En gång i tiden hängde man med men inte längre så jag får höra om några kunniga här kan ge mig tips om vad jag ska byta ut eller lägga till för att utnyttja datorn till max? Vill främst spela spel och det känns som datorn kunde ha varit bättre än vad den är för tillfället.
Håller med Lajning, 1GB minne till och ett bättre grafikkort, så klarar du dig ett tag till. Det är främst grafikkortet som behöver uppgraderas.
Ett 8800GTS blir bra. Om du kör med höga upplösningar (1600x1200 och uppåt), så ta 640MB-varianten, annars duger 320MB-varianten gott (minimal skillnad på korten i lägre upplösning).
Dåså, då är det grafikkort och RAM som gäller. Tackar^2.
Tror en x1950 är rätt prisklass i det här fallet eftersom i annat fall skulle processorn vara en flaskhals även om jag hade en 8800.
En liten detalj ang. RAM, den nuvarande ramen är PC2-4300, den rekommenderade PC2-5300 är aningen snabbare, det vore väl waste att köpa två olika hastigheter när det ändå inte kommer bli någon skillnad? Förmodar jag.
Ursprungligen inskrivet av Cyragon Dåså, då är det grafikkort och RAM som gäller. Tackar^2.
Tror en x1950 är rätt prisklass i det här fallet eftersom i annat fall skulle processorn vara en flaskhals även om jag hade en 8800.
En liten detalj ang. RAM, den nuvarande ramen är PC2-4300, den rekommenderade PC2-5300 är aningen snabbare, det vore väl waste att köpa två olika hastigheter när det ändå inte kommer bli någon skillnad? Förmodar jag.
x1950, både pro och xt, ger väldigt bra prestanda/pris-index så det är ett bra val.
Om du har minnenstickor med högre hastigheter än de du redan har så kommer de som är snabbare helt enkelt klockas ned så du tjänar ingenting på det. Så köp du långsammare stickor.
Ursprungligen inskrivet av Dr. d00d x1950, både pro och xt, ger väldigt bra prestanda/pris-index så det är ett bra val.
Om du har minnenstickor med högre hastigheter än de du redan har så kommer de som är snabbare helt enkelt klockas ned så du tjänar ingenting på det. Så köp du långsammare stickor.