Varför valde du ditt användarnamn?

Permalänk

Lever inte i eran värld

Permalänk
Medlem

Behövde ett gamernick för flera år sen och Victory klingade bra och med ett Q så blev det mer orginellt och bra. Och så heter jag ju Victoria och det är rätt likt, lurigt va?

Visa signatur

Nej jag vill inte.

Permalänk
Medlem

Brist på fantasi, så jag tog mitt efternamn.

Visa signatur

ny signatur kommer snart

Permalänk
Medlem

Mc = McDonalds "Mack" + An = Mackan, vanligt smeknamn för personer
som heter Marcus.

Uttalas "Mackan", och inte "McÄääjnnn" eller liknande

edit: understrecket i slutet är endast där för "McAn" var upptaget :\

Permalänk
Testpilot

När jag gick i 9:an (år 99) ville jag ha en hotmailadress (för hotmail var ju teh shit då) som inte innebar att jag behövde heta med massor av siffror. Jag heter Kevin på riktigt så då skulle min adress bli typ kevin596556. Jag satt och försökte med massa olika och kom till slut fram till hunden_sover som användarnamn och när jag reggade mig här så ble det utan sover-delen helt enkelt.

Dock brukar jag inte heta hunden när jag spelar onlinespel då det inte är så internationellt

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

För att folk snor mitt nick

Visa signatur

Is it nice, my preciousss? Is it juicy? Is it scrumptiously crunchable?

Permalänk
Medlem

Tyckte väl det lät ballt när jag var 15, för sent att byta nu iaf

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Hela historien:
Först var det Mezer när man var typ 10år och började spela QW, sen blev det Dex .. Sen vet jag inte om jag var trög eller nått, jag ville ha ett kort(are?) nick, så då fick det bli fog. Måste gått in i dimman..

Vet inte om jag kallade mig själv quakerduck nån gång med.. med tanke på att jag har kvar en sån gammal mailadress borde jag gjort det

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Byn där jag bor heter Laggarbacken, så enkelt är det.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Kommer inte ihåg. =/

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att Rupert Jee, ni vet den där asiatiska(?) butiksägaren som brukar gästa Letterman då och då var så klockren så jag började nicka Rupert Jee i diverse online-spel. Sedan bar det av till Jee, men det är ju alldeles för vanligt och namnet tilltalar mig inte så mycket. Därav q:et i slutet.

Permalänk
Medlem

För att jag ville.

Permalänk
Medlem

Tja, var i början på nian tror jag som jag behövde ett nick någonstans så tänkte att jag kunde vara smart och tog två bilmodeller som stod mig varmt om hjärtat då, nämligen Cadillac och Viper...

Vóila så har man Cadiper eller som det ofta blir nu Caddan...
har fått ha de ifred iallafall

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk

braxen var upptaget, koddi sa åt mig att ta braxilicious istället, som är lite av mitt reservnick.

Permalänk
Medlem

Kallade mej förut för carlsberg (favoritölen) på många ställen men det gjorde många andra också så jag blev tvungen at byta och tänkte hmm hof är en god öl från carlsberg så då fick det bli cyberhof helt enkelt...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Jag var ung och dum ink. csfjant, gråter lite varje gång jag ser vad jag nickar här på swec

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem

Spelade pingis mot 2 brudar för ~30år sedan & skruvade bollen lite väl mycket för deras smak, den vägen är det!

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

Mitt nick här fick jag när en kompis kallade mig för metro en gång för att jag bar omkring på tidningen metro några gånger och så blev det m3tr0 av det. Iofs gillade han inte riktigt den formen utan föredrog egentligen kort och gott metro.

Men egentligen har mitt mer officiella nick varit Terminator sen början av 2002. Använder det fortfarande när jag spelar TrueCombat, vilket iofs inte händer så ofta numera. Dock är ju det ganska icke-originellt så det är ofta upptaget. Använder därför mest m3tr0 nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Dålig fantasi + att jag heter Håkansson Kjellman i efternamn (nej, jag är inte från Hongkong).

Permalänk
Medlem

Ingen lär stjäla det.

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Abstract var upptaget. Och det valde jag när jag var tvungen att ha ett nick för att jag skulle spela CS för en herrans massa år sedan.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herbamare
Mitt nick härstammar från glada Napster-tiden..
Satt och skulle regga mej på Napster och varenda nick jag försökte med var upptaget,tillslut hade jag nästan gett upp när jag sneglade åt kryddhyllan...
Så det vart örtsalt...:D
Det har hängt med sen dess.

Mitt kommer också från Napster och står för malin fixerad på grund av en flicka så klart.

Har haft namnet sedan årskurs fem någon gång, så den tiden är preskiberad men namnet finns ju bevisligen kvar.

Nu kallar jag mig dock för Erik eller Erik Nyström (som är mitt namn, duh) på de flesta ställen, utom på ställen som det här forumet. Ingen skulle nog känna igen mig om jag bytte namn, kanske lika bra?

Brukar kalla mig mx på diverse andra ställen, vilket är en förkortning av mafix. Smidigt!

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk
Medlem

Dude simpelt Lirade Tekken febrilt när man var yngre det kom naturligt liksom.

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Hedersmedlem

Ville byta ut mitt gamla nick 'Insider'. Så jag kollade ut genom fönstret och såg en Koltrast. Så det blev ColtrasteN till att börja med. Men numera är det Coltrasten. (Det var egentligen en skata jag såg, men jag trodde det var en koltrast.)

Permalänk
Medlem

Nickar som vkn när jag lirar fps och spel(förkortninga av viking, när man skriver in sitt highscore på arkadliren så har man bara 3 bokstäver, därav vkn).
Orkar inte ha 200olika nicks...så jag kör på VKN alltid.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk

Tror att det från början är namnet på en prins från Wales, ngn gång på 1300-talet...

Och i femininform lägger man på ett extra "L" i mitten och ett "E" på slutet!

Visa signatur

Den här anslutningen har begränsad eller ingen anslutningsmöjlighet

Permalänk
Medlem

Jag tog Ti 4400 för de var de grafikkortet jag använde när jag reggade mig här.
Brukar annars använda McGordon överallt annars.
På dom ställen McGordon är upptaget heter jag Kebabfarmare

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Medlem

Det sägs att jag heter Max...fast jag vet inte.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Kom bara på det en dag. Ville byta för jag gillade inte mitt gamla (Champion :/).
Sen googlade jag på det 2 veckor senare och hittade ett företag som hetter XaaR men då orkade jag inte hitta på någont nytt. blev lite sur när jag hittade det

Permalänk
Medlem

Mitt nick är nog snart tio år gammalt, då jag först hörde talas om det:
http://en.wikipedia.org/wiki/Salvador_Agron

Visa signatur

MacBook Air