Permalänk
Robot

WoodCase No1 är fullbordat!

Detta är mitt trächassi som jag har hållt på med under en längre tid. Det består av en stomme i limträskiva och det är täkt med en 0.6mm flygplansplywood. Jag har betsat det lite mörkare och lackat den. Målade även lite fina japanska tecken på sidorna.
Jag har byggt hdd o cd racken själv, moderkortsplåten är en LianLi plåt från Gtek. Detta bygge har kostat nån stans mellan 800-1000kr. Det är ljudisolerat med isolering från Classe.

Bygglogg: http://www.sweclockers.com/album/?id=695

Nu ska jag dra på lan med chassit så vill ni se de lajv e det bara att komma till Smulanet:P, det står där mellan Onsdag och Lördag

Besök albumet: WoodCase No1 är fullbordat! av kon87

Permalänk
Medlem

Snyggt men jag gillar inte det bruna träet längst ned på fronten.

Visa signatur

Live for speed, Ventrilo, DC hub och Folding@sweclockers server @ bergkvara.no-ip.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Creaton
Snyggt men jag gillar inte det bruna träet längst ned på fronten.

Om du menar det undre fläktgallret så är det samma färg som övrigt trä, det ät bara att det ligger lidrätt istället för vågrätt så ljuset faller annorlunda på det.. borde tänkt på det innan men..

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem

MmmMMmMMmMmM köttbullar <3!

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem

snyggt och vällgjort säkert många timmar bakom, fast personligen så tycker jag att de kinesiska teknet förstör lite men smacken är som backen 9p

Visa signatur

Vem vaktar vakterna?

Permalänk

riktigt snyggt, den lilla missen syns väl mer på bild än i verkligheten va ?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stylarn^^

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Medlem

Snyggt byggt!:) Såg riktigt fräckt ut!

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

sjysst.. fan på tiden det blev klart:p

nu e det bara en ny skärm då ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stylarn^^

Det syns mycket bättre på bild :(, men det syns i verkligheten också..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inte min smak, men men... Du har gjort ett bra jobb!
(Gillar faktiskt fläktgalleret)

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Inte heller min smak, men grymt och serriöst arbete!

Permalänk

för mycket trä för mig del

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk

tycker detta blev skit fint

Visa signatur

livet börjar vid 200km/h

Permalänk
Medlem

riktigt najs bygge fortsätt i den här stilen.

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Medlem

Du får en nia bara för att du "klantade dig med det ena fläktgallret. Annars hade du fått en tia. Du måste ha haft MVG i träsljöd iaf! Riktigt snyggt! Öga för desig har du verkligen! Me like!

Visa signatur

Hårdrock / Benny

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zenchi
Du får en nia bara för att du "klantade dig med det ena fläktgallret. Annars hade du fått en tia. Du måste ha haft MVG i träsljöd iaf! Riktigt snyggt! Öga för desig har du verkligen! Me like!

Detta gjorde jag hemma, det andra som finns här på swec (WoodCase No2) fick jag MVG för på träslöjden

Visa signatur