hur många här ska köpa iphone?

Permalänk
Medlem

Har varit skeptisk från början men igår kollade jag ett klipp från CBS där nån snubbe demonstrerade lite olika funktioner och blev väldigt imponerad över hur snyggt ui det är på den.
Kommer att bli en jättecool mobil men att kalla den smartphone är ändå att ta i.

Permalänk
Medlem

ryktet säger ju oxå, att är den kommer till europa i höst så kommer det vara som 3G version

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Sätter man på ett displayskydd så blir istället det flottigt. Vad är skillnaden? Visserligen kan man ju byta ut det, men det kommer man ju knappast att föra varje kväll, villket lär vara behövligt.

Jag har hört av folk som har testat den (journalister bla) att det visserligen blir flottigt efter en tids användande, men att det enkelt går att få bort med ett drag från tröjan.

Bäst vore ju självklart ett material som ej tog emot flottet; finns det?

Permalänk

ingen aning ;D

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adzam 1
Jag har hört av folk som har testat den (journalister bla) att det visserligen blir flottigt efter en tids användande, men att det enkelt går att få bort med ett drag från tröjan.

Det beror väl på om skärmen är nedsänkt eller inte. Minsta kant runt gör ju att det samlas där. Men även om det kan torkas med tröjan så är knappast problemt ut världen.

Det intressanta är dock att de problem jag har påvisat alla har bortförklarats genom att man har läst något någonstans, samt hört något någonstans, naturligtvis utan några källor, samt ett högst tveksamt "det kommer säkert"...

Varför inte bara inse att det faktiskt finns nackdelar och problem, även om detta är en Apple-produkt, hur svårt det än kan vara för vissa?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

självklart finns det nackdelar med iphone. men fingeravtryck, vilket stort problem då finns det ju andra saker som kanske är lite mer "allvarliga"

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Det största problemet är som s.c.s.i nämnde att programmen är låsta till apples egna. Apple kommer med stor sannolikhet INTE att emulatorer. Emulatorer i sig är inte illegala, men jag tror knappast att Apple släpper något som leder till illegala handlingar (99% av fallen är det illegala ROMS).

Det enda sättet jag kan se emulatorer och dyll är om osx i iphone blir hackad (typ som appleTV) vilket i sin tur leder till egna program.

Permalänk
Medlem

"Hackad" lär den ju bli på några dagar bara. Intresset är större än vad det någonsin har varit inför en telefon.
Det gäller nog för de andra mobiltelefontillverkarna att börja sparka personal, medans tid är.
Antingen det eller sattsa på att göra tillbehör till iPhone

Visa signatur

Moderkort: Asus x570 Crosshair VIII extreme
Grafikkort: Aorus 3090 WB
Processor: Rysen 5950X
Minne: 128 GB G.Skill Trident Z Neo DDR4-3600 C16

Permalänk
Medlem

hehe, jojo, de stora tillverkarna kan nog sitta rätt lugna. vad det handlar om är att apple kanske kan skapa lite trender, och driva på utveklingen lite. o visst kommer de säkert bli så pass stora att de kan dra in pengar på det, men hota de större bolagen, det tror jag inte. o vetefan om det ens är nått de tänker på själva.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

haha vadå trender..??

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Motorola1925
får man med en blåtand på köpet?

EDIT: skärmen tror inte jag kommer bli så smutisg, man kommer kunna köpa till ett skydd över mobilen ett fondral typ..

link: http://www.idg.se/2.1085/1.104940

Tror dom flesta kommer skaffa de för att slippa onödiga fingeravtryck,

lr så skaffar man en helt vanligt displayskydd.

ja det där fodralet ger ju inte så mycket för skärmen heller eftersom det inte är något över skärmen....

smuts och klet kommer att bli ett problem om man bara ska använda fingrarna...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Den dagen en Iphone slår HTC TYtN ska jag överväga att byta.

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Medlem

MacBookanvändare här, jag kommer inte köpa den. Vill ha simplicitet i mobilen, älskar min K750i och behöver inte mer funktioner än den har, kanske lite mindre bara.

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Motorola1925
haha vadå trender..??

hur man styr en mobil, design o annat, om det är nått apple ä duktiga på så äre ju design o användargränssnitt, o där kan det behövas förbättras en hel del på de mobiler som inte har ett fysiskt tangentbord. bara ett exempel.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har ni tittat på batteritiden? Om man älskar att sätta mobilen på laddning varje dag så....

Visa signatur

Ei bor i stockholm och tar inget ansvar för allt som han säger
7900, 64 gig ram, radeon r290
Solna arbetscenter

Permalänk
Medlem

beror ju på om det är verkliga siffror (vilket brukar vara fallet med apple) eller om det är de fantasisiffor som andra tillverkare (däribland nokia, SE osv) brukar ange.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

vill ju inte förstöra alla drömmar nu men kolla adressen

http://prylportalen.mkf.se/ArticlePages/200705/07/20070507153...

Eftersom Telenor inte längre har rätt att använda Vodafones varumärke i Sverige skulle det kunna innebära att den svenska marknaden blir utan Iphone. Men än så länge råder stor osäkerhet om den europeiska lanseringen av Iphone.

DUM DUM DUM

Permalänk
Medlem

ja, det är ju rena spekulationer.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Kant måste det nästan vara vid skärmen, annars repas den väldigt enkelt...

Ang. mjukvara... well, Apple TV var väl inte direkt åtänkt för Homebrew heller, men vi vet ju hur det gick..

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Kant har den inte vad jag förståt...

Dock ser inte jag detta som ett problem; min iPod har klarat sig galant ifrån repor.

Permalänk
Medlem

Nää inte om man måste ha ett fult skydd på den för att den ska klara sig mot repor och kladd, då får det vara. Dessutom lär den väl vara jättedyr

Visa signatur

Nej jag vill inte.

Permalänk
Medlem

iPhone är överhypad. Det som är häftigt med telefonen är guit. Inget mer. Som sagt, det bli en massa flöt på skärmen och den tillför verkligen inget nytt (såsom Steve Jobs försökte få det att se ut).

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAC
iPhone är överhypad. Det som är häftigt med telefonen är guit. Inget mer. Som sagt, det bli en massa flöt på skärmen och den tillför verkligen inget nytt (såsom Steve Jobs försökte få det att se ut).

Nytt är väl snarare att det kommer finnas en välbyggd mobil, som någon har tagit sig tid att tänka igenom.
Det kommer visa sig, inte så stor poäng i att tjafsa om det nu, men vår syn på mobiltelefoner kommer förändras. iPhone är stort.

Visa signatur

Moderkort: Asus x570 Crosshair VIII extreme
Grafikkort: Aorus 3090 WB
Processor: Rysen 5950X
Minne: 128 GB G.Skill Trident Z Neo DDR4-3600 C16

Permalänk
Medlem

Lutar deffenetivt åt att det blir en iPhone sen när den kommer om den inte blir alltför dyr och så.
Börjar bli lite trött på min k800 nu så.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

Rev. A prylar brukar inte fungera så bra för mig så jag låter bli vid lanseringen.

Permalänk
Medlem

Den kommer ju att säljas uteslutande med operatören Cingular i USA först och främst så det lär väl ta ett tag innan den kommer till Europa.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Helt klart intresserad av den telefonen, och blir den så fruktansvärt flottig som alla tjatar om så får man väl ta och tvätta händerna och sen torka av mobilen! Hur svårt kan det vara...

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem
Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xeax
Helt klart intresserad av den telefonen, och blir den så fruktansvärt flottig som alla tjatar om så får man väl ta och tvätta händerna och sen torka av mobilen! Hur svårt kan det vara...

Nej men alltså jag tror inte du inser allvaret i en flottig display, det kommer leda till mass cancer och allvarliga påföljder som omfattande skador på ditt psyke.

Fasen nu kommer man ju inte kunna smälla i sig den där påsen med Ostbågar och sen skriva SMS, skärmen kommer ju bli helt flottig! Vad gör man då? Kasserar och köper en ny såklart, vi kan ju inte ha flottiga skärmar heller! Som tur var så finns det människor på andra sidan jorden som slavar för mindre än dollarn om dagen så att vi övermänniskor kan konsumera riktigt ordentligt.

MVH
Ditt skav i etern

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt