Permalänk
Medlem

Spel/redigeringsdator 5-6000

Halloj,

Gör ett försök igen.

Har varit nästintill beredd på att införskaffa detta datorpaket, ( http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323786 ) med 1bg till i ram, totalpris cirka 6k eller dylikt. Men efter att ha gått igenom recensioner på alla delar så fann jag smärre kritik gällande moderkortets ljudkvalitet, nästintill oanvändbart uppenbarligen.

Så just nu verkar den iden ganska vag.

Drar lista på "krav":
- Spel-dator (iofs bara CS men vore fint om det kunde flyta på)
- Redigering, bildredigering
- Tja, bra ljud...?

Som sagt så är budgeten inte så extremt rejäl, men finns det månne ett kapabelt paket/erbjudande emellan 5000-6000, alternativt 6500-snåret? Går helst inte över då införskaffandet utav en skärm även är en hög prio.

Några förslag?

MVH!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Inaktiv

[URL=http://img146.imageshack.us/m

y.php?image=datorbmx3.jpg]

[/URL] kanske? kan ju ta bort ljudkortet iofs.

eller kanske byta chassit mot ett nzxt hush

Permalänk
Medlem

Tacktack, någon mer som har några bra förslag? Vet man tjänar bäst och mest av att plocka ihop komponenterna själv, men om man inte har så bra koll, vad gör man då...Jo skriver en tråd om det givetvis!

Så vet ni bra och prisvärda moderkort/grafikkort/processorer/nätagg osv, som funkar med varann, skriv här, och gärna om ni hittar bra kompletta paket med. All hjälp mottages tacksamt!

MVH!

Permalänk
Medlem

Det är inte vad du söker efter, och du kanke redan har gjort det. Men jag ger dig ändå tipset om att göra som jag, och håll en öga på forumet i 1-2 dar, på den tiden hinner du få en egen uppfattning om olika delar osv. Och därefter kan du sätta ihop en dator och fråga om den (har även märkt att mer folk svarar då, på delar du kan byta osv)