Permalänk
Medlem

Jag lider med dig!
50-110KB, så snabbt går det för mig, kul att det tar en runt 5 timmar innan man kan börja lira.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralle174
Jag lider med dig!
50-110KB, så snabbt går det för mig, kul att det tar en runt 5 timmar innan man kan börja lira.

Har varit så för mig sen jag kom hem från skolan och det var typ 12 tiden. =/ 1h kvar nu när det äntligen håller sig över 100KB/s..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Bara jag som tyckte det var så där? Visst var stämningen kul men det känns som man har hypat spelet för mycket. Dessutom kändes det soma tt spela nån konsolspel och sånt hatar jag bara. Så avbeställde Spec. Ed. iaf. Trodde det skulle vara med anpassad till PC:n så som de tjatar om att de startade till PC:n och att det finns extra grejer i PC-versionen som inte finns i XBOX-versionen men det verkar ju bara vara skitsnack. Känns nästan som att spela DeusEx2...

Spelet är också mer arkadaktig än man trodde. Inte många som verkar nämna det...

Så jag är besviken tyvär...

Permalänk
Medlem

eeh, jag kan inte se min muspekare och grafiken e fucked up. bara vit och svart. har nyaste drivers, någon hjälp?

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Inaktiv

håller på o tanka pc demon nu. det är kul när man kan tanka den dekryptade versionen

Permalänk
Testpilot

Han bara till där dykarklockan ska in gången av metallbågar sen krachade spelet, ska testa igen och se om jag har mer tur den här gången. Däremot är jag chockad redan av det lilla jag upplevt, vattnet och elden precis i början är ju helt otroligt snyggt även på min dator, fattar inte hur dom lyckats med det.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Spelet har på IGN.com, tillsammans med HL2 och Black&White högsta betyget någonsin för PC spel, dvs 9,7. Lite svårt att jämföra med Black & White, för det första för att det är 6 år gammalt men också för att det är RTS.

Men jämfört med HL2, som jag förövrigt älskade, så känns det här ännu roligare, det lilla jag sett från demot då. Längtar

Permalänk
Medlem

Testat demot nu, och tyvärr var min dator lite för sunkig för spelet. Men på min brorsas dator var det riktigt skoj att lira, väldigt häftigt och riktigt snyggt. Längtar efter att få spela hela versionen nu (och att uppgradera min dator )

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Alltså dom länkarna i tråden tankar jag jättelångsamt ifrån. Finns de ingen bra FTP eller ngn torrent där folk SEEDAR?

Permalänk
Medlem

Spelet släpps i morgon i USA eller?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sammex
eeh, jag kan inte se min muspekare och grafiken e fucked up. bara vit och svart. har nyaste drivers, någon hjälp?

Samma här. Vad har du för dator?

Permalänk
Medlem

Körde demot nyss och fan så grymt det var, maxade allt i 1280x1024 kan inte klaga faktiskt jag trodde det skulle hacka rejält. Solklart köp för min del.

Permalänk
Testpilot

Skit, spelet krachar för mig vid olika tidpunkter, andra gången kom jag inte ens upp ur vattnet i början och nu den tredje gången kunde jag spela ett tag innan det sket sig. Tror jag ska vänta på att Nvidia släpper nya drivrutiner innan jag försöker igen, vill inte förstöra det genom att spela små korta delar och börja om hela tiden.

Enda problemet jag har när spelet väl är igång är at ljudet hackar och har sig lite, nån annan som har samma problem?

Jag laddade demot från en privat torrent-sida, gick skitsnabbt. Det finns även på en väldigt stor (den största) torrent-sida helt öppet att tanka, det borde gå snabbt att få ner filen därifrån då det är över 400 seeders just nu.

Edit: Hittade den här torrenten: http://www.gameupdates.org/details.php?id=1435 som enligt flera källor ska gå riktigt snabbt att tanka från. Vad jag kan se så har sidan bara lagliga filer så jag antar att den är ok att länka till då den tidigare nämnda sidan inte brukar vara ok.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Har precis spelat ut demot.
Helt klart ett tufft spel, dock så tror (hoppas) jag att demot är rätt begränsat. Hittar t ex. inga inställningar för AA och sådant..

Ett tips till alla er som sitter på en halv-gammal dator (som jag):
Dra ner allt till Medium först, innan ni börjar spela.
Jag själv ska uppgradera min dator, då jag känner att man förlorar mycket av spelkänslan om man inte kan spela spelet med schysta inställningar.

(Jag sitter på ett gammalt 6800GT AGP, 2GB 400mhz RAM, 3200+ Venice... etc)

Jag ska uppgradera datorn innan jag sätter mig ner med hela spelet.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Inaktiv

källor: 113. klienter 10164. 50 kb ned, 100 kb upp. ARRGGGHHHH seeda för f*n

Permalänk

Alltså, jag tycker inte att detta spelet är så j*kla kul

Har spelat kanske 4-5 timmar in på det nu och kommer fortsätta tills jag klarat det, för det är roligt, men spelet är inte så bra på alla sätt å vis att det förtjänar så höga betyg. Det är ju knappast revolutionerande, då har ja ju inte spelat system shock serien, men det är väldigt likt deus ex serien med sina powerups o.s.v.
En sak som jag upplever är rent dåligt är fienderna, som enligt mej upplevs vara desamma hela tiden, känns inte som någon fiende har svagheter som ingen annan har, förutom att vissa är armored och tål kulor bättre

Helt klart ett av årets bästa spel, men dessa höga betygen? njaaa...

Om någon vill förklara för mej varför det är så jävla bra så kanske jag uppskattar det mer

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk
Inaktiv

Klarade precis demot. Underbart spel, maxade allt på 1440x900 med datorn i sign och det hacka inte. Eller ja jag hade kanske itne högsta fps:en men det var aboslut inget jag störde mig på. Helt klart spelbart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Bara jag som tyckte det var så där? Visst var stämningen kul men det känns som man har hypat spelet för mycket. Dessutom kändes det soma tt spela nån konsolspel och sånt hatar jag bara.

1: 20 minuters speltid, nja jag tror inte vi vet allting om spelet baserat på det.
2: har du inte spelat ss2? Det är verkligen troget originalet så nej: inget "konsollaktigt" här inte.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

kört igenom demot nu, kan säkert bli ett helt okej lir

saknar dock Antialiasing, hur tusan får man igång det? :/ använder spelet HDR eller nått som blockerar AA? har både glott runt i configs samt tvingat spelet att använda AA, utan resultat.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Lirade nyss igenom demot också, och jag håller med Artman. Det känns väldigt överskattat. Visst det är inget direkt fel på det, men inte heller något speciellt. Förutom vattnet så är inte heller grafiken särskillt imponerande faktiskt. Och fysiken? Nah, döda fiender ligger och skakar på marken och objekt man flyttar på hackar en aning. Väldigt arcad över det hela också som vissa säger, alldeles för enkelt och enformigt att ta sig fram. Jag såg iof att man kan stänga av lite hjälpmedel och dylikt i menyerna. Men det krävs ju endå inte direkt något tänkande för att ta sig fram.

Men nu ska vi väl inte vara helt negativa. Det jag gillade med spelet är den unika omgivningen och stilen. Så man blir lite nyfiken på det hela. Vet inte ett smack om storyn, men det är som sagt en väldigt intressant värld det utspelas i, så jag hoppas inte dom har snålat på den fronten. Att använda alternativa vapen som dessa el och eld-grejerna är helskönt. Det är bra gjort och kan påverka omgivningen också. Ser fram emot att få testa resten. Spelet är dessutom bra optimerat och funkar fint med maxade inställningar i 1440* på mitt system.

Det jag hoppas på inför fullversionen är att dom inte snålar på skräcken och spänningen, då spelet har stor förmåga att kunna bli riktigt läskigt och spännande. Det skulle vara lite synd att bara skjuta sig igenom ett sånt här spel.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Shit jag måste byta grafikkort...
Man måste ju lira i native upplösning 1680x1050 men det blir för mycket för mitt kort. När kommer 9800 korten?

Spelet är ju helsnyggt och coolt.

Permalänk

Verkar som det fanns fler som tyckte som mej, skönt

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
kört igenom demot nu, kan säkert bli ett helt okej lir

saknar dock Antialiasing, hur tusan får man igång det? :/ använder spelet HDR eller nått som blockerar AA? har både glott runt i configs samt tvingat spelet att använda AA, utan resultat.

Rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att jag läste någonstans att UE 3 använder samma randeringssätt som Stalker dvs deferred shading.

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P
"Mirage" Macbook Pro 13" - 16GB RAM - dualboot OSX/Win7
Hä lön's int' förklar' för dem söm int' begrip'

Permalänk
Medlem

Tankar demot så kabeln glöder! Går dock inte så hårt =( Men under tiden kan jag iaf fråga, hur bra optimerat är spelet?
Skulle som många andra vilja köra i 1680x1050 men vet inte om jag kommer kunna köra så höga inställningar i övrigt. Har iofs en ganska fin maskin imo.

hur bra står sig ett 8800GTS i detta spel igentligen (btw jag kör inte vista så har inte tillgång till DX10, har inte orkat byta än) tillsammans med en c2d E6600?

GAH, Nalta demands demo.. Give demo NOW!!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bazooka91
Rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att jag läste någonstans att UE 3 använder samma randeringssätt som Stalker dvs deferred shading.

och då funkar inte AA.. eller...?

edit: nvm, hittade nå gammal info från nvidia ang deferred shading, vilken bla. sa att AA + Deferred shading = fail

riktigt riktigt riktigt surt, för det ser verkligen ut som skit på vissa ställen utan AA :/

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Så många "nja" kommentarer. Men så snart HL2 och Crysis nämns så blöter folk ner sina byxor.

Hädare och filistiner!

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
och då funkar inte AA.. eller...?

edit: nvm, hittade nå gammal info från nvidia ang deferred shading, vilken bla. sa att AA + Deferred shading = fail

riktigt riktigt riktigt surt, för det ser verkligen ut som skit på vissa ställen utan AA :/

Nu när jag kommer att tänka på det så tycker jag mig ha sett samma kommentarer om RS: Vegas. Antingen beror det på Deferred Shading eller att Epic inte har implementerat stöd för AA än.

Förlåt om jag var otydlig, glömde att skriva att AA inte funkar då

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P
"Mirage" Macbook Pro 13" - 16GB RAM - dualboot OSX/Win7
Hä lön's int' förklar' för dem söm int' begrip'

Permalänk
Medlem

Efter ha kört igenom spelet så måste jag säga att det helt klart överträffade mina förväntningar! Kan utan tvekan bli årets SP-spel detta! Skön känsla, bra design+grafik, bra ljud, trevlig fysik, "rollspelskänsla" osv osv. Enda negativa jag kommer på just nu är att mouse sensitivity är helt pajj att ställa in. Måste ha 1 i inställningarna för att det ska ens gå och spela in-game, i menyerna går det dock toksakta då, skumt! Hursomhelst, tanka demot! Ni kommer inte bli besvikna

Nalta: Flyter på bra som fan för mig i 1280x1024 med allt på bästa med 8800gts 640MB samt Core2Duo E6600.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
1: 20 minuters speltid, nja jag tror inte vi vet allting om spelet baserat på det.
2: har du inte spelat ss2? Det är verkligen troget originalet så nej: inget "konsollaktigt" här inte.

Jadå spelade igenom SS2 både i singelplayer och i coop. Tyckte verkligen om det spelet. Den kändes dock som "äkta" PC-spel medan Bioshock känns som konsolspel på PC vilket jag inte gillar. Fast det är ju kul ändå och som Mr. Bravo säger är omgivningarna, designen och den filmaktiga upplevelsen som är riktigt bra. Grafiken är tillrcäkligt bra men trodde det skulle vara lite snyggare faktiskt. En konstig grej är att det inte finns några alger eller växter utanför glaset. Ta tex när man får se staden från den lilla ubåten/batiskafen i början. Såg tråkigt och ganska så orealistiskt ut. Lite kontrast till annars fin och ganska rik design i själva spelet sen.

Så fattar inte heller de höga betygen. Vill ha äkta PC-spel och ingen halvkonsol-version. Dessutom förstår inte heller varför de inte släpt båda versionen av demot samtiddigt när folk säger att det är ingen skillnad mellan xbox och pc versionerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Nalta: Flyter på bra som fan för mig i 1280x1024 med allt på bästa med 8800gts 640MB samt Core2Duo E6600.

Sweet! Vill prova lira NU! Så många timmar man spenderade med systemshock, hoppas bara det är fängslar en lika mycket

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T