Grafiskt gränssnitt till Mercurial

Permalänk
Medlem

Grafiskt gränssnitt till Mercurial

Tjo!

Jag försöker hitta ett grafiskt gränssnitt till versionshanteringsverktyget Mercurial för Windows. Är det någon som känner till något? Givetvis bör det helst vara open source, men payware är ok också.

Har inga större problem själv att använda kommandoradsverktyget, men jag har andra i ett utvecklingsprojekt som vägrar allt som inte har ett grafiskt gränssnitt .

Som sagt, är det någon som känner till något som skulle fungera? Alternativt, finns det något versionshanterings-gui som låter en göra plugins enkelt för versionshanteringsbackends, så att man relativt lätt kan knåpa till Mercurialstöd.

Alla tips mottages glatt.

//C

Permalänk
Medlem

vet inte om någon av dessa kan vara det du söker?
[KLICK!]

Permalänk
Medlem

http://tortoisehg.sourceforge.net/ sin finns på sidan som Cecil173 verkar vara bra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cecil173
vet inte om någon av dessa kan vara det du söker?
[KLICK!]

Njae, tyvärr inte. Det finns ju två projekt som verkar vara "kompletta" versionshanteringsmiljöer, scm och tortoisehg. Desvärre är ju ingen av de vidare aktiva och kompletta. Resten är bara hjälpverktyg eller plugins till kompletta utvecklingsmiljöer, inget som fyller det behov som jag behöver.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av spaam
http://tortoisehg.sourceforge.net/ sin finns på sidan som Cecil173 verkar vara bra.

Jo jag håller med, den verkar bra. Vi har (håller på) med TortoiseSVN idag så den hade varit jättefin. Desvärre är den i alpha-stadiet, bara en utvecklare och inget har gjorts på två månader på den. Dessutom så finns ingen installer, så man måste fippla en hel del för att ens få igång den, vilket nog är ganska uteslutet för de användare som behöver gui-verktyget.

//C

Permalänk
Medlem

Tyvärr tror jag inte att nån av dom distribuerade versionhanterarna har ngt bra gui, speciellt inte tortoise*.. Längst har darcs kommit, men det var inte helt perfekt det heller när jag testade tortoise-darcs senast. Lite synd, men det kommer väl så småningom.