Permalänk
Medlem

Ringde dom och skulle beställa 24/8Mbit och då säger han i kundtjänst att vi har höjt priset från 60kr till 120kr extra för 8Mbit upload.
vilka skojare

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk

Jag har också fått 24/8 Ftg. Ringde kundtjänst och beställde direkt. Det var verkligen på tiden.

Enligt hon jag pratade med skulle det aktiveras imorgon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
Jag har också fått 24/8 Ftg. Ringde kundtjänst och beställde direkt. Det var verkligen på tiden.

Enligt hon jag pratade med skulle det aktiveras imorgon.

Vilket pris fick du?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BergLake
Ringde dom och skulle beställa 24/8Mbit och då säger han i kundtjänst att vi har höjt priset från 60kr till 120kr extra för 8Mbit upload.
vilka skojare

Mitt kostade iaf 60kr bara, han var o frågade speciellt.

Permalänk
Medlem

Kan säga direkt att Företagstjänsten är rätt mycket dyrare och det är helt klart fel på deras site. Ni som inte kan få 24/8 vanlig tjänst kommer inte få 24/8 företag heller. Eller snarare, ni kanske får den tjänsten rent fysiskt men kommer får ut max 2,7mbit i upload. Sett samma fel tidigare där folk lyckats boka 24/8 på icke klar ort. Sidan är helt enkelt buggig. Lika bra ni byter ner om ni märker att nu får i området kring 2,7mbit i upload.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

har kring 3.4 mbit ul med mitt 8/8 ^^ och den är en klar station.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BergLake
Vilket pris fick du?

Jag fattade faktiskt inte vad hon jiddrade om. Hade bundigt upp mig i ett år och på så vis fått billigare abonemang. När jag nu uppgraderade så fick jag betala ordenarie pris + 60. Så tror jag att hon menade iaf.

typ 450 kr..

Permalänk
Medlem

Ska inte priset vara 339 + 60 kr för 24/8 eller har jag uppfattat allt fel?

Permalänk

Verbcal : det stämmer men tänk på att det kostar att få posten hem också

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Roligt att alla får så olika information...
Jag ringde och beställde 24/8 ftg och jajamen det skulle kopplas på imorgon och kosta 339kr om jag band mitt abbonemang.
Jag kollade på sidan vad vanlig 24/1 kostade bundet och det var också 339kr? hmm märkligt tyckte jag så jag ringde upp igen fick då prata med någon annan som meddelade att denna tjänst bara är för företag och att min fastighet inte var utbyggd än för 24/8.
Då jag isamband med att jag trodde jag skulle få 24/8 så band jag mitt abbonemang.
Så då blev jag kopplad till uppsägning som hjälpte mig att ta bort bindningen på abbonemanget.
Så beskedet till mig var att det är bara att vänta några dagar, månader, år?

Suck all dressed up and nowhere to go.

Permalänk
Medlem

Nu är 24/8 ftg borta när jag loggar in på hemsidan...
Tråkigt om det nu visar vara fel... aja får väl göra samtal under morgondagen då.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Ni som har 64QAM och lyckades boka kanske det fungerar för men ni med 16QAM kommer maximalt få ut 2,7-2,9mbit.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Haha dem är så skojiga på comhem. Här om dagen ringde det upp en snubbe till mig från Comhem som pratade så dålig svenska så att jag nästan behövde en tolk (kan tillägga att jag inte brukar ha några problem med att tolka vad folk säger annars). Han ville erbjuda mig 3 månader gratis bredband eftersom jag hade sagt upp tjänsten med anledning ut av otrevlig kundservice, ok härligt tänkte jag gratis är gott dock börjar han tjata om 24Mbit hit o 8Mbit dit då sa jag att ja inte vill ha något kabelmodemstrams utan jag vill ha mitt LAN som jag hade tidigare men det visste han inte ens vad det var och han var helt hundra på att jag måste mena "bredbandsbolaget eller nåt för vi levererar abra bredband via kabeltv nätet", till slut gick han o fråga en "kollega" och då var det helt plötsligt inga problem att leverera bredband från Comhem via mitt LAN uttag "från bredbandsbolaget eller nåt", dock inte helt oväntat när jag logger in på "mina tjänster" på comhem.se så har jag helt plötsligt både comhem LAN och 24Mbit via kabelmodem MED 12 månaders bindningstid OCKSÅ, som han lovade att jag inte skulle behöva då jag hade 3 månader på mig att säga upp tjänsten om jag fortfarande var missnöjd.

Det här blir nog bara värre och värre, vart ska det sluta!?

Mvh
Sebbe

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem

Om man nu inte kollar på hemsidan utan ringer utan att veta, borde de inte meddela att det inte är 8Mbit ut då? Utan typ 3? Låter som lite falsk marknadsföring Hoppas inte det blir några problem att byta “tillbaka” sig i så fall. Mitt kostade +60:- med.

--edit/ nu är företagstjänsten borta för mig med, på hemsidan. Men Phunky, om det bara är hemsidan som buggar ur, hur kommer det sig att kundtjänst inte upplyser då? Känns lite smått förvirrat =P

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk
Medlem

Istället för att få detta felmeddelande på Comhems hemsida:

"Sidan kunde inte hittas

Detta kan bero på följande orsaker.
- Du har klickat på en felaktig länk.
- Du har skrivit in fel adress. Kontrollera att du skrivit rätt i adressfältet och försök igen.

« Tillbaka till startsidan"

Så borde det stå att "Sidan kunde inte hittas

Detta kan bero på följande orsaker.
- Comhems hemsida fungerar väldigt sällan som den ska"

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem

Startade om modemet nu. Toppar ungefär 35kB/s in och ut Hade postat en screen från tptest men den time-outar efter några minuter och failar.

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jamie_84
Startade om modemet nu. Toppar ungefär 35kB/s in och ut Hade postat en screen från tptest men den time-outar efter några minuter och failar.

Låter ungefär rätt. Har samma, och kollar man signalen på modemet ser man:

Bit Rate
430000 bits/sec

Lite lågt där ja kanske Men dom jobbar väl med någon massupgradering nu, får man iaf hoppas... lyckades ju beställa 8mbit UL när det faktiskt var uppe ett tag och jag sitter på 64QAM så man tycker ju att det borde funka snart.

Permalänk
Medlem

jaha, nu är det 2 dygn sen man ringde o uppgraderade till 8 mbit upp.
Och ingenting har hänt.
Enligt han på kundtjänst så funkar det inte idag så ska jag lägga in en felanmälan.
Nån som känner igen detta?
Bor i guldheden, GBG

(och ja, jag har startat om modemet och med det menar jag gjort det strömlöst, dom har även loggat in o ut mig och skickat ny fil till modemet...)

Permalänk

Suck!

När jag testade min lina imorse så funkade det inte alls. Startade om modemet flera gångern med inget hjälpte. Suck, när man äntligen trodde att man kunde få 8 i upload så visade det sig vara en bluff.. Haha, jaja..

Det är väl inte meningen att man ska få det...

Permalänk

Testade i morse. Fortfarande 8/1 fast nu står det på mina sidor hos comhem att jag har 8/8. Får väll ringa och kolla med dom senare.

Visa signatur

X2 4200+ Zalman 7700-alcu, 2048 Mb Corsair xms 4400, Asus A8N SLI-Delux
XFX 7800 GT med ac nv5, Corsair 520W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ampariii
Det låter helt klart som om det är din brandvägg eller router som begränsar. Du måste öppna porten som din torrentklient använder sig av.

Det tror jag inte. Om det inte är så att det är en brgränsning på just den porten. uTorrent visar grön flagg (att porten är öppen) och jag får IP direkt till datorn. Dvs ingen lokalt 192.168.x.x adress.

Har försökt gå in i modemet, men firmwaren som comhem skickar ut till alla modem, gör att man inte kan se någon statistik eller eller ändra några inställningar alls.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

neXS, hat ditt förändrats än? Jag ringde och bytte tillbaka efter att internet la ner helt. Men hastigheten är den samma.

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk
Medlem

Nej det funkar inte ännu, men dom sa att det kommer ta uppemot 24 timmar så.

Permalänk

Beställt nu 8/8 i alla fall, samma är att 24/8 inte stod i listan utan bara 24/1. Ska komma imorgon är det sagt.

Eketrä!

/jon

Permalänk
Medlem

Nu funkar mitt 24/1 som det ska igen! *ta i trä*. Hoppas att det riktiga /8 kommer i slutet av månaden, eller i början av nästa.

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk

Inget 8/8 ännu. Enligt mina sidor på comhem så ska jag iaf ha 8/8 nu. Får väll vänta ett tag till och se vad som händer.

Visa signatur

X2 4200+ Zalman 7700-alcu, 2048 Mb Corsair xms 4400, Asus A8N SLI-Delux
XFX 7800 GT med ac nv5, Corsair 520W.

Permalänk
Medlem

Ang 24/8 ftg

Nog bäst om du ber samtliga ringa in till Kundtjänst dem som tecknat avtal där dem blivit utlovade 8mbit i uppström. för det har blivit tokigt fel där,

Kopierade messet ifrån polarn.

Permalänk
Medlem

Tror ni comhem ens hinner bli klara med 24/8 till alla detta år ? eller är det 2008 som gäller för 24/8 ? och kanske 2009, 2010 för deras "100/10" / docsis 3.0 tjänst?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk

Nu funkar min uppkoppling igen men nu har jag bara 16QAM igen? Märkligt.

Permalänk
Medlem

Hade inget I-net när jag kom hem
Ringde och nedgraderade till 24/1 igen och nu fungerar det två sekunder senare.

8Mbit upload finns EJ i HBG än it seems.

Min första kontakt med supporten dock var inte positiv...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller