Permalänk
Medlem

Hedervärt !

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk

Innebär detta att vi som avbeställt DQ6 kortet också kan få det för 1249? Det stod ju att mitt moderkort var leveransklart och jag fick en orderbekräftelse innan det helt plötsligt stod att produkten hade utgått.

Visa signatur

| Antec P182 | Corsair HX 520W | Gigabyte P35 DQ6 | C2Q Q6600 | Corsair XMS2-6400 4096MB |
| Gainward Geforce 8800GTS 640MB | Asus Xonad D2X |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hundralapp
Innebär detta att vi som avbeställt DQ6 kortet också kan få det för 1249?

förmodligen inte.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Ja hundralapp det gör det. jag fick det ordnat från DB precis för 5 minuter sedan.

Till datorbutiken.com

Tack för att ni gottgjorde erat misstag, även om det egentligen inte var erat misstag från början då ni fick felaktiga priser från leverantör. Men att ni insåg att för oss som slutkund var det bättre valet att hedra våra beställnignar kändes solklart plus.

Jag har aldrig haft något strul med datorbutiken förr när jag beställt, det har nog blivigt en totalt 50 000 kr genom åren på diverse konton. Men som sagt. Starkt jobbat och ni fortsätter att vara "mitt förstahandsval" trots denna incident då ni visade att ni står för era misstag.

Jag vill tillägga till alla andra drabbade att jag hoppas att även ni har fått era problem utredda.

Visa signatur

Antec 900| Corsair HX620W | Core2 Q6600@3.2 | 6GB RAM | GTX260
Server Tirpitz: E4300 | 4GB RAM | 3.3TB HDD | Server 2008 Ent x64
Server Bismark: 2xQuad | 4GB RAM | 1.5TB HDD | ESX 3.5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Hej allihopa!

...och massa mera text.

Du och den action ni har tagit när det gäller denna fadäs kommer att göra att jag absolut kommer att handla min nya dator hos er när det blir dags. Förhoppningsvis om inte allt för lång tid... Ok, priserna är lite av en anledning också.

Personligen blir jag inte förbannad på en butik när misstag görs. Det är när misstagen ignoreras och bortförklaras som jag vänder ryggen åt dem. Ni har gjort raka motsatsen och visat ett utmärkt exempel på hur ni ska behandla kunder när något har gått fel på er sida.

Mycket bra jobbat!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yanagi
Ja hundralapp det gör det. jag fick det ordnat från DB precis för 5 minuter sedan.

där ser man. trevligt av db.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Dock är min inte leveransklar utan preliminärt datum 3e augusti Men jag väntar ändå på en CPU som ska komma 13e augusti preliminärt. Jag hoppas bara denna inte också hinner utgå

Visa signatur

Antec 900| Corsair HX620W | Core2 Q6600@3.2 | 6GB RAM | GTX260
Server Tirpitz: E4300 | 4GB RAM | 3.3TB HDD | Server 2008 Ent x64
Server Bismark: 2xQuad | 4GB RAM | 1.5TB HDD | ESX 3.5

Permalänk
Medlem

Mycket bra hanterat db!
Mig har ni även fortsättningsvis som kund hos er pga detta!

Permalänk

Sådär, har skickat ett mail till kundtjänst ang detta. Det ska bli intressant att se vad dom säger.

Visa signatur

| Antec P182 | Corsair HX 520W | Gigabyte P35 DQ6 | C2Q Q6600 | Corsair XMS2-6400 4096MB |
| Gainward Geforce 8800GTS 640MB | Asus Xonad D2X |

Permalänk
Medlem

Prova att ringa in till dem. Telefonköerna är inte alltför långa dom gångerna jag ringt och då får du det ordnat på 5 sekunder..

Ett krav är väl egentligen att du måste ha avbeställt DQ6 kortet när det stog i din orderstatus att den har utgått. Det var scenariot för mig iallafall. Så är det likadant för dig så torde det inte vara några problem att få den ändrad till det "gamla" priset.

Visa signatur

Antec 900| Corsair HX620W | Core2 Q6600@3.2 | 6GB RAM | GTX260
Server Tirpitz: E4300 | 4GB RAM | 3.3TB HDD | Server 2008 Ent x64
Server Bismark: 2xQuad | 4GB RAM | 1.5TB HDD | ESX 3.5

Permalänk

Lite onödigt att ringa nu när jag redan har skickat mailet. Hade väll gått snabbare att ringa antar jag men gjort är gjort

Det stod först leveransklart, sen att det hade utgått och att jag var tvungen att beställa nått annat som jag sa tidigare.

Visa signatur

| Antec P182 | Corsair HX 520W | Gigabyte P35 DQ6 | C2Q Q6600 | Corsair XMS2-6400 4096MB |
| Gainward Geforce 8800GTS 640MB | Asus Xonad D2X |

Permalänk
Medlem

Precis som mig då med andra ord. Det kommer nog fixa sig ska du se. Mitt förtroende för DB.com har återställts totalt

Visa signatur

Antec 900| Corsair HX620W | Core2 Q6600@3.2 | 6GB RAM | GTX260
Server Tirpitz: E4300 | 4GB RAM | 3.3TB HDD | Server 2008 Ent x64
Server Bismark: 2xQuad | 4GB RAM | 1.5TB HDD | ESX 3.5

Permalänk
Medlem

Det här löstes ju smidigt av er, DB.
Jag lyfter på hatten och önskar er god fortsättning

Visa signatur

Machine. Unexpectedly, I’d invented a time

Permalänk

Jag blev precis uppringd av kundtjänst och jag får kortet för det lägre priset.

Jag tror att dom tjänar på att göra så här längden med tanke på att vi kunder blir nöjda och därmed är mer troliga att fortsätta handa hos db

Visa signatur

| Antec P182 | Corsair HX 520W | Gigabyte P35 DQ6 | C2Q Q6600 | Corsair XMS2-6400 4096MB |
| Gainward Geforce 8800GTS 640MB | Asus Xonad D2X |

Permalänk
Medlem

Vilka illriga humörmänniskor ni är... Det roligaste är att läsa folks inlägg, inte om DB:s misstag.

"Mycket lågt av DB, ska gå vidare i detta ärende blablabla" utan att ens fått en förklaring till det inträffade, för att sedan slicka arsel.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

För några dagar sen såg jag GF 8800 GTS 320 MB för 2100 kr på DB. Efter några timmar var priset uppe i 2700 kr igen. Önskar att jag hade beställt ett då!

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Vilka illriga humörmänniskor ni är... Det roligaste är att läsa folks inlägg, inte om DB:s misstag.

"Mycket lågt av DB, ska gå vidare i detta ärende blablabla" utan att ens fått en förklaring till det inträffade, för att sedan slicka arsel.

Jag anser att dom flesta som har blivigt drabbade ändå tagit det med ro. Det har inte varit alltför mycket DB suger utan min upplevelse är att folk istället undrar varför DB har gjort denna missen. Kort o gott vi fick våran förklaring vilket visade sig att det inte var DBS fel egentligen pg a fel pris från leverantör, dom inte heller enda butiken som fick detta pris från leverantör.

Men du måste förstå också att vi som kunder känner oss lurade och för min del var det själva principen än att jag pltsligt "ska få betala mer pengar". Jag blev orolig vad som skulle hända härnäst om ingenting togs tag i från början.

Men men, allting slutade gott, jag är fortsatt mycket nöjd med datorbutiken. Hatten av, och grattis till alla andra som även dom fått vara med i denna "tragikomiska" händelse.

Visa signatur

Antec 900| Corsair HX620W | Core2 Q6600@3.2 | 6GB RAM | GTX260
Server Tirpitz: E4300 | 4GB RAM | 3.3TB HDD | Server 2008 Ent x64
Server Bismark: 2xQuad | 4GB RAM | 1.5TB HDD | ESX 3.5

Permalänk
Medlem

Ok datorbutiken.com

Faktiskt väldigt snygg skött. Bättre att det löste sig så här än att ARN eller liknande behövde kopplas in.

Får jag leverans av kortet har ni nog snarare hamnat på mer + än innan. Dock kan jag nog tipsa er att nästa gång detta händer informera era aktuella kunder via mail direkt innan ni avbokar ordrarna så slipper trådar som detta blossa upp.. bara ett tips

Permalänk
Medlem

Det som inte är så snyggt: Varför påstog DB att det var en ny revision? Ett snabbt försök att bli av med problemet? Sådant är inte så kul.

Permalänk
Medlem

Kan misstänka att den levrantör som ursprungligen gort fel, har det lite svettigt just nu
Kommer bli många fria frakter osv för denna

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

arvcop, Dunde - Se http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=756...
I detta inlägg förklaras precis vad som skett, och hur det (felaktigt) löstes. Vi har tagit vårt fulla ansvar för det inträffade gentemot våra kunder och styrt upp på sätt att detta inte skall inträffa igen.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Riktigt gött. De ringde till mig idag fick jag se man kunde tyvärr inte svara. Även ett mail har kommit. Blir att ringa imorgon när de öppnar. Kanon köp

Permalänk
Medlem

Vad händer om man beställt från ett annat ställe till det låga priset, och det står att de inte finns i lager? Kan de höja priset igen så jag får betala fullpris eller är det priset när beställningen lades som gäller ändå?

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk
Medlem

Höjer de ditt pris efter att ordern är lagd så bryter de "avtalet" vilket inte är rätt.
Antar dock att de flesta väljer att inte ta hem kortet (om det nu ens är slut) vilket medför att du inte får något. Andra företag har helt enkelt tagit bort kortet ur sortimentet vilket också löser deras problem....

Många fula fiskar i dammen....

Visa signatur

| NZXT H2 | Corsair HX 750W | Asus P8Z68-V Pro | Intel i5 2500K@4,5Ghz | 16GB | GTX970 | SSD: 1x512Gb + 1x240Gb + 1x120Gb | Lenovo Thinkpad E530 | ASUS RT66U+56U | Synology DS412+ 4x4TB + DS214 | Zyxel NAS540 8TB | Boxee Box | OnePlus X |

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte fula fiskar. Jag gillar dock jättebra moderkort för 1170 kr, så jag har ett beställt från en annan sida. Får väl se om det kommer eller inte, jag har inte bråttom Letar fortfarande 8GB PC6400 och q6600 G0.

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk
Medlem

Skönt att det löste sig den här gången.

Jag kommer dock aldrig att handla hos Datorbutiken igen.

Permalänk
Medlem

8GB PC6400?

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolossos
Skönt att det löste sig den här gången.

Jag kommer dock aldrig att handla hos Datorbutiken igen.

Personligen ser jag ingen anledning till att man ska låta bli att handla från dem igen. Som jag skrev tidigare så ratar jag inte företag som gör misstag, utan företag som gör misstag och ignorerar eller vägrar erkänna dem, samt vägrar göra något åt dem. Datorbutiken, precis som alla andra företag drivs av vanliga dödliga människor, så någon form av misstag kommer alltid att ske någon gång. Det är oundvikligt. Med tanke på detta så handlar jag ju hällre av ett företag som bevisligen gör något åt det som felat, än ett företag jag inte vet något om.

Om detta är anledningen till varför du inte kommer handla hos DB, och kommer att vara lika konsekvent med att rata andra företag på grund av att de gör misstag, så finns risken för att du inte har några företag att handla hos till slut.

Permalänk
Medlem

Applåd Kaptens

Det var väldigt bra sagt.

Visa signatur

Antec 900| Corsair HX620W | Core2 Q6600@3.2 | 6GB RAM | GTX260
Server Tirpitz: E4300 | 4GB RAM | 3.3TB HDD | Server 2008 Ent x64
Server Bismark: 2xQuad | 4GB RAM | 1.5TB HDD | ESX 3.5

Permalänk
Medlem

Logiska resonemang är ju aldrig fel

Men att vara argumentativ och resonera för en affärsverksamhet...
Där dessutom personalen själva är rätt duktiga på att besvara och möta kritik, konstruktiv och annan, via denna väldigt offentliga miljö.

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|