Partitionsproblem, 0xc0000225

Permalänk
Medlem

Partitionsproblem, 0xc0000225

Hej! Jag kör både XP och Vista på samma hårddisk med två olika partitioner (Vista kör jag får att få tillgång til DX10). Vista har jag bara kört ett litet tag men jag har varit rätt så nöjd med det så jag tänkte ge det lite mera utrymme.
Så jag startade Partition Magic och flyttade över en liten del (ca 30GB) från XP-partitionen till Vista-partitionen. Problemet var bara att när jag sedan skulle starta Vista så kom det upp ett felmeddelande med koden 0xc0000225. Det säger att det är problem med program- och/eller mjukvaran (tror det stod så) och att det ska gå att åtgärda genom att boota med Vista-disken och välja reparera dator (som jag inte ens hittar på min skiva).

Jag är i stort sett helt säker på att det vart något problem när jag flyttade utrymmet men jag kan inte flytta tillbaka det eller ta bort det från Vista-partitionen eftersom det har blivit som en "egen" partition när man tittar i Partition Magic. Det som jag reagerar på är att där det står filsystemet för dom andra partitionerna (NTFS) så står det Extended för det utrymmet som jag flyttat över.

Är det någon som vet hur jag kan åtgärda detta utan att behöva formatera något?

Tack på förhand //Oskar

Visa signatur

Intel C2D E6750 @ 3,2 Ghz | Gigabyte 965P-DS3 rev 3.3 | XFX Geforce 8800GTS 320MB (Klockat) | 2GB RAM

Permalänk
Medlem

Kolla i Bios om ACPI är avstängd. Kör igång den i så fall.

Permalänk
Medlem

Den var redan igång så det funkar inte nu heller

Visa signatur

Intel C2D E6750 @ 3,2 Ghz | Gigabyte 965P-DS3 rev 3.3 | XFX Geforce 8800GTS 320MB (Klockat) | 2GB RAM