8800gtx. evga,msi eller xfx?

Permalänk
Medlem

8800gtx. evga,msi eller xfx?

vilket 8800gtx kort ska jag köpa?

MSI
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=334386

EVGA
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=338883

XFX
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=327330

känns på något sätt som att XFX är bäst

Permalänk
Medlem

Ta det billigaste, alla är E X A K T likadanna.

Permalänk
Medlem

Ta MSI kortet då du får massa programvara som kan va kul att ha!

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk
Medlem

då tar jag EVGA eftersom MSI inte finns i lager

Permalänk
Medlem

Hmm... Nej. MSIs är ju faktiskt bit högre klockat, inte minst på minnena... Man bör ju ta det med högst klockning för lägst pris...

(Till Borka...)

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Medlem

fan nu blev det svårt, är så ivrig på att köpa ett nytt kort :/

Permalänk
Medlem

Köp ditt 8800 GTX här och sök efter Inno3D under "Grafikkort - PCI-Express - nVidia GeForce 8800GTX"-kategorin, och då ser du att det endast kostar 4.496:- vilket är helt klart billigast.

Permalänk
Medlem

vill köpa på nått ställe där ja kan hämta och betala kortet

Permalänk
Inaktiv

Beställ till kompletts hämtbutiker. Finns i Gbg, Sthlm och Malmö. Även om de är lite dyrare än många andra så har de riktigt bra service.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xavixavixavi
Beställ till kompletts hämtbutiker. Finns i Gbg, Sthlm och Malmö. Även om de är lite dyrare än många andra så har de riktigt bra service.

HAHAHA, den där var nästan bra!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KuziN
HAHAHA, den där var nästan bra!

Vadå? Menar du att komplett inte har bra service?!

Visa signatur

Dator

Permalänk
Medlem

har använt komplett många gånger och tycker det nästan är den bästa datorbutiken jag använt.

Permalänk
Medlem

är väll igentligen inte så himmla lång kvar tills Nvidia släpper nya kort.

Tror det är lite korkat att köpa världens bästa grafikkort , högt pris pga det osv.

och sen om 2 månader så äre crap (gämfört med de kommande korten då) .

så om du inte är svinrik och om du kan hålla dig 2 månader till ( 8800 har ju funnits ute i evigheter lite korkat att köpa det nu såhär på slutet )
så får du kan du ju köpa ett 9000 series eller 8950 eller vad de kommer heta.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av THR1LL
Vadå? Menar du att komplett inte har bra service?!

Han kanske menar att komplett i nuläget typ inte kan leverera över huvudtaget. De har problem med lagret och leveranstider på två veckor är inte omöjligt, om ens det. Jag beställde FÖRRA tisdagen nytt moderkort, propp och minnen, och idag hade inte ens ordern gått till plock så jag hävde köpet och köpte från datorbutiken istället. Eftersom att de inte direkt är jättetydliga om detta problem när man beställer så kanske det kan vara bra att veta...

Edit: bra service dock att det gick utan knussel att häva köpet

Visa signatur

Fractal Define S | Ryzen 7 5800X3D | Powercolor Radeon RX 7900 XTX RD | Aorus X570 Master | GSkill 32gb 3600 C14 | Corsair MP600 1tb | Kingston Fury Renegade 2tb | WD Black SN750 1tb | Corsair RM1000e
Loque Ghost S1 | Ryzen 5 5600X | Gigabyte RTX 3060ti Gaming OC | Aorus X570 I Pro | Crucial Ballistics 16gb 3600 C16 | WD Blue SN550 1tb | Corsair SF450 v2

Permalänk
Medlem

Jag menar att de har extremt usel service.
Köpte en laptop där som det var en massa fel på, och sen blev det massor med klassiskt studsande mellan ASUS och Komplett.se, fick inte hjälp någonstans utan hänvisade bara till varandra, men tillslut efter cirka en månad fick jag äntligen hjälp av Komplett.se, då de äntligen orkade kontakta ASUS själva.

I jämförelse har jag fått service av datorbutiken.com också, och där tog det endast ett par timmar för att få svar på vad jag skulle göra med mitt trasiga grafikkort.
Kan inte göra annat än att prisa datorbutiken.com för deras extremt snabba och bra service, samtidigt som de oftast är drygt hundralappen billigare än Komplett beroende på produkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
är väll igentligen inte så himmla lång kvar tills Nvidia släpper nya kort.

Tror det är lite korkat att köpa världens bästa grafikkort , högt pris pga det osv.

och sen om 2 månader så äre crap (gämfört med de kommande korten då) .

så om du inte är svinrik och om du kan hålla dig 2 månader till ( 8800 har ju funnits ute i evigheter lite korkat att köpa det nu såhär på slutet )
så får du kan du ju köpa ett 9000 series eller 8950 eller vad de kommer heta.

kanske väntar då :/

Permalänk

Bry dig inte om dom nya korten.
Enligt nvidia så kommer dom inte vara några monster.

Köp ett GTX så kommer du klara dig i massa år!

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem

läste nyss att dom inte skulle va monster, så gtx blire

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KuziN
Jag menar att de har extremt usel service.
Köpte en laptop där som det var en massa fel på, och sen blev det massor med klassiskt studsande mellan ASUS och Komplett.se, fick inte hjälp någonstans utan hänvisade bara till varandra, men tillslut efter cirka en månad fick jag äntligen hjälp av Komplett.se, då de äntligen orkade kontakta ASUS själva.

I jämförelse har jag fått service av datorbutiken.com också, och där tog det endast ett par timmar för att få svar på vad jag skulle göra med mitt trasiga grafikkort.
Kan inte göra annat än att prisa datorbutiken.com för deras extremt snabba och bra service, samtidigt som de oftast är drygt hundralappen billigare än Komplett beroende på produkt.

Ok tråkigt att du inte fått bra service av dom. Jag har alltid fått bra service från dom. Senast hjälpte jag brorsan att plocka ihop en dator. Det fungerade inte helt felfritt så jag ringde supporten som svarade efter 30 sek. Hjälpte mig och alla var glada och lyckliga.