bästa brännarprogram?

Permalänk
Medlem

bästa brännarprogram?

Vilket är det bästa programmet för att bränna diverse saker, DVD filmer, CD skivor , Bootbara skivor mm. Nu använder jag Nero 7 men det tycker jag suger skit nu. Hade innan en äldre version av nero och den var bättre men då kunde den inte bränna skivor som kan spelas upp i mammas bil;) Och med Nero 7 så funkar ju inget så bra tkr inte jag. Om jag tex ska bränna vob filer( videofiler) så går jag in på Foto och Video och väljer gör din egen DVD- video , men det blir error att den inte kan lägga till dom vob filerna i VIDEO-TS mappen. Finns det nåt bättre program att använda som fungerar normalt och är enkelt.

Jag klarar heller inte av att bränna OP som startar vid uppstart, men det är en annan historia kanske.

mvh Kenny

Permalänk
Gäst

Vet inte om du har ominstallerat Nero, men provar det samt kanske hämta hem senaste versionen på deras hemsida.Kan hålla med dig om att Nero 7 är lite strulig samt lite buggig.Men en annan fråga som störde mig var, varför får man med massa onödiga plugin som te.x Google söklistan med mera.Nä, den föregående versionen 6 är pålitigast.

Så till din topic...prova att ominstallerar 7:an om inte prova med version 6 igen.

Sedan för att sticka ut hakan så finns ju alltid Roxio Easy

Permalänk
Hedersmedlem

Jo, Nero 6 tycker jag är det bästa på marknaden. När de jobbat färdigt med sjuan om några månader (år?) kanske det är ett bra alternativ, men än så länge är det för många problem i v. 7, anser jag.

Ashampoo Burning Studio finns ju också -> http://www.ashampoo.com

Permalänk
Medlem

Jag gillar Ashampoo som Kanel länkade till, väldigt litet och bränner de flesta sorters cd och dvd.

Visa signatur

P4 3,4 Ghz EM64T, GeForce 6800NU 370/800, 1024 MB DDR2 SDRAM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miiix
Jag gillar Ashampoo som Kanel länkade till, väldigt litet och bränner de flesta sorters cd och dvd.

Jag gillar det också skarpt, men då saknas ett CD/DVD cover program
Har testat coverXP med det sög riktigt hårt, hoppas på att hitta nåt bra alternativ.

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Finns det nåt bra brännar program som är gratist då? Och som formaterar DVD-RW skivor?

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozeroun
Finns det nåt bra brännar program som är gratist då? Och som formaterar DVD-RW skivor?

Värt att prova > http://www.cdburnerxp.se/features.php

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DreamMaan
Värt att prova > http://www.cdburnerxp.se/features.php

Tack... håller på och kikar närmar på det nu

Permalänk

något som kan tipsa om ett bra program som kan bränna dual layer DVD?
har försökt med nero 7.0, sonic och ashampoo utan att det funkar..

Permalänk

Vilken version av ashampoo är bäst tycker ni?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Nero Lite/Micro! Nero utan allt skräp och lull-lull, kan det bli bättre?

Permalänk

imgburn

inga prooblem med det.

Visa signatur

Lian-Li PC7 V3 scand | Intel E6750 @ 3.6 GHz | Gigabyte P35 DS3 | Corsair 2x1024 mb PC6400 Cl4 | Corsair 520w | Scythe Infinity | Inno3d 8800gts 320 mb @ 621/918/1512 | WD 500gb AAKS |4 x Nexus "real silent" | Scythe KamaMeter |

Tempz:proc: ~40 idle, ~70 load, graf: ~60 idle, ~75 load

Permalänk
Medlem
Permalänk

Kör senaste Nero Lite nu 8.01 nånting. Tycker det startar så segt innan man är helt framme så att det går att bränna! Upplever ni det?
Ska man ta version 6 istället igen!?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk

Kör Nero 7 och det fungerar underbart. Så länge man slipper Wizard å StartSmart och allt vad det heter.

Bränner allt jag har varit med om utan problem.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Avstängd

Själv så kör jag med enbart den inbyggda brännfunktionen. Plus Imgburn och Ultraiso.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

nero 8 e nog den bästa nero-version jag har testat/kört. kan dock förstå att många tycker att nero är otympligt, plottrigt och oanvändarvänligt men på nått sätt täcker det iaf nästan alla mina brännar behov på ett relativt lätt sätt.

omkodnings-funktionen i nero 8 funkar mycket bättre för mej än vad den gjorde i nero 7 men det är nog mer sbs än nero's fel.

för övriga behov av bränning så kör jag med DVD decrypter å så var det med det.

ps. Meganeoman - jag känner inte av nån lagg vid uppstart av nero 8. startar tom med snabbare än vad mitt gamla nero 7 gjorde.

Permalänk

Jag testade i helgen senaste Nero (8.nånting) och det är klart bättre än 7:an, installationen var rätt seg på min kassa dator, men sen gick det galant. (valde iofs bort allt utom Burning ROM, vilket är det enda jag använder )

Annars rekommenderar jag IMGBurn, sen finns ju Burrrn! till musik cd's, men det vill inte funka på min brännare

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Nero är för stort och blotat, så infra recorder kör jag me. Har alla nödvändiga funktioner och är endast 3mb stor install. Lixom nero, den gammla verison 6 va okej. Men sedan slängde de ju in en miljard onödiga funktioner som man aldrig använt. Så totalt onödigt då man endast vill ha ett brän program.

Permalänk

infra recorder hade varit det perfekta brännarprogget om det innehöll ett cover program med!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Vilken version av ashampoo är bäst tycker ni?

7:an fastnade jag för och använder fortfarande

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.