Ni som har Asus M2N32-SLI DeLuxe moderkort.

Permalänk
Medlem

Ni som har Asus M2N32-SLI DeLuxe moderkort.

Hej.

Tänkte höra en sak med er som har Asus M2N32-SLI DeLuxe moderkort.

Hur mycket har ni lyckats att klocka med det kortet och med vilken processor?

Vad har ni för inställningar i Advanced Voltage Controll i bios?
Om ni har lust så kan ni ju skriva ner vad ni har för inställningar på dessa.

CPU Vcore offset Voltage?
DDR2 Termination Voltage?
CPU to NB HT Voltage?
NB to SB HT Voltage?
NB Core/PCI-E Voltage?
SB Core/PCI-E Voltage?
SB stanby Core Voltage?

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

jag klockade den me hjälp av asus ai booster...fast jag klockade rätt så klent...2009.22MHz är den på

Visa signatur

värsta tönten..lyssnar på stevie wonder just nu!

Permalänk
Medlem

Okej, nu kör jag min 3800+ i 2880, FSB 240, klockar oxå med Ai Booster

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

jag klockade den till 2.2ghz...

förresten....vet nån varför jag inte kan se rpm på mina fläktar?

och hur man får igång rtådlös internet?

Visa signatur

värsta tönten..lyssnar på stevie wonder just nu!

Permalänk
Vila i frid

Min M2N32Sli-Dlx med 4600+ (dvs 2.4GHz) kan jag pressa till 2784 innan det börjar bli skakigt körandes 2xOrthos. Med AMD's nya x2 är det CPU'n som det inte går att pressa speciellt mycket. Ska man bara ska spela duger en Athlon 3500+. Satsa på grafiken först och främst.

Permalänk
Medlem

Jaha, folk verkar ju inte ha en aning med tanke på att de inte svara på frågan. Jag faktiskt inte heller, men jag har samma bräda och är också nyfiken på vad exakt vissa inställningar gör.
Annars är här bra instruktioner om lite olika Volt inställningar och sådär. Kanske inte riktigt vad du är ute efter men lite hjälp på vägen.
http://www.nvidia.com/content/nforce5/DU-02451-001_v01_overcl...

Sen är det bara den vanliga manualen man kan kolla i. Där står det tyvärr inte exakt vad de gör utan bara alternativen.

Är det ingen som vet?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Vila i frid

Varje moderkort och varje CPU är unik så man kan inte bara ta andras parametrar och sen tro att det ska funka. Man lär prova sig fram själv - och veta man man göra, dvs om man läser klocknings-guiden för Athlon 64 och bryr sig om att ta redan på sambanden klarar man sig väldigt långt.

x2 4600+
fsb: 235 (x 12) = 2820
vcore: 1.4875
vNB 1.35
vDDR2: 2.20 (med Corsair's Valueselect 667 i 800 på SPD för 667).
CPU<>NB Speed: x4
Allt annat på auto/default, svårare än så behöver man inte göra det.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på om det är något fel på mitt modekort. Vad jag har läst så är det väldigt många som får upp sina X2 Processorer i kanske 400-600 Mhz över standard. Jag kommer inte ens i närheten av det!

Jag har odentlig kylning. Även när jag har klockat så högt jag kan (AM2 5200+ 2600Mhz @ 2860Mhz) så ligger tempen på ca 30-35 grader. på ena kärnan och typ 5 grader mindre på andra. I load går det upp till max 45 grader.

Sen kvittar det hur mycket jag kör upp volten på vCore, det går ändå inte högre utan att bli gravt instabilt. Just nu är den på 1.408v.

Jag har läst guider, kollat hur andra har det och fibblat runt med BIOS inställningar utan att lyckas något bra. Dragit ner minnena för att kunna köra högre buss, men det hjälper inte. Hade även en AM2 4200+ som jag kunde klocka upp ca 300Mhz också, sen var det stopp där med.

Har haft lite andra problem med Moderkortet också. Föll ur två diskar ur en RAID 5 jag hade, kan inte installera OS på min nya Raptor 150Gb och lite sånt smått o gått.

Kanske dags att skicka möget på RMA?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

CPU Vcore offset Voltage: Disable
DDR2 Termination Voltage: 0,5xDDR2
CPU to NB HT Voltage: 1,4v
NB to SB HT Voltage: 1,4v
NB Core/PCI-E Voltage: 1,4v
SB Core/PCI-E Voltage: 1,6v
SB stanby Core Voltage: 1,5v

PCIEX16_1 clock: 100MHz
PCIEX16_2 clock: 100MHz

CPU<->NB HT speed: 3xcpu

x2 3600+ @ 301x9 1,4v i BIOS
luftkyld
(Inte hittat max ännu)

Permalänk
Medlem

Om jag fick igång mitt så skulle jag kunna svara

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whyster
Om jag fick igång mitt så skulle jag kunna svara

Jag med beställde ett demo ex. från komplett som jag hämtade ut igår. När jag hade satt ihop att så va kortet helt dött, luktade bara lite brännt. Har provat allt men inget funkar. Så det är bara att skicka tillbaka kortet och beställa ett nytt.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bredband
Jag med beställde ett demo ex. från komplett som jag hämtade ut igår. När jag hade satt ihop att så va kortet helt dött, luktade bara lite brännt. Har provat allt men inget funkar. Så det är bara att skicka tillbaka kortet och beställa ett nytt.

Mitt startar i ca 5sec sen dör det :/

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whyster
Mitt startar i ca 5sec sen dör det :/

För jävligt, när det blir så. Man kan ju ha roligare än att bråka med burken

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

Får nån Ai Booster att fungera med vista ? Om ja hur ?

Visa signatur