EQ-inställningar för XtremeGamer

Permalänk
Medlem

EQ-inställningar för XtremeGamer

Vill gärna få lite tips på sköna EQ-inställningar för Game på ljudkortet. Är så van vid integrerade ljudkorts ljud att jag tycker det låter lite konstigt med default-inställningarna.

Ge mig lite tips på bra och sköna inställningar, gärna via bild ála printscreen typ.

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Medlem

Varför inte köra den magiska raka Equilizern? Så att det låter som det skall göra?

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flogiston
Varför inte köra den magiska raka Equilizern? Så att det låter som det skall göra?

För att olika människor gillar olika ljud? *ler svagt i motljus*

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Enligt min mening så använder man endast eq för att anpassa ett pa till en lokal.
Fast vill man extra bas eller diskant så får man väl ändra som man vill.
Testa fram vilket som passar dig bara. Man kan tydligen ha olika åsikt

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

Så det låter som det "ska" när alla är på samma nivå? Tycker det är lite jobbigt hehe, men kanske är en vanesak.

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Medlem

beror på vilket spel

Permalänk
Medlem

FjortisEQ gäller i alla lägen. Öka basen, sänk midden kring 500-1000 och höj diskanten en smula!
Party on!

Visa signatur

Intel 2700K @4,3GHz , STRIX 970 ,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flogiston
Enligt min mening så använder man endast eq för att anpassa ett pa till en lokal.
Fast vill man extra bas eller diskant så får man väl ändra som man vill.
Testa fram vilket som passar dig bara. Man kan tydligen ha olika åsikt

Äh, vadå rak? Skiten är ju ändå sönderEQad i tusen olika led, dessutom gör olika stärkare, högtalare och ditten och datten att ljudet låter annorlunda ändå...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av nikce
Äh, vadå rak? Skiten är ju ändå sönderEQad i tusen olika led, dessutom gör olika stärkare, högtalare och ditten och datten att ljudet låter annorlunda ändå... [/QUOTE
Yes, och olika tidsåldrar eller musikstilar har mer vs mindre bas.

Jag kör rock, men jag har kopierat basen från classic,], 3 första reglagen, låter bra i mina Dynavoice Magic F-6