Permalänk
Medlem

Bredbandet stängs. TCP/IP problem

Hej

Har ett lite udda problem som jag inte lyakts få något bra svar på. Har sett att andra har haft liknande probelm.

Kortfattat:

Om jag laddar sk. torrents så fungerar det endast ett par timmar, max en dag. Sedan stängs mitt bredband av. Måste då ringa till BBB som får "öppna" det igen. De säger att det berott på en IP-konflikt som då stängt ner uppkopplingen.

Kollar man i loggboken hittar man detta: "TCP/IP har nått det högsta antal samtidiga TCP-anslutningsförsök som tillåts av säkerhetsskäl"

Har provat köra en patch program som man kunde utöka antalet blabla från 10 till 50 eller vad man ville...men det hjälpte inte.

Tre gånger var jag tvungen be supporten aktivera mitt bredband...

100mbit BBB
Laptop ACER Aspire 3004
Ingen Router

Vad göra?

Permalänk
Medlem

Att du får "TCP/IP har nått det högsta antal samtidiga TCP-anslutningsförsök som tillåts av säkerhetsskäl" i eventlog har nog inte med ditt problem att göra, alla windows med default inställningar brukar få detta meddelande om dom andvänder torrents.

Om du ökar antalet anslutningar windows kan skapa per sec så tror jag du kommer uppleva ditt problem mycket snabbare.

Jag har varit med om nätverkskort som spökar redigt mycket och skapar massor av ip konflikter och har även dödat min lina (bbb)

Jag rekommenderar dig att byta nätverkskort eller router, tror inte windows är problemet här.

Permalänk
Medlem

Hmm..ok. Har provat utan router tidigare = samma problem. Ska testa med sambons pc senare nån dag.

Om nätverkskortet fuckar....borde det inte hjälpa att strypa antal "upp" i torrentklienten eller i windows?