Permalänk
Medlem

visst fick du det....

Visa signatur

MacBook Pro 13,3" C2D 2,26Ghz 2GB 1066Mhz RAM

Permalänk
Medlem

hehe tog bort den. Ett skämt sen kom jag på att det var söndag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paulsj
Konstigt att ingen har tagit upp den här tråden... det finns MYCKET mer än piratkoierade CD-skivor som säljs billigt i Kina, och då var det ändå på ett varuhus! Hur mycket tror ni att varuhusets inköpare har betalt för dessa, max 400 kronor styck! FORSKUR är välkommen att tillföra mer konkret fakta om dessa två inköp.

Jag har i veckan själv köpt Belkins nya avancerade KVM-switch med fjärrkontroll, Switch2 och Jensen (Billion) ADSL 2+ WEB:Link9001-modem för SEK 79,20 per enhet (exkl moms), och det var ändå via mellanhänder! Och då ingår det t ex EU-standard nätdel, svenskanpassad mellanpropp mDSL-splitter och Z-blocker, och 3 st 2m CAT 5 patchkablar med modemet! Vän av ordning kanske protesterar och menar att det inte kan vara möjligt, över disk eller via postorder kostar det billigaste 8001-modemet 444 kronor och Switch2 går på minst 499 kronor.

http://prisjakt.nu/produkt.php?p=115085

http://se.pricerunner.com/f/263/Kablar?sort=15&a_search=belki...

Och dom flesta har missat att det INTE är Medison som säljer datorerna till slutkunderna, utan att 2CO köper datorer från Medison och skickar till beställaren, som oavsett om frakten ingår eller inte, får ett tillägg för ev tull, svensk moms och inte minst transportörens administrativa avgifter (ca 200:-) = en slutlig kostnad på MINST 1500 istället för ca 1000:-. Att svenska (eller EUs) distansköpslagar skulle vara tillämpbara är tyvärr en vanlig missuppfattning...

Att kopiera och mer eller mindre lyckat editera legala texter och EULA-trams är vedertaget i branschen, ingen vill betala dyra medarbetare för att uppfinna hjulet en miljonte gång, resterande grodor och vita lögner (inkl den om egna fabriker i Brasilien) tyder på en driven eller smått verklighetsfrånvarande visionär med en dröm som kanske hade kunnat fungera med mindre serier och sammansätning av BILLIGA delar i Kina, men som är dömd att misslyckas med nuvarande upplägg och kundanstormning. Tillverkning och logistik i den här skalan kräver en mycket större kedja av tillverkningskapacitet och effektiv logistik än vad som hittills har framlagts.

Däremot har Medison lyckats till 110% med marknadsföringsbiten, om dom lyckas få igåmg leveranser av en godtagbar laptop för ca 1100 - 1700 SEK (glöm inte att dom flesta länder har betydligt lägre påslag på dom 150 US dollar den ska kosta netto)...

Hur stor del av priser på en Dell kostar inte marknadsföring per dator? För att inte tala om kostnader för garantiåtgärder och goodwill som Dell med jämna mellanrum drabbas av.

1) Det är inget konstigt att ingen reagerat. Att en kompis eventuellt köpt datorer som eventuellt kostat 700 kr med en obekräftad prestanda är inte så mycket att reagera på.

2) Inget kontsigt med det. Det är tillbehör som datorföretagen tjänar på, där är det stora marginaler. Datorer och den typen av hårdvara det rör sig om här finns det inte sådana marginaler på.

3) Det konstiga i det hela är att datorerna påstås skickas från England. England ligger i EU och då måste de tullas in först innan de skickas till slutkund. Detta är en ganska komplicerad lösning om det är tänkt att köparna ska stå för den kostnaden.

4) Som jag skrivit ovan så är inte Apples avtalstext relevant öht, det var bara ett misslyckat sätt till utfyllnad verkar det som.

Permalänk
Medlem

http://www.clevo.com.tw/products/M540V.asp
påminner ju om deras dator. Skulle inte dom bygga allt själv?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homan85

Välkommen!

Visa signatur

When it seems too good to be true, it probably is.

Permalänk
Medlem
Citat:

Läs http://medisonscam.blogspot.com/ och återkom sen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheNisse
Hur menar du med den första biten? Jag måste alltså få butiken att gå offline direkt, utan att det finns några konkreta bevis, innan jag ens påbörjat att leta fakta?? Annars är det ingen idé?

Om de andra bluffarna kan du läsa här: http://www.cint.se/sweden/asp20/auto_arkiv.asp?type=1&id=995

Zotarn: Du får ursäkta mig, men varför i helvete har jag inte rätt till mina egna åsikter och teorier? Det är en jävla skillnad att påstå att något faktiskt är på ett sätt eller att ha en teori. Utan teorierna skulle dessa saker inte rulla vidare helt enkelt, och det behövs som sagt var. Och jag förklarar varför. Vänligen läs igen.

Saken är att dom andra firmorna hade lika "glasklara" missar som medison men där beställde man åxå reklam för X antal 100 tusenlappar och inte en käft fick tag på ägarna..Där kan man förstå att det är lite fishy..
Det som Medison hittils har bevisat är att dom är jävligt klantiga..Ang licensavtalet så är det mååååånga som kopierar och har sig...Trist bara att medison gjorde det uppenbara eftersom det verkar vara bluff...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daxman22
Zotarn måste vara Ljubo eller Robert. Kanske även Valdi.

Eller så har han fått sin dator levererad..

Du är en mycket irriterande prick...Antingen kan du ta och göra nåt trevligt som typ thenisse och försöka hitta brister eller så kan du bara sluta skriva här...Att hålla på att löjla sig är i mitt egna tycke hyfsat meningslöst och barnsligt...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av paulsj
Konstigt att ingen har tagit upp den här tråden... det finns MYCKET mer än piratkoierade CD-skivor som säljs billigt i Kina, och då var det ändå på ett varuhus! Hur mycket tror ni att varuhusets inköpare har betalt för dessa, max 400 kronor styck! FORSKUR är välkommen att tillföra mer konkret fakta om dessa två inköp.

Jag har i veckan själv köpt Belkins nya avancerade KVM-switch med fjärrkontroll, Switch2 och Jensen (Billion) ADSL 2+ WEB:Link9001-modem för SEK 79,20 per enhet (exkl moms), och det var ändå via mellanhänder! Och då ingår det t ex EU-standard nätdel, svenskanpassad mellanpropp mDSL-splitter och Z-blocker, och 3 st 2m CAT 5 patchkablar med modemet! Vän av ordning kanske protesterar och menar att det inte kan vara möjligt, över disk eller via postorder kostar det billigaste 8001-modemet 444 kronor och Switch2 går på minst 499 kronor.

http://prisjakt.nu/produkt.php?p=115085

http://se.pricerunner.com/f/263/Kablar?sort=15&a_search=belki...

Och dom flesta har missat att det INTE är Medison som säljer datorerna till slutkunderna, utan att 2CO köper datorer från Medison och skickar till beställaren, som oavsett om frakten ingår eller inte, får ett tillägg för ev tull, svensk moms och inte minst transportörens administrativa avgifter (ca 200:-) = en slutlig kostnad på MINST 1500 istället för ca 1000:-. Att svenska (eller EUs) distansköpslagar skulle vara tillämpbara är tyvärr en vanlig missuppfattning...

Att kopiera och mer eller mindre lyckat editera legala texter och EULA-trams är vedertaget i branschen, ingen vill betala dyra medarbetare för att uppfinna hjulet en miljonte gång, resterande grodor och vita lögner (inkl den om egna fabriker i Brasilien) tyder på en driven eller smått verklighetsfrånvarande visionär med en dröm som kanske hade kunnat fungera med mindre serier och sammansätning av BILLIGA delar i Kina, men som är dömd att misslyckas med nuvarande upplägg och kundanstormning. Tillverkning och logistik i den här skalan kräver en mycket större kedja av tillverkningskapacitet och effektiv logistik än vad som hittills har framlagts.

Däremot har Medison lyckats till 110% med marknadsföringsbiten, om dom lyckas få igåmg leveranser av en godtagbar laptop för ca 1100 - 1700 SEK (glöm inte att dom flesta länder har betydligt lägre påslag på dom 150 US dollar den ska kosta netto)...

Hur stor del av priser på en Dell kostar inte marknadsföring per dator? För att inte tala om kostnader för garantiåtgärder och goodwill som Dell med jämna mellanrum drabbas av.

Låt mig gissa...Du jobbar för Medison..Fyy dig.. (SLipper du höra det från andra här på tråden)

Neh men det behövs fler som du...Som faktiskt tänker i andra banor än att det just bör/kan/är en stor bluff....

Men som jag sagt förut...Det är inte helt omöjligt att det är en bluff dock så finns det inte en chans att Valdi tjänar nåt på denna bluff förutom gratis reklam och ca 4 minljoner hatande kunder...Pengar får han inte..Så frågan är fortfarande hur han ska kunna bluffa??Jag ser fortfarande massa brister och klantigheter men inte nåt försök till bluff....

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem

The Nisse: Är du anonym på medisonscam.blogspot.com? Om du är det vad finns det för anledning till detta?

Permalänk
Avstängd

@Kaderud

Jag gjorde nåt trevligt igår kväll, ask your sister!

Om du hade läst min senare post hade du fattat PRICK!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monnexs
The Nisse: Är du anonym på medisonscam.blogspot.com? Om du är det vad finns det för anledning till detta?

Helt ärligt så tycker jag att personerna bakom Medison (och deras försvarare) verkar så pass labila att jag inte vågar använda mitt riktiga namn. Jag ser heller inte att det skulle göra någon skillnad.
Dessutom så skulle det kunna uppfattas att företaget som jag jobbar på (soim är inom branchen) är inblandat, vilket det inte är. Vill inte att de ska bli påverkade av mina privata hyss.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daxman22
@Kaderud

Jag gjorde nåt trevligt igår kväll, ask your sister!

Om du hade läst min senare post hade du fattat PRICK!!

Mycket moget sagt...Hoppas du är ansluten till en proxyserver då du förmodligen efter detta inlägg inte får vara kvar här...

Känns bra att iallafall jag åstakommit nåt...Bli av med en irriterande människa som bara ska löjla sig och göra sig rolig utan vettiga grunder...

Visa signatur

Nokia N82

Permalänk
Avstängd

Precis samma sak för din kommentar.
Om jag inte får vara kvar then so be it.
Tänker inte bråka med dig, om du håller din käft gör jag precis samma sak.

ha det gött!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kaderud: Fast även om de gjorde dundertabbar så tog det i vissa fall veckor för media och sammarbetspartners att fatta galoppen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Kaderud: Fast även om de gjorde dundertabbar så tog det i vissa fall veckor för media och sammarbetspartners att fatta galoppen.

Jo men du förstod nog inte eller så var det bara jag som inte utvecklade det hela kanske
Men dom gick inte att få tag på...Dom svarade inte på mail (Då deras var väl fejk bla??)
Medison med co har iallafall valt att tala ut i press...Visst det kan vara ett sista försök till att "se godtrogna" ut osv...Men jag ser iallafall det som ett litet hopp eftersom han sen tidigare är "känd" i sverige (Har figurerat i tidningar och skolor i ca 10 år)
MEn som sagt jag avfärdar inte bluffargumenten helt...För det kan vara en bluff...Men den enda bluff som sker då är att han får reklamintäckter (Vartifrån vette tusan men iallafall) för pengar får han inte...CO2 har funnits..Hmm...I 12 år om jag inte minns fel...Skulle dom tabba sig eller ljuga för att vinna "småpengar"??
Neh...Jag tror mer på klantighet och inte riktigt klartänkt från Mr Valdis sida...
Det tyder ju mer på det anser jag eftersom han "inte visste att det skulle slå igenom så mycket"...Duuh...Släng ut sista minuten resor för 1,- så räkna med att bli nerringd
Jag tror han är smart men tänker för lokalt så att säga...

Visa signatur

Nokia N82

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud
Jo men du förstod nog inte eller så var det bara jag som inte utvecklade det hela kanske
Men dom gick inte att få tag på...Dom svarade inte på mail (Då deras var väl fejk bla??)
Medison med co har iallafall valt att tala ut i press...Visst det kan vara ett sista försök till att "se godtrogna" ut osv...Men jag ser iallafall det som ett litet hopp eftersom han sen tidigare är "känd" i sverige (Har figurerat i tidningar och skolor i ca 10 år)
MEn som sagt jag avfärdar inte bluffargumenten helt...För det kan vara en bluff...Men den enda bluff som sker då är att han får reklamintäckter (Vartifrån vette tusan men iallafall) för pengar får han inte...CO2 har funnits..Hmm...I 12 år om jag inte minns fel...Skulle dom tabba sig eller ljuga för att vinna "småpengar"??
Neh...Jag tror mer på klantighet och inte riktigt klartänkt från Mr Valdis sida...
Det tyder ju mer på det anser jag eftersom han "inte visste att det skulle slå igenom så mycket"...Duuh...Släng ut sista minuten resor för 1,- så räkna med att bli nerringd
Jag tror han är smart men tänker för lokalt så att säga...

Jovisst, jag bara syftade på att det är lätt att få media att skriva positiva saker och inte ta upp det negativa, även om det tydligt finns bevis.
Är ganska säker på att i alla fall två av företagen ahde fungerade kundtjänst genom callcenters och även uttalade sig offentligt i press.

Permalänk

Är det bara jag som tycker det är intressant att folk skriker "ni kan inte bevisa att det är bluff, och även om det är en bluff så får vi pengarna tillbaka och vlad inget" när jag är högst säker på att INGEN kan bevisa att någon faktiskt får pengarna tillbaka eller att vlad inte har hittat ett kryphål.

Det är väll ändå så det största intresset här för samtliga skulle det vara bluff; A att folk inte förlorar pengar, B att Vlad inte tjänar pengar.

Trots det tar stora delar av den lite mer positiva skaran pengaåterbäringen och vlads total oförmåga att inte få ut ett ruttet öre som FAKTA och bygger större delen av sina teorier/argument runt det.
Trots vad CO2 har lovat, påpekat och gett för intryck så är det precis lika mycket(eller litet) värt som samtliga argument som lagts emot Medison. Ingen vet vad som stämmer förens det är över, och båda är imho högst troliga men inget garranterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrille82
Är det bara jag som tycker det är intressant att folk skriker "ni kan inte bevisa att det är bluff, och även om det är en bluff så får vi pengarna tillbaka och vlad inget" när jag är högst säker på att INGEN kan bevisa att någon faktiskt får pengarna tillbaka eller att vlad inte har hittat ett kryphål.

Det är väll ändå så det största intresset här för samtliga skulle det vara bluff; A att folk inte förlorar pengar, B att Vlad inte tjänar pengar.

Trots det tar stora delar av den lite mer positiva skaran pengaåterbäringen och vlads total oförmåga att inte få ut ett ruttet öre som FAKTA och bygger större delen av sina teorier/argument runt det.
Trots vad CO2 har lovat, påpekat och gett för intryck så är det precis lika mycket(eller litet) värt som samtliga argument som lagts emot Medison. Ingen vet vad som stämmer förens det är över, och båda är imho högst troliga men inget garranterat.

Varför tar du inte och mailar CO2 och frågar dom vilka kryphål det finns...
Som sagt jag TROR inte dom kör med sticktester utan att dom kontrollerar varje order för sig...Men jag kan ha fel men jag är också för lat för att maila och fråga...Säger dom att det inte finns kryphål och att dom kontrollerar varje order så finns det ingen bluff förutom att Vilad får en jävla massa reklam...Och till vilken nytta??

Visa signatur

Nokia N82

Permalänk
Medlem
Citat:

Helt ärligt så tycker jag att personerna bakom Medison (och deras försvarare) verkar så pass labila att jag inte vågar använda mitt riktiga namn. Jag ser heller inte att det skulle göra någon skillnad.
Dessutom så skulle det kunna uppfattas att företaget som jag jobbar på (soim är inom branchen) är inblandat, vilket det inte är. Vill inte att de ska bli påverkade av mina privata hyss.

Vad finns det som tyder på att personerna bakom Medison är labila på ett sätt att de skulle kunna vara farliga för dig? Och vilka personer på detta forum eller andra anser du försvara Medison, och känner du dig alltså hotad av dem?

Att du dessutom erkänner att du jobbar inom branchen tycker jag är ytterst relevant. Låt oss t.ex. för en stund anta att du jobbar på ett företag som snart tänker lansera en kraftigt prisreducerad bärbar dator i Sverige, det skulle isåfall innebära att du var att betrakta som allt annat än objektiv i detta.

Jag reagerar även rent allmänt på den uppenbara desperation en del uppvisar, det verkar nästan som det hänger på livet för en del att få alla att "inse" att det är "fakta" att datorerbjudandet från Medison är "scam", trots att det hittills faktiskt inte har presenterats ett endaste bevis för att så skulle vara fallet.

Tänk om folk kunde har varit så engagerade i att förhindra folk från att låta sig luras att rösta på den grovt kriminella samling lögnare som idag kallas regering istället.

Visa signatur

Wir kennen nur ein Ziel, das die gesamte Politik unserer Partei durchdringt: alles zu tun für das Wohl des Menschen, für das Glück des Volkes, für die Interessen der Arbeiterklasse und aller Werktätigen. Das ist der Sinn des Sozialismus. Dafür arbeiten und kämpfen wir.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud
Varför tar du inte och mailar CO2 och frågar dom vilka kryphål det finns...
Som sagt jag TROR inte dom kör med sticktester utan att dom kontrollerar varje order för sig...Men jag kan ha fel men jag är också för lat för att maila och fråga...Säger dom att det inte finns kryphål och att dom kontrollerar varje order så finns det ingen bluff förutom att Vilad får en jävla massa reklam...Och till vilken nytta??

Jag ahr redan frågat dem om detta, och de gör bara vissa stickprov genom att ringa vissa kunder. När de tycker det är ok så släpper de pengarna med bara en bekräftelse av utleverans av säljaren.

mariae71: Du behöver inte förvänta dig ett svar från mig, det får du tolka precis hur du vill.

Permalänk
Medlem
Citat:

mariae71: Du behöver inte förvänta dig ett svar från mig, det får du tolka precis hur du vill.

Vad bra, då tolkar jag det som att du inte har något belägg för ditt påstående att du känner dig hotad av Medison och de som, vilka de nu är, påstås försvara Medison. Och jag tolkar det som att du, utifrån ditt arbete, har andra intressen än att enbart stå på konsumenternas sida i denna fråga.

---

Varför försvann det för övrigt ett ganska långt inlägg nyss? Det handlade om stulna byggmaskiner eller något sådant och erfarenheter av att ha varit nära bedragare... Outades någon (PUL?) eller var det för OT?

Visa signatur

Wir kennen nur ein Ziel, das die gesamte Politik unserer Partei durchdringt: alles zu tun für das Wohl des Menschen, für das Glück des Volkes, für die Interessen der Arbeiterklasse und aller Werktätigen. Das ist der Sinn des Sozialismus. Dafür arbeiten und kämpfen wir.

Permalänk
Medlem

uhm lite offtopic men, iom att du använde 'rösta', menar du alltså att just våran nuvarande, borgliga, regering är grovt kriminell, eller syftar du på 90% av alla politiker?

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mariae71

Tänk om folk kunde har varit så engagerade i att förhindra folk från att låta sig luras att rösta på den grovt kriminella samling lögnare som idag kallas regering istället.

hey, eftersom vi i framtiden ändå troligast kommer styras av en koalition av de mäktigaste företagen snarare än en folkvald regering så är det lika bra att börja rösta så redan nu, med plånboken alltså..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jag tycker ni alla ska träffas någonstans och göra upp. Ta gärna med er valdi o co också.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Lägger snart ned... BYGGA själva befinner du dig på jorden?

tror du det är många tillverkare som bygger sina egna? lol

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

hm.. skrev dem inte att de hade för avsikt att inom en snar framtid börja producera datorerna själva? dvs 'bygga'.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag ahr redan frågat dem om detta, och de gör bara vissa stickprov genom att ringa vissa kunder. När de tycker det är ok så släpper de pengarna med bara en bekräftelse av utleverans av säljaren.

Jag skulle gjärna vilja läsa hur de sa ordagrant. Skulle du vilja visa mig det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Är så fallet, kan dem ju tjäna stora pengar iallafall. Medison då alltså

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monnexs
Jag skulle gjärna vilja läsa hur de sa ordagrant. Skulle du vilja visa mig det.

Citat:

"How do you know when they ship the computers? How do you know that they arrive? How do you know that the packages ain't empty?"

The short answer: Because our verifications process involves calling customers.

For a longer explanation, please see the following Knowledge Base article:

http://www.2checkout.com/community/?p=25

Citat:

Before we pay any supplier, we verify with customers that they have received the product and that it is as described on the website. So not only will the laptops be received, but they will be verified as working and up to the specifications before any payment will be sent.

http://www.2checkout.com/community/

Permalänk
Medlem

ehm, nu är det väl uppenbart att Medison kan göra en stor förtjänst av detta?
allt dem behöver göra är att skicka iväg säg, 10 datorer.
låta 2CO verifiera det, och sedan ta emot fett med pengar, och sticka till hawaii.

för 2CO kan väl inte mena att dem verifierar att varje enstaka kund har fått sin dator innan dem ger medison pengarna..?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Zotarn: Du får ursäkta mig, men varför i helvete har jag inte rätt till mina egna åsikter och teorier? Det är en jävla skillnad att påstå att något faktiskt är på ett sätt eller att ha en teori. Utan teorierna skulle dessa saker inte rulla vidare helt enkelt, och det behövs som sagt var. Och jag förklarar varför. Vänligen läs igen.

Självklart har du rätt till egna åsikter och teorier, jag var nog lite för otydlig. Det jag vänder mig emot är om du framställer dina egna åsikter och teorier som fakta. För att ta samma exempel en gång till: När du skriver "Medsion kommer troligen släppa en pressrelease så småningom att de inte kommer kunna leverera några datorer på grund av att efterfrågan blivit för hög, alternativt på grund av all kritik de fått (men som vi inte kommer få svar på)." så tolkar iallafall jag det som ett påstående och inte en uttalad teori eller åsikt från din sida. Kanske inte det tydligaste exemplet men men... Det jag egentligen ville ha fram var bara att jag vill att du (och andra) är tydlig med vad som är fakta och vad är egna tolkningar av de fakta som kommit fram.