Synpunkter för mitt nya system?[ca.7500kr]

Permalänk

Synpunkter för mitt nya system?[ca.7500kr]

Hallå!

Nu var de då dax för en ny dator (äntligen)
Jag har tänkt att lägga ca 7000 - 7500kr (Jag vill helst in lägga mycket mer)

Jag har själv plockat ihop ett sytem
http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=493415...
(Jag är fult medveten om att jag skälv har gått över min egen budjet)
Fast jag är inte säker på hur bra de moderkortet klockar samt minnena.
Jag valde en lite snabbare processor för att slippa klocka med stockkylaren

Jag ska även senare när jag har fått lite mer pengar skaffa bättre cpu kylare fast jag får köra på stock till dess.

Mwh KKaRLssON

Visa signatur

Jag är nog för gammal för att hänga här...

Permalänk
Medlem

Ett litet tips är o plocka ihop från datorbutiken eller multitronic. Dom sidorna brukar va billigast. Och varför betala mer för samma varor?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreeM
Ett litet tips är o plocka ihop från datorbutiken eller multitronic. Dom sidorna brukar va billigast. Och varför betala mer för samma varor?

De gör jag mest för de blir inte så dyr frakt samt jag bor inte långt ifrån deras hämtbutik.

Men hur ser de systemet ut annars?

Visa signatur

Jag är nog för gammal för att hänga här...

Permalänk
Medlem

Satte ihop en liten rigg till dig.

Som du ser fick du till och med in en bättre processor för ett mindre pris. Om du inte kommer att klocka så råder jag dig att välja PC2-5X00 minnen istället.

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk

Ser riktigt bra ut.
Jag har tänkt att klocka senare, så moderkortet är helt ok för klockning?

Visa signatur

Jag är nog för gammal för att hänga här...