Permalänk
Robot

Min första chassi modd.

Ah okej. Jag har alldrig gjort detta förut så nu är d väll då dags.

Bakrunds historia: Min dator har suttit i ett Compaq Evo d310v chassi... vilket var ett ganska trångt å tråkigt chassi. Eftersom innehållet inte var orginal så vart det alldeles för varmt. Så min första tanke var att bara såga upp ett hål i sidan å stoppa dit en 120mm fläkt. Men eftersom jag hade sommarlov så kunde jag ju lika gärna göra det på riktigt. Så jag letade upp ett gammalt chass som låg långt in under sängen å skräpade å började sedan pula med d.

Datorn:

Cpu: Intel P4 2.8Ghz
Ram: 2GB
Grafik: Ati radeon 9700 pro
Nät agg. 450W
HDD. 80Gb + 120Gb + 200Gb

Ni får ursäkta att jag inte har sån stor koll på vad som sitter i datorn eftersom det är ett hopplock av gammla vrak jag kommit över.

Besök albumet: Min första chassi modd. av Dogge-e

Permalänk
Avstängd

Snyggt med röda ccfl lr vad det heter.. ger dej 4 p i allafall

Visa signatur

OBS!Mitt gamla magic_shoot inlogg är borta! Detta är mitt nya. Bara satt du vet! Dator: amd x2 3600+,asus m2npv-vm,aeroengine2,2gb,80gb

Permalänk
Hedersmedlem

Helt okej för första chassi-modd! 6 p

Permalänk

tackar tackar

Permalänk
Medlem

its nice

Permalänk
Medlem

inte så illa pinkat:) faktiskt riktigt nice 10p får väll räcka?

Permalänk
Medlem

Jag gillade den dock bätre innan färgen kom på..

Permalänk

Woho jävlar vad najs det vart! 10p pga första ggn

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

Fint för första gången 8]

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Medlem

fixa färgen Så ger jag poäng

Visa signatur

UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA

Permalänk
Medlem

bra gjort! 8p från mig

... men saknas inte det en pusselbit, eller?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk

Pusselbiten har jag faktiskt sparat;) Kände mig skicklig när jag lyckades såga ut en hel bit:D

Permalänk
Medlem

Lite Mac Gyver över knappen:D, gillade också det bättre innan färgen men 8p lätt!

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk

Jajja, för faan! det här var snyggt! 8P

Permalänk
Medlem

Det är nog den fulaste startknappen men chassit är snyggt

Visa signatur

ordning är bara för idioter genier behärskar även kaos

Permalänk

vad har du för lysrör vilket mäkre,

Permalänk

Skitsnyggt med pusselbitstema... fronten riktigt bra ju! startknappen skulle jag nog fimpa. Kan fixa hyfsade startknappar på Kjell & Company el CO el liknande, om man inte har ett gammalt chassi kvar att slakta

Bra jobbat 7p

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GummiSlangen^^CL
vad har du för lysrör vilket mäkre,

Lysrören är köpta på kjell & company (kjell.com) Vet ej vad det är för märke. Men dom ärhelt klart värda dom 129 kr som dom kosta(2pack)

Haha ja vet att knappen inte e nån skönhet:P men den är så charmig att det skulle smärta å slackta den.