Permalänk
Robot

Trä-finish HTPC

Tog ett vanligt chassi och klistrade på "träpaneler". Ville ha träfinish, men inte jobbet med att såga i riktigt trä, så gick den här vägen istället. Datorn tjänar nu som HTPC åt föräldrarna.

Insidan består av AMD 64 3000+, Chaintech VNF4-Ultra (passiv NB och bra fläktstyrning till CPU, ligger mellan 0-800 RPM), ATI X550 med en Zalman NB-fläns, 40GB tyst HDD, Cooler Master 380W RS-380.

Besök albumet: Trä-finish HTPC av Majke

Permalänk
Medlem

Coolt, vad är det för träpaneler du har använt?

Visa signatur

Dator/HTPC: X2 4200+ - 2048MB Corsair VS - ASUS A8N32-SLi Deluxe - ATi Radeon HD2400XT - Audigy 2 Platinum Ex - Tagan 380W - 1,2TB HD - Lian Li PC-777 Limited Edition "snäckan"

Permalänk

Väldigt snyggt resultat!

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Medlem

riktigt nice borde fixa en panel till framsidan med

Permalänk

Riktigt snyggt!
Kan inte hålla med cS_mAnIaCx angående framsidan.
Den passar perfekt som den är då det blir lite kontrast.

Permalänk
Medlem

Tack för alla kommentarer, sjukt ball o höra vad ni tycker om den.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av T10000
Coolt, vad är det för träpaneler du har använt?

Det är riktigt lätt att göra, så om någon är sugen på att prova är det bara att köra. Jag såg att en byggaffär hade några sorters rullar med trämotiv som de säljer som metervara. Ser ut ungefär som tapeter, fast de har en häftande baksida. Kostade mig runt 100 kronor och tog cirka en timme att skära ut rätt mått där hemma. Sen har man lite tålamod och pressar på dem på chassit och de löstagbara chassisidorna.

Jag tänkte trycka på trä på framsidan också, men tyckte träillusionen blev mer påtaglig så här. Fast det kan nog bli snyggt också om man orkar att göra det riktigt snyggt med alla skarvar och inbuktningar som brukar finnas där.

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2] [iFi Audio ZEN DAC v2] [Philips Fidelio X2HR]

Permalänk
Medlem

finn på www.ljudia.com för högtalarbyggen.. finns marmor och annat också. Väldigt snyggt simpelt bygge.

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem

Riiiktigt snyggt

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem