Permalänk
Medlem

Kvinnliga Poliser

Kvinnliga Poliser i Iran.
Riktiga gangsters

Och ifrån innan revolutionen

Permalänk
Medlem

Jag skulle vara rädd!

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoc
Jag skulle vara rädd!

Eller hur, läskigt värre. Ser ju ut som värsta armén.

Permalänk

Haha. Ja dom skulle man ju verkligen ha respekt för. Inte som dom mesiga manliga snutarna.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Någon länk till artikeln eller var nu bilderna kommer ifrån?
Det känns lite väl för att vara poliser. Ser ju mer ut som nåt kvinnligt revolutionsgarde (revolutionsgardin?).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vill rycka av dom deras burka men vet inte om jag skulle våga

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Dom ser ut till att våga mer än våra poliser i Sverige i alla fall.

Permalänk
Medlem

De verkar rätt hårda.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

De ser läskiga ut Ser mer ut som terrorister än poliser. Sen måste det vara väldigt jobbigt att springa och klättra i varma? klänningar/sjalar. O_o

Visa signatur

Nej jag vill inte.

Permalänk
Inaktiv

De ser inte glada ut. Tycker inte om pessimister.

Permalänk
Glömsk

Oj oj oj vad mycket historier det finns kring dessa bilder. Polisen i Sverige skulle ha någon fest eller liknande och på inbjudningskorten fanns ett av dessa fotografier med.

Aftonbladet gjorde bort sig rejält: Stor artikel på framsidan om den "rasistiska svenska polisen" som hade "terrorister" på inbjudningskortet och att polisen "gjorde anspelningar på att alla araber är terrorister". Vad Aftonbladet inte reflekterade över var att "terroristerna" kanske var poliskollegor.

Tänk på det nästa gång Aftonbladet drar en rasismhistoria. Det var aftonbladet själva som tänkte "terrorister!" när de såg fotografier på ett gäng araber. Skittidning. Hycklare.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Oj oj oj vad mycket historier det finns kring dessa bilder. Polisen i Sverige skulle ha någon fest eller liknande och på inbjudningskorten fanns ett av dessa fotografier med.

Aftonbladet gjorde bort sig rejält: Stor artikel på framsidan om den "rasistiska svenska polisen" som hade "terrorister" på inbjudningskortet och att polisen "gjorde anspelningar på att alla araber är terrorister". Vad Aftonbladet inte reflekterade över var att "terroristerna" kanske var poliskollegor.

Tänk på det nästa gång Aftonbladet drar en rasismhistoria. Det var aftonbladet själva som tänkte "terrorister!" när de såg fotografier på ett gäng araber. Skittidning. Hycklare.

Jag tänkte precis skriva ett inlägg om denna händelse. Så hysteriskt roligt hur PK-maffian Aftonbladet i egen hög person snubblar över sina egna fördomar

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

Inte för att vara Sverigedemokraten i tråden (jag är inte SDare egentligen), men jag trodde inte kvinnor fick vara poliser i arabvärlden ens.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Ser ut som en dödskult.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
Inte för att vara Sverigedemokraten i tråden (jag är inte SDare egentligen), men jag trodde inte kvinnor fick vara poliser i arabvärlden ens.

Kanske för att Iran inte tillhör Arabvärlden..
Iranier är arier, det är inte araber.

rezuth: Dom bär inte burka.

Det här är burka som dom har på sig i saudi arabien/afrikanska länder/afghanistan.

Jämför gärna med den bilden som är sist. Det är ifrån innan Iran blev ett islamiskt land. Det var ifrån den kungliga tiden.

ps, visste ni att kungen (kallas shah /tänk på schack /) innan beordrade tom att det skulle bli förbjudet med burka och "hejab" (det som dom har i bilden). men denna ledning TVINGAR folk att ha på sig det.

Passar även på att lägga in en bild på kvinnor i gatorna.

.

New gen vs old gen

Permalänk
Medlem

Ganska intressant att de släpper in kvinnor i poliskåren, men inte på fotbollsstation.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Parse
Kanske för att Iran inte tillhör Arabvärlden..
Iranier är arier, det är inte araber.

Var iallafall i Iran de inte fick gå på fotbollsmatcher.
Sen så har det ju inget med saken att göra att vissa iranier är arier, det har verkligen INGET med saken att göra...
Antar att du är iranier, har jag fel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Var iallafall i Iran de inte fick gå på fotbollsmatcher.
Sen så har det ju inget med saken att göra att vissa iranier är arier, det har verkligen INGET med saken att göra...
Antar att du är iranier, har jag fel?

Det hör väl i allra högsta grad till ämnet "Arabvärlden"? Arabvärlden är där man pratar arabiska, vilket man varken gör i Turkiet eller Iran. Samt att äkta "araber" finner man nog endast i Saudi Arabien.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Det hör väl i allra högsta grad till ämnet "Arabvärlden"? Arabvärlden är där man pratar arabiska, vilket man varken gör i Turkiet eller Iran. Samt att äkta "araber" finner man nog endast i Saudi Arabien.

Exakt, du har alldeles rätt.
Tycker att det är lite synd när egyptier/marockaner/tunisier kallar sig själva araber.

Det roliga är att det land som engång var först med dom mänskligarättighterna är idag det landet som bryter mot dom.
Man är även det landet som räddat judarna och hjälpt med att bygga upp Jerusalems tempel, men hatar dom just nu.

Rambos_hier:
Jag är svensk. Med Persisk bakgrund. Mina föräldrar är födda i Iran men jag är född i Sverige.

Permalänk
Medlem

Märklig skjutställning första bilden.

Syns tydligt hur väl alla vill vara där.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk

ser väl rakade ut...

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

I slutändan kommer nog Irans regering få inse att det var en dålig idé att både förtrycka OCH utrusta samma folkgrupp.

Permalänk
Medlem

Folk med burkha är alltid skrämmande dock

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk

Jag blir rädd för alla som klär sig sådär, vapen eller ej.
Sen att monstret på första bilden inte ens orkar hålla upp vapnet är lite småkul.

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Parse
Exakt, du har alldeles rätt.
Tycker att det är lite synd när egyptier/marockaner/tunisier kallar sig själva araber.

Det roliga är att det land som engång var först med dom mänskligarättighterna är idag det landet som bryter mot dom.
Man är även det landet som räddat judarna och hjälpt med att bygga upp Jerusalems tempel, men hatar dom just nu.

Rambos_hier:
Jag är svensk. Med Persisk bakgrund. Mina föräldrar är födda i Iran men jag är född i Sverige.

Vart inte detta folk ansvariga för en stor del av de framsteg som gjorts i människans historia? Många av dom har väl grekerna stulit cred för om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Vart inte detta folk ansvariga för en stor del av de framsteg som gjorts i människans historia? Många av dom har väl grekerna stulit cred för om jag inte minns fel.

Trots din otroligt grymma sig, så vill jag nog ha lite belägg för vad du anser att grekerna har snott cred från persierna ifrån?

Det är ganska allmänt accepterat att Persierna bland annat var otroliga astronomer, något grekerna aldrig brydde sig särskilt mycket om. Men de första filosoferna, bland annat, var greker. Thales i Miletos!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L0rden
Folk med burkha är alltid skrämmande dock

Notera att detta är INTE burka.

Jo, perserna var grymma läkare också. Något araberna snott, tex att man då hade världens bästa ögonkirurgi. De personerna var perser (avicenna och razi för några exempel.)

Permalänk

Sjukt elaka poliser!

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Parse

Jo, perserna var grymma läkare också. Något araberna snott, tex att man då hade världens bästa ögonkirurgi. De personerna var perser (avicenna och razi för några exempel.)

Perserna, likt grekerna och senare romarna, assimilerade och tog andra kulturers kunskap till sin egen. Egyptisk läkekonst och arkitektur, bland annat. Just ögon kirurgi vettefan om Egypterna var några hejare på, dock.

Om det var något persierna var hejare på så var det nog deras administritiva sida. Deras "reformer" togs ju sedan upp av grekerna och romarna.