Permalänk
Medlem

Hm, så du fick aldrig /8 i slutändan, frostfield? Tyckte det va länge sen du sa det. Men det blev kanske strul? (det vore ju inte helt oväntat ). Själv fick jag tre fakturor i förrgår och ett omreggat abonemang för att jag beställde den där ftg-tjänsten \o/

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jamie_84
Hm, så du fick aldrig /8 i slutändan, frostfield? Tyckte det va länge sen du sa det. Men det blev kanske strul? (det vore ju inte helt oväntat ). Själv fick jag tre fakturor i förrgår och ett omreggat abonemang för att jag beställde den där ftg-tjänsten \o/

Saken var ju den att jag beställde ett sånt där företagsabonemang. Ingenting fungerade så jag blev typ tvungen att ringa in 3 gånger innan de lyckades återställa mitt gamla abonemang. Har förövrigt 16 QAM igen. Har du 64?

Appropå fakturor så fick även jag 3 stycken för ett par dagar sedan. Två stycken var på hela 8 kr och 22 öre.

Permalänk
Medlem

nu strular de som fan gjorde just ett tp test 2mb i ul =/ ska ha 8

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem

dog denna tråden helt? verkar som Göteborg är klart och alla i tråden var just Göteborgare

i Helsingborg är det en helt annan femma... här händer inte ett skit :'(

Permalänk
Medlem

Kan man kräva en fri månad/halverad räkning om man haft såna problem som ja har haft med mitt nät?

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ©Ball
dog denna tråden helt? verkar som Göteborg är klart och alla i tråden var just Göteborgare

Näe bor på Hisingen/Göteborg och här har man minsan inte 8mbit upload

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

haha detta är ju ett skämt, ringde comhem idag o fråga varför min ul inte ger fullt ut, dom sa att teknikerna har vart o kollat o mitt område är inte upgraderat för 24/8 än. Ändå kan ja välja tjänsten på kundtjänst.

Varför är det så nån som har något bra svar på det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ©Ball

Nope, Sandarna i Göteborg är inte fixat ännu, känns faktiskt som att nätet bara blir slöare för varje dag, men hoppas även det fixas när comhem uppgraderar.

Permalänk
Hedersmedlem

Huh. Min lina blev stabil igår... (Peppar peppar osv!)
Hade en massa micro-downtimes/packetloss förut, tror det låg på över 15% packet loss, sen var det nere helt i 25 minuter så jag fick starta om modemet. Det var igår kväll. Sedan dess har grafen varit 100% grön! Håller det här i sig så blir jag glad

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarl
Näe bor på Hisingen/Göteborg och här har man minsan inte 8mbit upload

Joho det har man visst, stabilt e det me förutom att dns strular som vanligt emellanåt

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk

Mitt fungerar fint.

Fast det står på hemsidan att jag har 2 mbit ner och 0,4 upp. Men får 8/8 som ligger på 7,8 ner och 7,4 upp.

Med tanke på strulet man hör om så vill jag inte riktigt ännu ringa och säga ... men hallå nu står det konstigt på sidan. För då dör det väl

Bor på eketrägatan i faggorna, GBG

/j

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joomlajon

Med tanke på strulet man hör om så vill jag inte riktigt ännu ringa och säga ... men hallå nu står det konstigt på sidan. För då dör det väl

Haha ja, har tänkt lite samma sak.
Jag skickade in ett mail till supporten ang. ostabil lina i förrgår kväll (runt midnatt), fick svar att jag skulle ringa och felanmäla... Men så länge som den håller sig såhär bra så är det väl bäst att hålla tyst snarare än att fråga om de gjort något.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"

Permalänk
Medlem

De har ändrat upplägget på /portal/comhem/adressok_tillgangliga_tjanster för mig nu, med priset utsatta m.m. Men inget /8 än

Visa signatur

Permalänk

Ringde till kundtjänst idag och enligt damen jag pratade med så fanns det inga platser kvar i området jag bodde i. Fattade faktiskt inte vad hon pratade om och något säger att hon inte heller gjorde det.

När beräknas alla kunna få 8 ull tro?

Permalänk
Medlem

Vissa på hissingen har ju 8mbit fast inte vissa av oss, tex länsmans :/

Visa signatur

Battlestation: 14900kf - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial

Permalänk
Medlem

Har beställt 24/8 skulle få det inom ett par timmar.

Bredband
Small 250 Kbit/s » 99 kr/mån
Small 2 Mbit/s » 99 kr/mån Kampanjpris 3 mån
Small 2/2 Mbit/s » 149 kr/mån Kampanjpris 3 mån
Medium 8/8 Mbit/s » 159 kr/mån Kampanjpris 3 mån
Medium 8 Mbit/s » 99 kr/mån Kampanjpris 3 mån
Large 24/8 Mbit/s » 399 kr/mån
Large 24/1 Mbit/s » 339 kr/mån

Var ju bara att slå till.

Permalänk
Medlem

Vart någonstans?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bor i Bergsjön

Permalänk

Flash01 : om du haft 8 mbit ul, Så vet jue inte kundtjänst vad dom pratar om. O i fall jag skulle ringa alla dagar jag får 2 mbit ul / Så skulle jag nog ha ett helt gratis internet. /Man kan inte begära det hoss comhem, Dom är som dom är bara vill ha pengar skiter i allt.

Jag orkar inte längre ringa till dom. Jag får 3 mbit ul efter 16.00
Området där jag bor är överbelastat. Dom vill inte heller bygga ut nätet så det är mindre belastat. Go girl comhem !!

Detta felet har varit i 2 år. så det är bara att höja tummen och säga bra jobbat comhem

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
Flash01 : om du haft 8 mbit ul, Så vet jue inte kundtjänst vad dom pratar om. O i fall jag skulle ringa alla dagar jag får 2 mbit ul / Så skulle jag nog ha ett helt gratis internet. /Man kan inte begära det hoss comhem, Dom är som dom är bara vill ha pengar skiter i allt.

Jag orkar inte längre ringa till dom. Jag får 3 mbit ul efter 16.00
Området där jag bor är överbelastat. Dom vill inte heller bygga ut nätet så det är mindre belastat. Go girl comhem !!

Detta felet har varit i 2 år. så det är bara att höja tummen och säga bra jobbat comhem

Var det inte du som "sket" i ComHem efter att du gnällt om dom i nått år. Är du tillbaka som ComHem kund nu igen? Måste nog säga "bra jobbat razerrazer". Stabil kille du som lär av dina sk misstag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
Dom är som dom är bara vill ha pengar skiter i allt.

Vilket företag vill inte bara ha pengar?

Mitt bredband har fungerat bra hela tiden sen jag skaffade det.
Ligger alltid 20+ Mbit ner och runt 8 upp.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Jao så illa som razze kallar comhem, vill ja inte ens tänka på va han skulle ha tyckt om BBB, efter mina 2 år med krångel och säkert 15 modembyten osså va det bara en hastighetsnedsänkning som behövdes för att ja skulle få en stabil lina som behövds.. så e ju comhem som guld i mina öron iaf.
Mycket nöjd är jag, även fast ja klagar=)

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är inte lika nöjd längre. =/
http://exscape.org/temp/Sunet_last_86400.png säger väl en del... Om länken är nere så beror det på att min com hem-lina är nere btw.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ouch :> Förresten, är det någon ny som fått 64 i Göteborgsområded de senaste dagarna?

Visa signatur

Permalänk

Huddex : kan inte ha adsl där jag bor finns bara UPC/Comhem

stationerna är fullsmockade. Och jag kan inte vara utan internet för min orginistation. Så man måste leva med de.

//Lycka till alla som har ett bra Combort nät ¨¨

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Ni som fick den där 24/8 ftg tjänsten. Har ni loggat in på era mina sidor?

Ser ut sådär för mig under mina abb på mina sidor.

Permalänk
Medlem

Download Upp till 24000 kbit/s
Upload Upp till 8000 kbit/s
Startdatum 2007-06-16
Bindningstid 12 mån (kvar: 1 mån)

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Verbcal
Ni som fick den där 24/8 ftg tjänsten. Har ni loggat in på era mina sidor?

http://i81.imagethrust.com/t/916637/lalalala.jpg

Ser ut sådär för mig under mina abb på mina sidor.

Om jag vore dig skulle jag INTE beställa 24/8 ftg tjänsten. Jag gjorde det och ingenting fungerade. Fick ringa tre gånger för att återställa mitt abonemang. Ett par dagar senare fick jag tre nya räkningar. Förvisso var 2 st på 8,22kr men en av dem var en räkning där jag betalde ett månad i förskott pga att jag hade täcknat ett "nytt" abonemang. Mitt s.k. nya abonemang var egentligen mitt gamla som det hade återställt till.

Permalänk
Medlem

Jag fick också beställt 24/8ftg precis som frostfield så fungerade inte linan alls medans supporten hävdade att den gjorde det. När vi inte kom överens bad jag dem nedgradera mig vilket jag såg som lösning medans support än en gång sa att det inte var problemet.
5 sekunder senare fungerade allt.

Även jag fick en räkning skickad hem men på den stod det makulerad.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Hoppa s dom grejjar i gbg/hisingen, annars får ja börja felsöka imorn, nätet har gått upp och ner sen 00:20, typ var 20:e minut. första strulet på länge

Visa signatur

slappast i stan