Permalänk

Telenor Mobiltbredband tråden!

Som jag har fattat det så är det flera som har haft problem med msn fast att de har uppdaterat sin mjukvara till senaste globetrotter från telenor.

Någon som vet varför man bara kan logga in ibland på msn och att när man oftast försöker logga in på msn så kommer det upp ett felmeddelande som t.ex. att din gateway är offline?

En annan rolig sak är ju att folk tror att de kommer få turbo 3g i de 3 stora städer i Sverige (sthlm, gbg, malmö) men att som jag fattar det som så är det bara sthlm stad stad som ahr en bra täckning av turbo 3g och t.ex. malmö har knappt någon samt gbg väldigt dålig.

Jag bor i gbg och aldrig fått turbo 3g med mitt mobila bredband från telenor och jag bor central och rör mig centralt. Sen kan på pekas att två andra polare i gbg heller aldrig fått turbo 3g med telenor.

Det ända posetiva med telenors mobila bredband skulle väll vara modemet som är snyggare än telia, Tre, och tele2s modem. Samt det svarta modemet passar perfekt till en svart macbook

Men annars är jag ganska missnöjd med telenors mobila bredband, framför allt med att msn funkar så otroligt kasst med det.

Om jag fick välja så här i efterhand hade jag tagit Tele2 eller Tre som leverantör av mobiltbredband.

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt tele2 mobila idag! efter jag ställt in enbart 3g i connect programet funkar det som en dans. Hade lite problem innan att det gärna hoppade över till gprs. Msn och hela den biten funkar perfekt mycket nöjd.

Permalänk
Medlem

vart bor du? jag bor i centrala sthlm men mitt telenor funkar som skit

Visa signatur

hollao

Permalänk
Medlem

Jag har ett problem med att t.ex lägga upp game i wc3... ingen som ser mig.
Dessutom när jag inte sitter vid datorn en stund så tappar jag connection till internet... otroligt jobbigt när man håller på att tankar...
Någon som har ett svar?

Visa signatur

/NeaverY

Permalänk
Medlem

Ni kanske bör titta över om ni har NAT'at ip eller pubic.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.