Permalänk
Medlem

Högljudd/Varm AMD stock-kylare!!

Hej jag har en AMD Athlin XP 2800+ med stock-kylare och den ligger på ca 65C i windows (!) och ca 75 vid full load. Samtidigt så är den extremt högljudd och värmen gör att nätagget (som är temp-styrt) också låter som f*n.

Är det nåt fel? Och kan jag då göra nåt åt det???

Visa signatur

Intel C2D E6750 @ 3,2 Ghz | Gigabyte 965P-DS3 rev 3.3 | XFX Geforce 8800GTS 320MB (Klockat) | 2GB RAM

Permalänk
Medlem

Eh? den är dålig bara...

Förvänta dig inte minusgrader av stockkylare.
Vad kollar du tempen med?

ska tilläggas att jag inte kan något om amds temps.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Kollar tempen med SpeedFan och Everest.....

Visa signatur

Intel C2D E6750 @ 3,2 Ghz | Gigabyte 965P-DS3 rev 3.3 | XFX Geforce 8800GTS 320MB (Klockat) | 2GB RAM

Permalänk
Medlem

kolla efter damm, sånt kan vara förödande. Var hoss min kusin o såg att deras orginal klockade 1700+ thoughbred B var uppe i 65 idle, kolla i datorn så vare ett tjockt täcke av damm i fläkten, tog bort allt. och idle tempen landa på 36 grader:)

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Medlem

Nu har jag gjort en riktig städning av datorn där jag i princip städade allt. Nätagg, fläktar, grafikkortskylning, processorkylning mm. Nu gick tempen på CPU ned till 45 idle så det var ju bättre

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av auzcar
Kollar tempen med SpeedFan och Everest.....

Enligt everest ligger min processor alltid på 25 C xD. Everest och temperaturer går inte riktigt att lita på! Men mycket bra info am allt!