarig för ett bolag och jag kör remote och det hackar ganska regält..

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

i mitt område fungerar UPC utmärkt

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk

Hmm, ja det känns ju som om de måste få lite bättre ordning på tekniken innan jag byter. Börjar remote desktop hacka dampar jag som ungdomarna säger.

Moire, bor du i Stockholm och kör du spel eller remote desktop?

Permalänk

clarkbones jag han bor i stockholm upc finns bara i stockholm

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clarkbones
Hmm, ja det känns ju som om de måste få lite bättre ordning på tekniken innan jag byter. Börjar remote desktop hacka dampar jag som ungdomarna säger.

Moire, bor du i Stockholm och kör du spel eller remote desktop?

som sagt UPC finns bara i stockholm, fanns... så svar ja ...

uppkopplingen fungerar som väntat.

verkar bara vara i vissa specifika områden det är problem så ..

kan du få UPC är det ju ett självklart val, annat annat är ju dumt....

det är det bästa i väntat på en riktigt anslutning via FTTH/ETTH.
så kan du säga upp ditt teleabbonemang också

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Har UPC 24/8 och inget att klaga på alls förutom det tokhöga priset. Får ut hela 24/8 vilket är riktigt trevligt åtminstone. Men behåll ditt ett tag tycker jag tills comhem löst alla sina problem i nätet. Alla UPC-comhem kunder drabbas inte men som sagt så kan det ju vara strul hos dig.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk

Uppdatering: Nu undrar jag huruvida hur hög tillgängligheten är på telefonin. Jag har väldigt höga krav där. Har ni som har telefoni via Comhem haft några problem med avbrott (som inte är relaterade till strömavbrott)?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

vi har tv och det funkar sjysst
men internet e åt helvete ibland..

som nämnt låångt upp i tråden.. upc var bra mkt
bättre och stabilare.. nere ngn varje halvår eller så..
då ett par minuter... har kan det vara vårat modem som blir för
varmt hela tiden eller så e det mailservrar som kraschar och allt
kan hända under veckans gång.. pisstrist..!!

Permalänk
Medlem

UPC nätet är fortfarande samma nät som det var tidigare. Det som hänt när CH tog över UPC var att dem började uppgradera nätet för att kunna lansera telefoni. Därför har det varit en del strul till och från.
Men så fort uppgraderingarna ska vara klara bör det bli ett bättre nät än vad ni hade med UPC.

Att mailservrarna går "åt helvete" stup i kvarten kan jag inte hålla med om. De hade problem en gång och under den perioden fungerade oftast webmailen.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Om du knappast fildelar så kan du likaväl vara kvar hos BBB..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

själv har jag både upc lan och bbb vdsl och jag är hör o häpna rätt nöjd ändå med upc, får 9,6mbit åt både hållen med ping under 1ms men däremot är det packetloss lite för ofta för min smak men det är inte så man störs ut av det och fjärrskrivbord mellan upc och bbb går som att sitta direkt framför datorn.

priset däremot är sjukt. bara längtar tills alla svbo och fambo samt sthhem ansluts till opennet så kan comhem köra upp sin ip tele, drömhastigheter och priser någon stans där bak där det känns bra.

förövrigt undrar jag hur comhem ser på ett uppköp ut av upc där alla fd upc kunder kommer kunna få BREDBAND för 145kr månaden som är över 4 gånger snabbare ner och 12 gånger snabbare upp och som folk dessutom kommer vara nöja med.

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem

"och som folk dessutom kommer vara nöja med"

Det var ju ett påstående helt utan grund. Hur vet du att alla som kommer ha möjlighet till en open-net tjänst blir nöjd? Visste inte att vi hade en spåkärring här på forumet. Alla tekniker kan strula. Förövrigt kan inte ALLA F.D. UPC-kunder få någon open-net lösning. 50% som max när det väl är utbyggt, va gärna lite påläst innan på kommer med sånnadär vågade påståenden.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
"och som folk dessutom kommer vara nöja med"

Det var ju ett påstående helt utan grund. Hur vet du att alla som kommer ha möjlighet till en open-net tjänst blir nöjd? Visste inte att vi hade en spåkärring här på forumet. Alla tekniker kan strula. Förövrigt kan inte ALLA F.D. UPC-kunder få någon open-net lösning. 50% som max när det väl är utbyggt, va gärna lite påläst innan på kommer med sånnadär vågade påståenden.

Jaja visste väl att en upc-master skulle gå i gång på det där.. men med FTTH/ETTH har man helt enkelt större förutsättningar att leverera en stabilare tjänst och med högre dedikerad bandbredd än vad man kommer få ut ur en coax på måånga år då man slipper ett ytterligare medium som modemet och all dess utrustning i det här fallet, samma sak gäller adsl.

Så helt utan grund är det absolut inte. Däremot finns det fortfarande skit leverantörer men hälere en skit leverantör med fiber i handen än 10 cable leverantörer i skogen.

Se så nu slutar vi bråka om detta i denna tråden.

EDIT: 10 skulle det ju så klart stå

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem

Jo det är ju klart...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Comhem har varit rätt så stabilt enligt mig iaf, fick också varenda kanal (tv1000, canal+ osv) i en månad när det bytte nät :).
Internet kan ge några packetloss, men vet inte om det beror på den dåliga routern som jag har inkopplad just nu...

Permalänk

Funkar hyfsat skulle jag vilja säga.

Har 8/8 och hastigheten är det inget fel på men omstarterna av modemet och urkoppling av koax-kabeln börjar bli lite irriterande.

Får se om jag får ett nytt modem snart så kanske det löser mitt problem.

Visa signatur

Sonata III Earthwatts 500w| Intel Core2Duo E6850 @ 3.5Ghz | Asus P5KC | Corsair XMS2-6400 DDR2 CL4 @ 880Mhz (4-4-4-12) | Gigabyte 460GTX 1GB @ 845Mhz | WD Raptor 74Gb | Samsung 160Gb Sata II | SB Audigy 2.......

Permalänk
Medlem

Har inte haft nåra problem med min 24/8 får ut väääldigt nära de hastigheterna och inga problem med pingen. Har behövt starta om modemet en gång när de stängde ner min telefoni efter jag sagt upp den men annars inget.

Permalänk

Instämmer med en del föregående, UPC var bra och att spela BF funkade bra vilket inte är fallet med comhem, det laggar och hackar och allt som gör spelandet uselt och många "problem with your internet connection" medelanden dyker upp innan man blir fraggad utan att kunna göra något åt det.

Så vänta med Comhem tills det blivit bättre dom håller inte vad dom lovar, och blir det inte bättre så byter jag, till vad vet jag inte.

Edit: jag har 8/4

Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master silent pro 500w
Cooler master 690 II

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

upc rockar, fattar inte hur dom kunda sälja sig till comhem , fy skam :(:(..

nere lite då och då i veckan..finfinf ping och underbara problem:D not...
dumbasses.. aja.. sen man bytte till en 3com switch så funkar det lite bättre iaf.

även vi har 8/4.. fast finns det utbudet egentligen eller e det bara för fd upc hus ??

Permalänk

Vill bara påpeka att det blir värre vilket kanske beror på att många är ute på nätet när det är helg, men har man s.k. bredband så ska man kunna spela i alla fall, Comhem suger.

Att dom nyligen tagit över efter UPC är ingen ursäkt problemen borde varit lösta efter max en vecka.

Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master silent pro 500w
Cooler master 690 II

Permalänk
Medlem

Verkar som kvaliten varierar ganska mkt, lägenheten jag har nu är den andra i sk. före detta UPC hus och hittills har det funkat bra här. I förra lägenheten hade jag i två omgångar på ca 1 månad vardera haft problem med kraftig packetloss på kvällarna (20-60%).

Men när tjänsten funkar är jag helnöjd, har inte upplevt några bandbreddsproblem alls (har 24/8). Dock får man bara 1 publikt IP vilket är jävligt illa, inte heller får man några IPv6 addresser.

Permalänk
Medlem

Någon som hört något om att vi med upcs analoga basutbud ska bli av med viasat sport1?

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk

x1zt Jag fick ett brev från comhem att om cirka 2 månader så går viasat sport ut från grundutbudet :/

och i stället tillkommer Ztv och Kanal 9 , Vill man ha" Visat sport så måste man abonera på deras digital tv med deras viasat paket.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Men för fan, ta bort en av de bästa kanalerna och höj priset. Tack comhem!

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Nu var Viasat sport 1 inte en kanal som skulle ingå i grundutbudet hos UPC egentligen utan tillkom vad jag hört som en nödlösning när Eurosport försvann pga ett regält ramaskri i tidningarna. När Eurosport kom tillbaka så tog UPC adrig bort Viasat sport 1 igen, troligen för att de redan var för utförsäljning. Det är detta comhem nu får sköta. Det är förövrigt ett avtal med Viasat och inget comhem kunde göra något åt. I annat fall hade de troligen inte kunnat leverera Viasat golf tex. Man måste hålla sig väl med de som äger kanalerna dessvärre, annars kan man bli av med rättigheterna helt och hållet.

Priset har inte höjts vad jag förstod iaf. Det blir ju bara dyrare om du tvunget skall ha kvar Viasat sport eftersom du måste införskaffa digital-tv. Då får du ju bättre bild på nästan alla andra kanaler än tidigare förövrigt vilket ju är rätt bra.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Hur blir ska dom öka bildkvalitén på min analoga sändningar?

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"