Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hitteabarnet
http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=7778

Kanske är något?

Två stora kyssar till dig! Allting flyter nu, rättare sagt, jag har kommit in i menyerna! Ville tacka dig innan jag startade upp spelet!

Rapture, here I come!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
"Sound Card: Sound Blaster X-Fi series (Optimized for use with Creative Labs EAX ADVANCED HD 4.0 or EAX ADVANCED HD 5.0 compatible sound cards with BioShock EAX patch"

står det på förpackningen under rekommenderade systemkrav, vart kan man hitta denna EAX-patch?

Tror inte det behövs någon speciell EAX-patch. Demot hade i alla fall fungerande EAX ljud från grunden...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Körde demot idag, nästan så att man köper det, och jag är inte den personen som som i vanliga fall betalar.

Mjo samma här, jag brukar inte tycka spel är värt pengarna om inte det är en makalöst kul multiplayerdel (som man givetvis Måste ha en korrekt cdkey för, alltså köpa )
Fast jag köpte faktiskt Bioshock ändå, och det är väl halvvärt pengarna skulle jag säga. Spelet i sig är fantastiskt på alla sätt och vis, utan tvekan! Men som sagt, där är ingen multiplayer, vilket innebär att när man kan banorna utantill har man inget mer att hämta.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Hur kommer Bioshock flyta på en amd 64 3200+, 2gb ddr pc3200 och X1950Pro 256MB? Värt att ens köpa spelet?

Visa signatur

Ät Grus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HiA
Hur kommer Bioshock flyta på en amd 64 3200+, 2gb ddr pc3200 och X1950Pro 256MB? Värt att ens köpa spelet?

Bra nog. Det är inte så värst krävande då ytorna är små.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Testpilot

Va nere på stan och köpte det idag. Game hade helt slut på PC-versionen men en affär här i stan som heter Digistore hade fått en dubbelbokning av nån på collectors edition så dom hade en sån låda över som jag snabbt köpte. Snacka om tur

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Men åhh, spelet suger! Dålig fysik/translok motor! Varför gör dom såna spel?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uptjackmalo

ptja, jag vet inte... utvecklarna har väl fått nån dum knäpp och trott att valmöjligheterna och inlevelsen väger tyngre än fysik. Sicken värld vi lever i va?

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Har spelat någon timme nu, spelet är fantastiskt, även om jag har lite problem. Antagligen en fråga om att vänja sig men jag har lite problem med att byta snabbt mellan vapen och placmids i stridens hetta. Trycker fel mest hela tiden känns det som. Sen känns inte siktet riktigt så precist som jag vill ha det. Båda sakerna är antagligen rena vane saker och jag kände att jag bemästrade båda betydligt bättre redan efter en timme.

Grafiken är otrolig, jag trodde först att introfilmen hade låst sig innan jag efter ett litet tag upptäckte att det var jag som skulle styra! Gillar även den innovativa lösningen på "hacking" i spelet, även om den har potential att bli långrandig.

Även vapen / placmid balansen är riktigt skön. I många spel finns det en tydlig hierarki i dina offensive metoder där du alltid använder #1 och bara går neråt när du har slut på ammo. I Bioshock så känns det som om alla vapnen och placmider lever i en härlig symbios där dom mår bäst av att användas tillsammans.

@ Uptjacko - Fan vad kontroversiell du är, alla vi andra är fullständigt hjärntvättade men bara du har modet att säga sanningen! Gå nu iväg och pynta dina handleder eftersom världen inte förstår sig på dig...

Permalänk
Medlem

Rootkits

Synd bara att Bioshock installerar RootKits på ens dator
Kolla in den här artikeln: http://www.fransatech.com/whats-news/2007/8/24/backlash-again...

Visa signatur

Lian Li PC-V1200A plusII * AMD Opty 185 Dual @ 2.91Ghz * E-VGA 8800GTX Mushkin eXtreme Performance 2GB * HP F2105 (21")
Crooks and Liars
The Daily Show << Watch ^_^ These >> The Colbert Report

Permalänk
Medlem

Deras piratskydd är lite som skjuta flugor med ett hagelgevär, vem fan bryr sig om du blåser bort en massa oskyldiga, du fick den där flugan. Musikindustrin misslyckades precis lika illa när skyddade CD's ofta inte gick att spela i bilen och när musikfilerna du betalar för att ladda ner fungerar sämre än dina illegala MP3or.

Ibland känns det som om storföretagen faktiskt inte vet hur piratvärlden fungerar. Stora hinder genererar bara mer respekt.

Aja, jag är fortfarande nöjd med mitt Steam, ska bara ha ihjäl den här jättepappan nu

Permalänk
Medlem

steamvarianten har dock samma skydd den vad jag hört, räckte tydligen inte med steams egna grejer :<

:D:D

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Rootkit ryktena verkar inte stämma men Sony's securom skydd ser ut att vara illa nog. http://www.theinquirer.net/?article=41921

"The problems stem from SecuROM, a DRM infection of unconscionable proportions, brought to you by the good people of Sony, again. 2KGames took the anti-user step of hurting paying customers with this malware in order to prevent piracy, but if you don't want to end up with a system filled with unremovable malformed registry keys and an uninstallable coaster, your only recourse is to pirate it.

What SecuROM does is phone home and activate, the same way MS malware in WGA and Vista does. If you install the game twice, it will keep you from installing a third time. As of this writing, some are calling it a bug, others are saying that the limit has been raised to 5 times, but there is no official word from 2K Games either on their web site or on their forums.

If the whole screwing of the consumer in this was wasn't evil enough, they managed to lower the standard yet again. SecuROM will hose you if you run AVG antivirus like I do, or you happen to have the audacity to run MS's own Process Explorer. If you read the links and the comments, you will see that both SecuROM and 2K have mastered the art of pass the buck, each blaming the other while not solving the problem. The 2K Games Bioshock forums are littered with complaints, far more than I have ever seen on a single game. It is a mess.

On the up side, the early calls of 'rootkit' are false, what you have instead is something that phones home to take away your rights, limits how you use your purchase, and in general, screws you. All this for only $49.99."

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Trotts att utvecklarna verkar har lagt ner sån tid på att skydda spelet från piratkopiering med hjälp av rootkit och andra lustigheter så har det redan crackats. Way to go!

Kanske dags att börja satsa på att sänka priset på spelen istället? Då kanske fler väljer att köpa spelet om det är bra. Hmm det verkar som om hackar grupperna alltid verkar alltid ligga steget före utvecklarna...

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Medlem

Tänk om man börjar tänka "Äh, 100kr mer eller mindre, dem klarar sig nog.".

Permalänk
Avstängd

PC versionen är inte alls crackat än...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

är fullversionen till dator bättre än demot?

är musen lika seg osv? om det är så skippar jag det iaf...vill inte ha ett spel som känns som en dålig konsolportning bara..:/

synd om det är så...för det hade potential.

Permalänk
Medlem

Precis. PC versionen har inte crackats. Bara delviss isf men inget som funkar helt. Så visst funkar skyddet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uptjackmalo

Ja men hallåå liksom, håller liksom med liksom. Och så ingen man kan äga online heller liksom, asså va e detta??!!

Hehe, sorry. Kunde inte hålla tillbaka. Det är klart du får tycka det.
Det kanske man då ska tillägga till folk som är påväg att köpa spelet, det är INGET för människor som är ute efter rentvättade FPS. Det är inget sniping maraton. Handlar om stämning och story, inte guts and glory.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Precis. PC versionen har inte crackats. Bara delviss isf men inget som funkar helt. Så visst funkar skyddet.

PC-skyddet är visst knäckt. Det krävs att man kopierar lite saker men det fungerar när man gjort det en gång. Snart kommer det nog något ännu effektivare men som sagt, att säga att det inte är knäckt är en lögn.

Jag känner väldigt många som redan spelar det och de har inte köpt det.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
PC versionen är inte alls crackat än...

Jo det är det visst, en grupp som kallar sig "ONEHiTWONDER" som har knäckt det.

EDIT: Oups det var det visst nån som redan har sagt detta

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QuantoR
Jo det är det visst, en grupp som kallar sig "ONEHiTWONDER" som har knäckt det.

EDIT: Oups det var det visst nån som redan har sagt detta

För mig spelar det visserligen ingen roll eftersom jag har ändå beställt spelet, men den releasen ska vara nukad, tydligen en .dll fil som inte är hackad än. Läste även lite snabbt en diskussion på nforce.nl och ingen verkar ha fått igång det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
För mig spelar det visserligen ingen roll eftersom jag har ändå beställt spelet, men den releasen ska vara nukad, tydligen en .dll fil som inte är hackad än. Läste även lite snabbt en diskussion på nforce.nl och ingen verkar ha fått igång det.

Det har blivit korigerat.

Visa signatur

Permalänk

p4 2.8 1g ram x1950pro 1024 o allt på max@ 28 - 45 fps på demot

tror jag köper spelet + 1g ram till

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QuantoR
Trotts att utvecklarna verkar har lagt ner sån tid på att skydda spelet från piratkopiering med hjälp av rootkit och andra lustigheter så har det redan crackats. Way to go!

Kanske dags att börja satsa på att sänka priset på spelen istället? Då kanske fler väljer att köpa spelet om det är bra. Hmm det verkar som om hackar grupperna alltid verkar alltid ligga steget före utvecklarna...

Precis som jag själv alltid brukar säga. Eftersom precis Alla stora/hypade spel (jo faktiskt, Alla..) crackas oavsett kopieringsskydd, tillochmed Starforce nu.
Det gör att dom enda personerna som påverkas och ens använder detta kopieringsskydd är just dom som köpt spelet lagligt! Om en snubbe väljer att ladda ner det istället slipper han allt kopieringsskydd, och därmed alla slowdowns eller crasher eller diverse problem som följer med.
Samt att han slipper ösa in en dvd varje gång han ska spela nåt annat..

Det som storföretagen måste inse är att det enda sättet dom kan få tjäna ännu mer pengar (tro inte en sekund att john carmack eller will wright är fattiga..) är att ge ärliga konsumenter en FÖRDEL.. Inte en nackdel.

Vad hade kunnat få mig mer pigg på att spendera pengar på spel?
1. Sänk priset med 150kr, det är mer än rimligt om företagen själva slutar betala hutlösa summor till Securom, Starforce och alla de andra kopieringsskydden..
Sluta behandla era kunder som brottslingar. Tänk om du va tvungen att ringa till Securitas och be om tillåtelse varje gång du skulle öppna din ytterdörr, eller starta din bil?
2. Tack vare anledningen till #1's prissänkning, fixa så man slipper ha dvdn i varje gång man ska spela.
3. Ingen online activation där servrarna går offline i 2 dygn, så att man inte ens kan använda produkten man KÖPT!

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Till alla som tror de kan snylta hem spelet, det är inte crackat. SÅ än så länge lyckat 2k hålla borta alla pirater. Vilket gläder mig då man betalar för sig och tycker man priset är för högt, vänta med att köpa tills det sänks i pris. Dessutom är PC spel BETYDLIGT billigare än konsol spel.

Visa signatur

-”It’s amazing to think that we’ve come so far as to put man into space and beyond, that we still cannot cut cheese without risking amputation of our own hands/fingers. A bit sad really...” - Film11

Permalänk
Medlem

jag fick inge rootkits när jag installerade demon..
har dock x64 windows. kan det ha med det hela att göra!?

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

det finns inget rootkit i bioshock, så den diskussionen kan vara avslutad nu tack

Visa signatur

-”It’s amazing to think that we’ve come so far as to put man into space and beyond, that we still cannot cut cheese without risking amputation of our own hands/fingers. A bit sad really...” - Film11

Permalänk
Avstängd

Goda nyheter

Continuing this morning's progress towards resolving Aspect Ratiogate 07 and DRMgate 07, BioShock creative director Ken Levine has informed Joystiq that the game's oft-criticized SecuROM copyright protection will eventually be removed.

"At some point we'll move back from online activation," Levine stated. "If people want to play BioShock ten years from now, they'll be able to play it." Based on his wording, it's presumed that SecuROM activation will be disabled when retail sales of the game are no longer a pressing factor

http://www.shacknews.com/onearticle.x/48641

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Trots att jag själv betalat för spelet så hoppas jag innerligt på att väldigt många avstår och att en ordentlig krackad version kommer ut snart som fan. Hoppas att så många väljer att avstår att siffrorna svider så hårt att dom får upp ögonen. Gärna i samband med en fortsatt väldigt aktiv forumkampanj mot den här skiten du sysslar med.