Gammla nyheter för den ouppmärksamme: Skype (Linux) 1.4 Beta

Permalänk
Medlem

Gammla nyheter för den ouppmärksamme: Skype (Linux) 1.4 Beta

Fler än jag som inte sett att Skype för Linux har gått från 1.3 till 1.4 Beta? Den nya versionen har en hel del stora förbättringar och har i mina ögon mer eller mindre nått Windowsklientens nivå.

Changelog samt releasenotes i Skype Linux bloggen:
http://share.skype.com/sites/linux/2007/06/skype_for_linux_14...

Saker utöver det som står i loggen som jag märkt är att Skype inte längre krashar när jag hap SCIM igång (vilket är hela tiden).

Finns att ladda ner här då det är den rekomenderade versionen av Skype för Linux.
http://www.skype.com/intl/en/download/skype/linux/

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Jag har slutat använda Skype i och med den här versionen, den kräver nämligen att windowsfolket man pratar med uppgraderar till senaste versionen annars blir ljudkvalitén skitdålig. Gillar inte sådana fasoner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightborn
Jag har slutat använda Skype i och med den här versionen, den kräver nämligen att windowsfolket man pratar med uppgraderar till senaste versionen annars blir ljudkvalitén skitdålig. Gillar inte sådana fasoner

Låter inte som något medvetet precis. Jag älskar den nya versionen.
Med förra versionen blev ju ljudet urkasst iallafall

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Fungerar ljudet med alsa nuförtiden eller suger det lika mycket som med 1.3?

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av budbrain
Fungerar ljudet med alsa nuförtiden eller suger det lika mycket som med 1.3?

Bland mina sounddevices finns iallafall tre former av hw:Intel,X och plughw:Intel,X (där X=0, 1 eller 6). Vet inte om det säger något.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Är det någon som får å ä ö att funka med nya betan? Jag lyckas inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norpx
Är det någon som får å ä ö att funka med nya betan? Jag lyckas inte.

Mjo, för mig tycks dom funka iallafall.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

har Skype nått med det där internet att göra eller?

på en seriösare not, (lite iaf) hur mycket kostar det? man var ju tvungen att registrera sig innan man kunde få reda på det tydligen.. :0

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
har Skype nått med det där internet att göra eller?

på en seriösare not, (lite iaf) hur mycket kostar det? man var ju tvungen att registrera sig innan man kunde få reda på det tydligen.. :0

Det är gratis. Vet inte varför forumet skulle vara reg-only.
1.4 är iaf den dom ger ut på sin download sida.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
Det är gratis. Vet inte varför forumet skulle vara reg-only.
1.4 är iaf den dom ger ut på sin download sida.

ok, var lite otydlig. för att få ett nummer som funkar att folk kan ringa till mig från en vanlig telefon alltså menade jag. om nu nån har sånt, antar att kostnaden kan variera mellan länder tec.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
ok, var lite otydlig. för att få ett nummer som funkar att folk kan ringa till mig från en vanlig telefon alltså menade jag. om nu nån har sånt, antar att kostnaden kan variera mellan länder tec.

Givetvis kostar det att ringa in/ut till vanliga telefoner via Skype.

Mellan skype är det gratis dock såklart.

Permalänk

Hur är det med videokonversationer i linuxversionen?

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
ok, var lite otydlig. för att få ett nummer som funkar att folk kan ringa till mig från en vanlig telefon alltså menade jag. om nu nån har sånt, antar att kostnaden kan variera mellan länder tec.

För att ringa till vanliga telefoner: http://www.skype.com/intl/sv/products/skypeout/
For att bli ringd från vanliga telefoner: http://www.skype.com/intl/sv/products/skypein/

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Avstängd

är det inte bättre att använda IP-telefoni som helt stödjer öppen standard och inte Skype som kör vissa stängda format?

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
Mjo, för mig tycks dom funka iallafall.

Kör du 32bit eller 64bit version av linux?

Jag själv kör ubuntu 64 bits och installerade 32bits version av skype via automatix. Jag kan inte välja Svenska som språk i inställningar och sedan funkar inte å ä ö.

Är det någon som har koll om jag missat någon inställning. Å, ä och ö funkar i alla andra program iallafall.

Installerade manuellt nu och inte via automatix och vips så funka det

Permalänk
Medlem

Körde in 1.4 häromdagen, riktigt nöjd denna gång med ljud och allt. qt4 gör att det känns väldigt smuttigt dessutom!

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WetWilly
är det inte bättre att använda IP-telefoni som helt stödjer öppen standard och inte Skype som kör vissa stängda format?

Jo, om alla andra också använt det. Lite trist att sitta och snacka med sig själv.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av budbrain
Körde in 1.4 häromdagen, riktigt nöjd denna gång med ljud och allt. qt4 gör att det känns väldigt smuttigt dessutom!

Jag visste inte ens att det var QT4

EDIT: Är det därför det ser ut lite som clearlooks?

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

I guess so
Jag förmodar iaf att det är qt4 eftersom pacman ville slanga hem qt4 som dependency.
offtopic. Jabbersidan funkar inte...O_o

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av budbrain
I guess so
Jag förmodar iaf att det är qt4 eftersom pacman ville slanga hem qt4 som dependency.
offtopic. Jabbersidan funkar inte...O_o

Jabbersidan?

QT4 är najs. Mest för att det kommer med KDE4 som jag har enorma förväntningar på.
Längtar tills det kommer ut.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Givetvis kostar det att ringa in/ut till vanliga telefoner via Skype.

Mellan skype är det gratis dock såklart.

..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
För att ringa till vanliga telefoner: http://www.skype.com/intl/sv/products/skypeout/
For att bli ringd från vanliga telefoner: http://www.skype.com/intl/sv/products/skypein/

ah, låga priser mellan civiliserade är ju logiskt ja. bra att tjänsterna för in/ut på vanlig telefon var separerade med. var billigare än jag trodde.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
Jo, om alla andra också använt det. Lite trist att sitta och snacka med sig själv.

gör jag hela tiden, ingen annan vill.

intressanta konversationer faktiskt om jag får säga det själv, och det är ju det jag gör.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Ush för skype, dyrt och stängt, hårdvaran går bara att andvända till skype.. Men det är väl marknadföringen som gör att det har blivit så populärt..