Nya Dell XPS m1330, för er som vill ha ultraportablet med bra prestanda!

Permalänk

Men vart i tvn stoppar man in den?
HDMI alltså, jag har ingen platt-tv
så om man vill ha tv ut maåste man köpa en adapter?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Äppel Juice
Men vart i tvn stoppar man in den?
HDMI alltså, jag har ingen platt-tv
så om man vill ha tv ut maåste man köpa en adapter?

jaha gammal tv... tror inte det finns (som tur är...) (tror inte du kan omvanlda heller... men det har jag ingen aning om)

Permalänk

Ok, naågon annan som vet något om en sådan adapter
har inte råd att köpa ny dator OCH tv, hehe

Permalänk
Medlem

Hata Dell

Råder alla till att avbeställa Dell m1330 xps.
Få pengarna tillbaks har dom gjort till en jävla djungel garanterat har dom gjort så för att folk inte ska få för sig att göra nåt så dumt som att avbeställa sin dator utan istället vänta på deras guldklimp som om man har tur kanske dyker upp precis innan jul.
Så mitt tips gör avbeställning och få dom att förstå att det inte är acceptabelt att ha priser som åker hiss varje dag samt flytta leveransdatum gång på gång.
Dell 1330 ser fin ut på papperet men man kan ju nästan tro att det är bara på papper den finns för inte en jvel har ju fått den än.

HATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELLHATA DELL

Permalänk
Inaktiv

Läst artikel om att den inte har skickat typ... men har börjat nu precis. Därför leveranstiderna inte är så långa längre... dock skjutits upp.

Visste jag känner med för att avbeställa som ren principsak... om det inte varit för att det gått på företag och blir ett jävla klydd. Samt det är inte kul att byta datorn när man bestämt sig för vilken man tycker är "bäst"... tradigt och gå på andra valet bara för en försening. Men visst... skit av de... kändes inte som de hade några datorer när de börja sälja den ... vilket kan förklara rabatter med (även om min fortf är 5k billigare än webpris).

Permalänk
Medlem

Nån som vet ifall Dells HDMI stödjer ljud ut också? Har märkt att många laptops inte gör det via HDMI, väldigt få som gör det faktiskt Sonys gör det dock.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Nån som vet ifall Dells HDMI stödjer ljud ut också? Har märkt att många laptops inte gör det via HDMI, väldigt få som gör det faktiskt Sonys gör det dock.

Best att fråga Dell själva eftersom att ingen av oss än har fått vår XPS M1330

Om du inte vill ringa eller maila så kan du fråga deras chatt.

Meddela gärna svaret så att vi andra vet.

Permalänk
Inaktiv

Jupp 7.1 har frågat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Jupp 7.1 har frågat.

Naaajs

Permalänk
Medlem

Trist att den inte går att "docka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Jupp 7.1 har frågat.

Najs, nu vart den ju helt plötsligt med i matchen igen!

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox

Asus G2S/G1S gör det med

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnakeDragon
"Bristen på glas i världen" - hahaha, den var bra den

Hom måste tro att alla plattskärmar är gjorda av glas (som de självklart inte är) eller har du beställt en fetskärm (CRT-skärm)?

...wtf....?! Självklart är det inte brist på glas i världen. Dessutom är "glas" väldigt ospecificerat. Syftar hon på LCD/TFT skärmen med LED belysning kanske...?

Skulle bara vilja bekräfta att det är BRIST på panelglas i världen. Gäller de flesta leverantörer då det ej finns så särskillt många leverantörer av panelglas.
http://achal.wordpress.com/2007/06/28/dear-dell-customer/
http://laptoping.com/dell-xps-m1330-delay-august.html

Sedan när väl glas finns tar det inte många timmar innan datorn är färdig, då allt bygger på en "just-in-time" produktion: http://hardware.silicon.com/silicon/hardware/desktops/0,39024...

Permalänk
Inaktiv

Hur lång tid tar det ungefär från när datorn börjar byggas tills man har den hemma? För mitt datum är fortfarande 20de och den ligger i förproduktion. När ska man börja bli orolig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur lång tid tar det ungefär från när datorn börjar byggas tills man har den hemma? För mitt datum är fortfarande 20de och den ligger i förproduktion. När ska man börja bli orolig?

Se mitt tidigare meddelande ovan. Datorn ligger i förproduktion tills Dell har alla delar till monteringen.

Och just nu är det brist på paneler, tyvärr. Detta är ett problem som gäller över allt.

Permalänk
Inaktiv

jo har sett, men det är ju inte svar på min fråga vill veta hur lång tid det tar att skicka osv med monteringne skiter jag i :p. Samta att det är brist på glas. Sålänge jag får min dator så

Permalänk

Det står på hemsidan http://achal.wordpress.com/2007/06/28/dear-dell-customer/ att "The combination of these two factors has resulted in an industry-wide shortage. The shortage is currently impacting 17- and 19-inch standard LCD sizes most significantly, though it is possible that other panel sizes or resolutions may be impacted in the future."

Eftersom att skärmen på denna dator är på 13,3" borde den inte ha påverkats. I testen står det ju också att "it is possible that other panel sizes or resolutions may be impacted in the future", men eftersom att texten skrevs den 28 juni borde ju problemet redan ha varit. Det jag vill komma fram till är att om det ens funnits något problem, så måste det ha varit över för ett bra tag sedan.

Permalänk
Medlem

I länken om fabriken så står det lite information. Ett par tre-fyra dagar ifrån Ireland tog det vid min förra beställnig.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boniac
I länken om fabriken så står det lite information. Ett par tre-fyra dagar ifrån Ireland tog det vid min förra beställnig.

Tack då bör de skickas senast den 15de, annars bör jag bli lite orolig för min leverans med

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur spelduglig detta grafikkort är till m1330?
Inte x3100 utan det andra.

Jag märkte att min stationära dator med grafikkort nvidia 7300LE va lite segt när jag spelade titan quest.

Hur är grafikkortet jämfört med dell 1520'ans?

Permalänk
Avstängd

8600M gt är såklart bättre en 8400M gs. (kan jämföras typ som go7600 Vs go7300).

men skulle ändå ta m1330, bara för att den är så otroligt fin. (i.o.f., ska du spela mycket, ta 1520, m1330 är ingen spel dator. svårt val faktiskt)

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife

Permalänk
Medlem

Jo mycket svårt val, om 1520 hade HDMI hade 1520 varit ett självklart val för mig.
Sen lockar även fingerprinten

Permalänk
Inaktiv

Men asså... 8400GS går ju helt klart att spela på. Jag är nöjd med mitt x700 just nu... så det blir iaf ett lyft för mig (spelar dock mer WC, SC, WoW och spel i den stilen)

Permalänk
Medlem

En snubbe har gjort ett litet test på m1330, teskört Fear. finns film på Youtube oxå. http://www.jrin.net/reviews/dell-xps-m1330/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Men asså... 8400GS går ju helt klart att spela på. Jag är nöjd med mitt x700 just nu... så det blir iaf ett lyft för mig (spelar dock mer WC, SC, WoW och spel i den stilen)

ett 8400M gs är varken superbra eller superdåligt, (ett GT ger däremot lite mer power). m1330 är ingen spel dator, (är du ute efter att spela, köp en XPS m1710 eller nått i den stilen). man kan säkert lira lätt drivna spel som t ex CSS, med bra upplösning, men så fort du ska spela Crysis, etc, är det hejdå. (går väll kanske med riktigt låg upplösning/FPS).

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Jo mycket svårt val, om 1520 hade HDMI hade 1520 varit ett självklart val för mig.
Sen lockar även fingerprinten

HDMI är väl inte direkt ett krav för en laptop?
Visst är det kul men någon egentlig funktion fyllder det inte om man inte tänkt ha den som HTPC - vilket få nog har för med de pengarna får man en betydligt bättre HTPC.

VGA duger fint för de allra flesta, och med duger fint menar jag inte att det presterar sämre. Oftast ser man ingen skillnad alls. Och har man DVI så är det ju exakt samma sak fasst utan ljud.

Fingerprintfunktionen anser jag vara onödig. De är alla osäkra så man kan inte förlita sig på den för säkerhet. De enda de duger till (anser jag) är att hålla reda på lösenord på forum osv. och nackdelen med det är att man lätt glömmer bort lösenord man aldrig skriver osv.

Visst får man tycka annorlunda men om du låter fingeravtryckläsare och HDMI avgöra ditt val såpass så tycker jag att du gjort en grov felbedömning.

Sen tycker jag att 1330 verkar vara riktigt läcker och ska nog rekommendera den men det har inget alls med HDMI eller fingeravtrycksläsare att göra.

edit:
Vilken väska är det i reviewen ovan?

Han blev förvånad över att han fick den, är det så att alla får den eller vilken motsvarar det på dells sida?

Permalänk
Medlem

Okej, HDMI skickar ju både bild och ljud i samma kabel, själv tycker jag det är mycket praktiskt.
Jag kommer att koppla datorn till tv.n mycket.

Det med fingerprint :), är en funktion jag bara vill testa hur det fungerar, kommer absolut inte att använda det på nätet, som du säger, man glömmer bort lösenorden. mer tänkt för windows inloggning och typ msn sånna lätta ställen.

Sen är designen bättre, den är mycket tunnare! och sen gillar jag nog mer en 13.3" än 15.4".

Men jag ska se hur det blir, en polare ska också beställa en laptop han ligger på samma val som mig men han ska spela så jag ska nog rekommendera 1520 till han, kanske får bättre rabatt om vi köper tillsammans

Permalänk
Avstängd

själv skulle jag skippa finger avläsare och allt extra "flash". (skulle speca den med 2gb Ram, en 2.0ghz cpu, 8400M gs, LED skärm).

med andra ord så här:

INSPIRON<sup>TM</sup>1330 NB (N0813305)

15383,75 kr
Inklusive moms och frakt

Intel® Core™ 2 Duo T7300-processor (2,0 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-cache)
Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska
Grundläggande garanti - 1 års XPS Premium hårdvarusupport (inkl. Spel- och på-plats-support)
Ingen olycksskadesupport
Smokingsvart och kamera med 2,0 megapixlar för CCFL-skärm
Thin & light 13.3" UltraSharp™ WXGA (1280x800) White-LED Display (300 nits) with TrueLife™
Ingen biometrisk fingeravtrycksläsare
2 048 MB 667MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x1024]
120 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk
128 MB nVidia® GeForce® ;8 400M GS

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

echo, jag hade det som "krav"/stort plus till mitt köp av ny dator. Av anledning att jag inte har någon annan dator och vill kunna köra nerladdat HD-material till min TV utan att köpa en burk till. Även smidigt om man åker hem till fassan (eller någon annan) och vill se någon film i HD. Visst, man kan köra VGA eller valfritt äldre uttag som skickar signaler... men varför nöja sig när det finns nytt digitalt med ljud och bild i en kabel.

Permalänk
Avstängd

Danne_Jaha. kanske passar en 1520 bättre till just dig, (du verkar gilla spel som en annan). dessutom är ju 1520 "rätt" lik m1330. (visst, ingen hdmi/dvi. vga duger väll i.o.f). eller vad säger du ?

Visa signatur