Permalänk
Medlem

Vänta eller slå till?

Funderar på att lämna AMD och köpa Intel istället. Tänkte mig en e6600, klocka skiten ur den med en ninja o sen ett 8800gts 640Mb. Det jag undrar är om detta är ett smart sätt att gå till väga då AMD kommer ut med nya prylar ganska snart. Dessutom vet jag ju att Intel ska sänka priserna på sina cpu:er, kanske slår till på en fyrkärnig historia i sådana fall. Vad säger ni, ska man vara AMD trogen?

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

Du har en så pass bra processor idag så jag tycker du ska vänta med uppgradering. I spel tex så kommer du inte få nån märkbar skillnad om du byter till en E6600. Det som kan göra skillnad är ett bättre grafikkort såsom 2900XT eller 8800GTS.

Permalänk
Medlem

Då ska jag nog ta o göra så faktiskt. Ligger lågt tills man får se vad grafikkorten presterar i Crysis o de andra häftiga liren och tills AMD:s nästa cpu:er kommer ut helt enkelt.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb