Permalänk
Robot

Min datahörna

Mitt första foto album här på Sweclockers, tänkte lägga ut lite pictures på mitt sommar tillhåll. Lite halvtaskiga bilder men bättre än så är inte Nokia 6300. Komentera gärna!

Datorns spec:

Intel C2D E6600@ 3,69GHz/1.625v/zalman 9500LED
2 GB Corsair XMS2@ 820mhz
Asus P5W DH
Asus 8800GTX@ 625/2050mhz
Creative Xf-I extreme music
250GB SpinPoint P120
Hiper Type R 580w
BenQ DW 1670
Gigabyte Aurora 3D
3st Gigabyte 120mm fläktar
2st Zalman 120mm fläktar

Tillbehör:

Samsung SyncMaster 204b
Logitech Z5400, G5 och flat keyboard
Razor Copperhead och mantis control
Icemat Sibiria heaset

Besök albumet: Min datahörna av WoeN

Permalänk
Medlem

Din Björn var ganska söt

Permalänk
Medlem

Supersnygg kabeldragning! Däremot hittar jag inte björnen?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

Fina specs, men vad blir tempen i burken?
Du borde kanske lägga pengar på en 10ks rpm HD, då är alla flaskhalsar borta =D

Permalänk
Medlem

I idle är tempen följande:
Cpu: 50grader med fäkten på 2050rpm (inte allt för högljutt)
Mobo: 38grader
Gpu: 55grader med fläkten på 90% (ett dovt "husch" hörs)
HDD: 35 grader, om jag flyttar upp hårddisken 2-3 platser så blåser fläkten i fronten rakt på den och sänker tempen med 5grader, dock så börjar chassi dörren vibrera...

Zalman fläktarna körs i ca 1100rpm och Gigabyte fläktarna i 850rpm. Efter en halvtimmes FarCry spelande och tre 3dmark rundor med samma fläkthastigheter är tempen:

Cpu: 60grader
Mobo: 42grader
Gpu: 72grader
HDD: 37grader

Jag har tänkt på att kanske skaffa en 150gb Raptor men det känns som ett dåligt köp med tanke på att en 500gb SpinPoint kostar runt 1000kr och en raptor dubbelt så mycket... Ger dem där extra 3000 varven verkligen en stor prestanda "boost"?

Permalänk
Avstängd

Stilrent och fint Om du tycker din låda är hög så ska du se min chieftec dragon fulltower. Den dyker nog upp här snart för den är inne för modifiering

Din björn e söt Men Mina är sötare och ryter mer!

Angående diskar så vet jag inte om det är så smart o köpa en raptor. Roligare o köpa en SCSI disk med 15k rpm och ett SCSI kort. Ska man lägga dom pengarna på en sys disk så kan man lika gärna köpa en SCSI och tror inte dom blir så mycke dyrare än Rapotrdiskarna.

Visa signatur

Riggen: Gigabyte DQ6, E66 ES @ 3,8 , 2x1gb Ballistix pc8000 ,2900XT/8800gts?, Hiper Type-R 580w, 0,84TB.
Kylning: L30, BIX 3:a, Swiftech Apogee GT
Ljud: Pioneer A221, hemmabygda lådor med 2x10", diskanthorn och dubbla mellanregister i var låda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av theman89
Angående diskar så vet jag inte om det är så smart o köpa en raptor. Roligare o köpa en SCSI disk med 15k rpm och ett SCSI kort. Ska man lägga dom pengarna på en sys disk så kan man lika gärna köpa en SCSI och tror inte dom blir så mycke dyrare än Rapotrdiskarna.

Ge mig en vettig anledning till att han ska köpa en SCSI-disk?

Tro inte att den behöver vara snabbare bara för att den spinner i 15000rpm.

De hårddiskarna är optimerade för helt andra aktiviteter än att köras i en desktop-dator.

Ska du satsa på något så kör på en Raptor. Ta 74GB versionen och ha som systemdisk, större än så som systemdisk är bara overkill.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

o vad är det för specielt med den där burken?

Permalänk
Medlem

go cykel kan jag tänka

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

datorn dög väl... men fin kona skaffa halo sas, pike, bort med frambromsen och kör ss på den då blir det fin fint... glöm inte att det ska vara vita halo sas 24":D

Visa signatur
Permalänk

mycket fin kabeldragning, och bra val av nätagg i empire state pc!

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Medlem

10 poäng för brandsläckarn

Visa signatur

Live for speed, Ventrilo, DC hub och Folding@sweclockers server @ bergkvara.no-ip.org

Permalänk

Alltså jag kan inte hitta andledningen till att ha ett så jätte stort chassi och bara en hdd (och en cd?) Tänker du köpa fler hårddiskar? eller tyckte du bara att chassit var så jävla snyggt så du köpte det även fast det var skitstort?

Visa signatur

Intel Pentium 4 3200 MHz, 1080gb hdd, BFG 8800GTS 320mb oc2 edition, Asus P5B-MX/WiFi-AP, corsair 2048 MB DDR2. chassi: specialmoddat raidmax scorpio.

Permalänk
Medlem

När jag letade efter ett chassi till bygget så var jag ute efter en låda som passade in på tre kriterier. 1. Bra kylning 2. Urymme för framtida uppgraderingar 3. Bra design och utseende

För för de 1200kr som chassit kostade mig, kan jag lungt säga att jag fick lagom utav varje. Tre 120mm fläktar ingick och om jag någonsin vill köra vattenkylt då finns det fästen för radiatorn på baksidan och hål för slangarna. Minst en till hårddisk kommer jag köpa, är sugen på en 500gb SpinPoint, blir kanske ett köp nästa vecka.

Trean är helt klart en smaksak, jag gillar svart och blått neon (bara när det inte går till överdrift med neonrör och dioder), chassit ger ifrån sig ett lagom starkt blått sken, så det passar ju mig.

När det gäller storleken så är det faktiskt inte så stort som man tror, eller så är det bara jag som är van då min förra B-låda var minst 10cm högre, lutade man sig på skrivbordet nuddade trät chassit...

Permalänk
Medlem

10p för bordet och brandsläckaren

Visa signatur

UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA

Permalänk
Avstängd

OM ni tycker hans burk är stor kolla då min

http://www.sweclockers.com/album/?id=1006

Visa signatur

Riggen: Gigabyte DQ6, E66 ES @ 3,8 , 2x1gb Ballistix pc8000 ,2900XT/8800gts?, Hiper Type-R 580w, 0,84TB.
Kylning: L30, BIX 3:a, Swiftech Apogee GT
Ljud: Pioneer A221, hemmabygda lådor med 2x10", diskanthorn och dubbla mellanregister i var låda