Installera Mac OS X på g3 233 Mhz

Permalänk
Medlem

Installera Mac OS X på g3 233 Mhz

Behöver hjälp med att uppgradera från OS 9 till OS X. Jag har bränt en skiva med puma men när jag matar in skivan i min gamla imac g3
står det att skivan kan inte läsas av datorn och sen frågar den om jag vill formatera cd'n. När jag brännar puma igen fast på en annan
typ av cd står kan installationsgrejen komma upp med skivan laddas inte ordentligt. man kommer till installgrejen med det tar ungefär
30 minuter att öppna skivan (då bränner jag på en CD-RW) och när den frågar om jag vill formatera bränner jag på en CD-R. Jag har kolllat
efter bittorrent klienter till os 9 men det finns inte ett enda efter 10 timmars sökande, jag har internet på macen så om
det går att ladda ner installations skivan på något sätt så finns möjligheten. Har bränt skivorna på en pc (efter instruktioner
om hur man bränner från pc till mac).
Vilken kan jag köra panther på min iMac?? har testat tiger men har för låg prestanda.
Måste jag ha någon speciell CD till macen eftersom det står att skivan inte kan läsas av datorn?? ljud cd (CD-R) funkar men inte Mac OS X (CD-R)
iMac:
g3 processor 233 Mhz
196 mb ram
5-6 gb ledigt hårddisk.

edit: Hittat torrentklient grej Frågan är alltså hur jag på lättast sätt får in OS X i datorn?

Permalänk
Medlem

Ta en titt i reglerna?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Vad jag vet distribueras inte lagliga, licensierade versioner av OS X via BitTorrent. Här i forumet får du ingen hjälp med piratkopierad mjukvara.
Repetera §7 i reglerna.