Permalänk
Medlem

nån som har en buddy key och har lust att vara lite schysst? :>

Visa signatur

AMD64 "Winchester" 3200+@2500MHz, 1024MB 3200XL 2-2-2-5 (5:6), MSI Neo2, HIS 9800Pro IceQ @ 439/396, WD 200GB 8MB, WD 120GB 8MB, Segate 80GB, Nec 1300-A, Zalman 7000B-Cu, Tagan 480W
Gamla poäng: 3DMark05 2503, 3DMark03 6295, 3DMark01SE 14646

Permalänk
Medlem

Kostar detta spelet varje månad så som wow?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spatman
Kostar detta spelet varje månad så som wow?

Alltså va fan, först postar du här, sen när du är för lat för att googla det och för hetsig för att vänta på ett svar här.

Så då gör du en helt ny tråd om det? http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=68421...

Fan du sticker i mina ögon.

Permalänk

Tar väldigt gärna en buddy-key om någon vill ge mig och har över! Tack.

Permalänk
Medlem

tänkte köpa spelet online ... men den enda hemsida jag kom på är codemasters egna, men va fan 590kr för spelet är rätt grym overkill

Blir väll att beställa från webhallen

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

tycker de borde ha slängt med lite fler buddy-keys i paketen, vad hade de förlorat på't liksom? alla jag känner som testat det har sen köpt det

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
tänkte köpa spelet online ... men den enda hemsida jag kom på är codemasters egna, men va fan 590kr för spelet är rätt grym overkill

Blir väll att beställa från webhallen

359:- från PLAY.com inkl. frakt. (339:- om du lyckas betala med pund )

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk

Om någon har en buddykey så tar jag gärna en sådan

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hirden
Har en 34 hunter och satsar stenhårt på agility/vitality och lite power, mina traits har jag valt så att alla mina klass traits kör jag på damage och attackspeed, dom andra har jag mycket på morale bonusar och resistances, väldgt användbart. Jag har nu då 182 agi och 13.5% crit och om jag kör stance: Strength så kan jag nalla aggro rätt bra men min gear har både höga agi bonusar samt relativt bra armor value. Så det kommer mer och mer stats grejjer ju högre du blir i min erfarenhet.

Tack för svaren allihop.

Jo, efter en del funderingar så blir det att fortsätta att köra hårt på agility och vitality. Några få exp kvar till lvl28 nu och det tuffar på rätt bra nu och man får gott om exp i North-Downs än så länge. Tänkte göra en, bland många, kontroversiell sak vid lvl30 och byta till crossbow

Stance:Strenght är inte fel alls men jag använder den endast när jag spelar solo. Att däremot köra den när man spelar i fellowships känns dumt eftersom man verkligen inte vill sno aggro från sina tanks. Men, det beror ju såklart lite på vilka man spelar med. Är man t ex en Hunter med hyfsat lägre lvl än tanksen så kan man oftast dundra på hur mycket man vill.

Permalänk
Medlem

Någon som vet ett exakt datum för Shores of Evendim-patchen?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Som inbiten wow-räv blir man lite skeptiskt till spelet i sig.

På bilder ser det kul ut, och dom flesta som recenserat spelet i sig verkar gilla det.

Dock börjar man fråga sig själv vad man ska köra på lvl 50? PVE och PVMP? Jag menar PVE och riktig PVP blev man less på i Wow, ska PVE och en annan version av PVP hålla fast en i detta lir?

Jag är fortfarande lite fundersam till att köpa det.

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D.E
Tack för svaren allihop.

Jo, efter en del funderingar så blir det att fortsätta att köra hårt på agility och vitality. Några få exp kvar till lvl28 nu och det tuffar på rätt bra nu och man får gott om exp i North-Downs än så länge. Tänkte göra en, bland många, kontroversiell sak vid lvl30 och byta till crossbow

Stance:Strenght är inte fel alls men jag använder den endast när jag spelar solo. Att däremot köra den när man spelar i fellowships känns dumt eftersom man verkligen inte vill sno aggro från sina tanks. Men, det beror ju såklart lite på vilka man spelar med. Är man t ex en Hunter med hyfsat lägre lvl än tanksen så kan man oftast dundra på hur mycket man vill.

Jag höll kvar på båge, känns bättre Kör me en life drain båge nu också den är redigt nice

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Som inbiten wow-räv blir man lite skeptiskt till spelet i sig.

På bilder ser det kul ut, och dom flesta som recenserat spelet i sig verkar gilla det.

Dock börjar man fråga sig själv vad man ska köra på lvl 50? PVE och PVMP? Jag menar PVE och riktig PVP blev man less på i Wow, ska PVE och en annan version av PVP hålla fast en i detta lir?

Jag är fortfarande lite fundersam till att köpa det.

mvh

Är också en inbiten wow-räv, som faktiskt köpte det här spelet!
Kanske ska säga också att jag i Wow i princip bara raidar, och tycker det är kul. Gillar bossfighter där det är mycket som händer på en gång, där man behöver röra på sig mycket.

Det första jag tänkte på när jag började med LOTRO är hur stelt det är om man jämför med wow, animationerna och hur man rör sig och sådant känns mycket trögare. Hur man ska kunna göra avancerade bossfighter vet jag inte riktigt. Även när jag använder spells och sådant känns det trögt på något vis, ska kanske vara så men för mig känns det bara fel. Efter en stund spelande tänker man inte så mycket på det dock. Spelet i sig är väldigt kul och det finns massor med questar att göra. Man kan få massa olika titlar och det verkar finnas mycket man kan göra utanför questarna. Väldigt mysig stämmning i spelet faktiskt

Allt som allt är det väldigt likt wow och alla andra mmo´s, du får questar att döda x och hämta y för att få tillgång till z..

Ang communityn kan jag säga att wow och lotro har ungefär lika många knäppgökar

Tycker du ska försöka få tag på en 7dagars trial, själv har jag inte riktigt fastnat för det, än. Men ska ge det en månad eller två till iaf

(Jag har bara kommit till level 20 än så länge, så mycket kan och lär väl ändras.)

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Som inbiten wow-räv blir man lite skeptiskt till spelet i sig.

På bilder ser det kul ut, och dom flesta som recenserat spelet i sig verkar gilla det.

Dock börjar man fråga sig själv vad man ska köra på lvl 50? PVE och PVMP? Jag menar PVE och riktig PVP blev man less på i Wow, ska PVE och en annan version av PVP hålla fast en i detta lir?

Jag är fortfarande lite fundersam till att köpa det.

mvh

Nu är det ju så att det kommer nytt material i juni, vet inte när nästa "update" kommer men de är iaf. gratis och kommer innehålla nya quests (60st om jag minns rätt) och fler items, en till zon var det väl?

Nåväl det kommer iaf. uppdateringar nån gång då o då, så man lär knappast få slut på gameplay.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Som inbiten wow-räv blir man lite skeptiskt till spelet i sig.

På bilder ser det kul ut, och dom flesta som recenserat spelet i sig verkar gilla det.

Dock börjar man fråga sig själv vad man ska köra på lvl 50? PVE och PVMP? Jag menar PVE och riktig PVP blev man less på i Wow, ska PVE och en annan version av PVP hålla fast en i detta lir?

Jag är fortfarande lite fundersam till att köpa det.

mvh

I början när wow släpptes var det också ganska fattigt jämfört med hur det är nu, typ 2 endgame instanser, ingen battleground, inga pvp rewards, fula endgameset.. Man får väl se om lotro utvecklas på ett positivt sätt över tiden

Har spelat det i 3-4 dagar nu och jag gillar det, men egentligen verkar det bara wow i ett annat skal. Fast nya quester och nya prylar håller en kvar vid spelet än sålänge

Sen kan man ju spela luta också vilket är jäkligt kul, satt i en timme igår och försökte lära mig att spela zeldas lullaby och sarias song från zelda

Permalänk
Medlem

Update!

Hej grabbar !

jag behöver lite hjälp utav er , jag har nämligen sen tidigare köpt lotro(fett kul spel btw). och nu har jag format om datorn. när jag skulle installera updaten 1.12 så gick den inte att ladda ner ifrån SNT och sidan har nu varit nere i vecka för mig och fileplanet måste måste man man lägga ut en slant för att kuknna ladda ner =/ undrar om ngn utav vet en annan sida ni har tankat ifrån ?
har föresten googlat som en gälning..... haha , antigen är det jag som är extremt dålig på att googla eller så är det svårt att hitta gratis download clients ?

TACK PÅ FÖRHAND

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, Redog, Klosterkatten samt shino_san.

Det verkar ju helt klart vara ett roligt spel ingen tvekan om det, min tankeställning var väl snarare hur snabbt man ledsnar på det. Jag antar dock att det är värt att prova en månad i varje fall Tills vidare kastade jag faktiskt in D2 för att klicka av mig lite energi, he he..

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Re: Update!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av baboo99
Hej grabbar !

jag behöver lite hjälp utav er , jag har nämligen sen tidigare köpt lotro(fett kul spel btw). och nu har jag format om datorn. när jag skulle installera updaten 1.12 så gick den inte att ladda ner ifrån SNT och sidan har nu varit nere i vecka för mig och fileplanet måste måste man man lägga ut en slant för att kuknna ladda ner =/ undrar om ngn utav vet en annan sida ni har tankat ifrån ?
har föresten googlat som en gälning..... haha , antigen är det jag som är extremt dålig på att googla eller så är det svårt att hitta gratis download clients ?

TACK PÅ FÖRHAND

Nu var det ett tag sedan jag behövde göra den där uppdateringen så jag kommer inte riktigt ihåg hur det gick till, men jag hoppas du förstår min beskrivning ändå. När launchern säger att man måste uppdatera så finns det en knapp för att uppdatera och en som säger cancel, continue eller något sådant. Klicka inte på knappen för att ladda ner uppdateringen utan klicka på cancel-knappen istället. Då börjar launchern uppdatera i alla fall.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Har nu testat LOTRO lite och gillar det än så länge. Men en liten detalj stör mig. Jag gillar inte att man hela tiden måste hålla ned höger musknapp för att ha mouse-look när man springer. Skulle önska att mouse-look automatiskt användes när karaktären rör sig framåt UTAN att behöva hålla ned musknappen. Att då vanlig musmarkör syns när man står still, medan mouse-look används när man går framåt. Det går inte med automatik få det så, eller?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
Har nu testat LOTRO lite och gillar det än så länge. Men en liten detalj stör mig. Jag gillar inte att man hela tiden måste hålla ned höger musknapp för att ha mouse-look när man springer. Skulle önska att mouse-look automatiskt användes när karaktären rör sig framåt UTAN att behöva hålla ned musknappen. Att då vanlig musmarkör syns när man står still, medan mouse-look används när man går framåt. Det går inte med automatik få det så, eller?

Skulle det inte bli lite besvärligt att springa o slåss samtidigt då?

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Det är förstås sant, men som t.ex. Guardian står man mest still och slåss (i alla fall jag har gjort det). Det kanske inte passar till alla spelare/karaktärer men som en frivillig valbar funktion hade varit bra...

Finns det nåt sätt att annars få mouselook på vänster knapp istället? Kanske är ovana, men för mig skulle det kännas lättare om det var vänster knapp man höll in istället när man springer omkring.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Tjenare. Finns det någon möjlighet att prova det här spelet någonstans eller måste man köpa det för att få testa det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hucke
Tjenare. Finns det någon möjlighet att prova det här spelet någonstans eller måste man köpa det för att få testa det?

Om du lyckas tigga en buddy-key kan du testa det, men lycka till att hitta en isf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Någon som vet ett exakt datum för Shores of Evendim-patchen?

Tidigast mitten av juni, troligtvis slutet.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Om du lyckas tigga en buddy-key kan du testa det, men lycka till att hitta en isf

Ja du det skulle inte vara dumt att hitta en sådan!

Btw finns det några snälla personer här som skulle kunna ge bort en buddy key ?

2 skulle vara perfect för då skulle en polare till mig som också är intresserad av det kunna spela tillsammans

Permalänk
Medlem

Tar gärna en Buddy key, kan även erbjuda en Vanguard Trial key i utbyte om så skulle önskas :).

Hör av er via PM.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Ang. expansionen så har jag för mig att de nu nämnt 16 juni, så vi får väl hoppas på det.

Ang. Update Installern så är det bara att trycka på "Continue", så laddar klienten ner automatiskt. Jag skulle tippa att de andra alternativen bara är värda att använda vid större patcher mm. då belastningen på den automatiska är hög och det blir segt att tanka.

Ang. Musiken i spelet så är det helt otroligt grymt, och det verkar bli grymmare - trummor/percussion och bas-instrument kommer med patchen om några veckor.

Men det grymmaste av allt:

JAG KAN SPELA LIVE I SPELET MED HJÄLP AV MIN SYNTH!

Det finns ett program som heter midi2key, som översätter midisignalerna till "tangentbordsnedtryck", t.ex. trycker jag på "middle C" på min synth så skulle det komma upp t.ex. ett A om jag hade word igång.

Det man gör är att sedan keymappa Musik-knapparna till dessa "bokstäver", så kan man spela.

Visst är det kanske lite begränsat tonutbud, men man kan ändå spela rätt "avancerade" grejer, t.ex. ackord+melodi. Det svåraste är dock timingen och fördröjningen, det kan ta ett tag innan man kommer igång.

Jag ska försöka Frapsa när jag spelar något, annars får ni hålla ögonen öppna utanför The Prancing Pony, Nedwin heter jag och brukar stå och spela där ibland på min luta.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

NEW FEATURES:

* Discover Evendim - About 100 miles north of the Shire, in northern Eriador, lies Evendim, a vast region dominated by the Lake Nenuial, the 'Lake of the Twilight'. On the southern shore, the ancient abandoned city of Annúminas - the former capital of the kingdom of Arnor - is well known amongst the Free Peoples. For according to the Legends, amidst its ruins lay a great wealth and powerful artifacts now threatened by evil creatures and the nefarious forces lurking in Angmar.

* Over 100 New Quests - The story continues for players as they aid the Fellowship and encounter new adventures, characters and monsters including the Rogmûl!

* Raid in the Battle for Helegrod - Challege the fearsome dragon Thorog in a massive 24-player raid in the Misty Mountains.

* Major Updates to the Music System - In addition to the new percussion and bass instruments, players can now utilize a new music notation system that enables them to compose music offline and upload it to your character in-game.

* New Collectible Armor Sets - Seven new sets of epic armor enable players to gain progressive bonuses for each piece of armor worn from a set.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Köpte spelet idag efter en väldigt tevlig trial tid.
Heter feia på eldar.

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=pHW5yYSegZs&feature=PlayList&p...

Ovan är ett litet medley inspelat. Tyvärr förekommer en del fel i spelandet och även en del oväntade händelser i omgivningen.

Laddade precis upp filmen så det kanse tar ett tag innan det hoppar igång.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.