Permalänk
Permalänk
Medlem

Re: Snygg va?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Fredricson
Inte helt fel design på den!?

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3952

Snygg, speciellt med det där mönstret. Dock så kan jag redan se alla fina fingeravtryck överallt efter att man flyttat den typ 2 ggr... Jag har personligen svårt för de där extremt blanka ytorna, speciellt på mobiltelefoner. De ser ju förjävliga ut om man inte konstant håller dem 100% rena och det gäller ju laptops också

Permalänk
Inaktiv

Ser väl likadan ut som alla andra HP, fast ritat på skalet?

Permalänk

Jaja, va gnälliga bah!

Jag tycker iaf att den är cool!

Permalänk
Medlem

Det ser ut som om någon har spillt Trocadero på den.

Permalänk
Medlem

snygg

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Inaktiv

Ja asså jag mena inte att den va ful eller vanlig... märkningen är riktigt snygg men övrigt är den väl som en vanlig HP? (så som jag såg det... men inte jämfört grundligt). Sen om det är fult eller snyggt är ju upp till var och en

Permalänk
Medlem

Den är väl helt okej. På bild i alla fall

Min kompis har en 14" HP (från deras högbland serie) och den ser så oerhört smutsig ut jämfört med min.

Permalänk
Medlem

åå riktigt snygg.. omg.. tänk er detta skal på nya Dell XPS M1730

imo gör en sony/ericsson grejj .. hp/dell ... dell kör hårdvaran och hp designar (iofs e ju nya 1330 och 1020 snygga men varför förstör dom 1710 och 1730 så :/)

(Edit) undra hur många datorer mer HP får sälja bara för att dom e snygga.. jag tror rätt många %

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Ser väl likadan ut som alla andra HP, fast ritat på skalet?

håller med. HP har ofta sånn Design. (och trot eller ej, men jag tycker inte den designen är snyggast, (visst den är inte heller ful). för mig är macbook pro & m1330 det utsende som lockar mest, (stilren design med andra ord). ska va så lite nyanser, knappar, färger som möjligt.

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife
____________________________________________
Benchmark:[img]http://img225.imageshack.us/img225/7261/38662361wc4hj5.jpg[/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svärige
håller med. HP har ofta sånn Design. (och trot eller ej, men jag tycker inte den designen är snyggast, (visst den är inte heller ful). för mig är macbook pro & m1330 det utsende som lockar mest, (stilren design med andra ord). ska va så lite nyanser, knappar, färger som möjligt.

Va? Nu gör du mig förvånad Trodde du skulle älska dells kommande 1730? Det är ju en dell!

Skämt å sido så är macbook absolut snyggast på marknaden. Synd bara att MBP inte ser likadan ut fast större. Har hellre en svart än silvrig.

Permalänk
Avstängd

jo ja den är skaplig, men m1330 designen är helt oslagbar mot m1730. (hade m1730 haft exakt samma design som m1330, hade den varit för klockren).

Jänkarna kan det här med stilren Design, (får aldrig nog av bilder på dessa 2)

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife
____________________________________________
Benchmark:[img]http://img225.imageshack.us/img225/7261/38662361wc4hj5.jpg[/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Va? Skämt å sido så är macbook absolut snyggast på marknaden. Synd bara att MBP inte ser likadan ut fast större. Har hellre en svart än silvrig.

Jag har sagt det förut och säger det igen...
Varför kan inte Apple folket tänka likadant fullt ut genom hela produktlinjen?
Tänk om man kunde göra alla dessa ipodfärgval, även på samtliga MacBook/Pro!
Hur häftigt skulle det inte va med en snorgrön MacBook Pro? Jag skulle gilla de alternativen iaf! Tror säkert att detta skulle uppskattas av de flesta och dessutom skapa en ännu större köplust!

Permalänk
Avstängd

det finns andra färger (orginal) till MBP, (läste för länge sedan att det finns företag som lackar dom med "tillstånd" av Apple. kom inte ihåg exakt hur det var).

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife
____________________________________________
Benchmark:[img]http://img225.imageshack.us/img225/7261/38662361wc4hj5.jpg[/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svärige
jo ja den är skaplig, men m1330 designen är helt oslagbar mot m1730. (hade m1730 haft exakt samma design som m1330, hade den varit för klockren).

Jänkarna kan det här med stilren Design, (får aldrig nog av bilder på dessa 2)
http://img502.imageshack.us/img502/162/macbookiy7.jpg

gaaa. hatar "modet" med silvriga/vita t-bord/insida, finns ju inget fulare

Permalänk
Medlem

1330 är kanske snygg, men dom dell jag har sett har inte varit snygga, så jag är skeptisk. Den är onekligen intressant både spec-mässigt och storleksmässigt, men jag vill se en i verkligheten innan jag tycker till om den. Är rädd att man tröttnar lätt på dess utseende

Permalänk
Inaktiv

Den är snyggare IRL

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att en laptop ska vara för "snygg", den skall vara ett bruksredskap "on the road". Man ska kunna räkna med att den blir kantstött etc. men fortfarande fungerar, då har den gjort nytta, då har man fått arbete gjort mha den.

Att ha kondom för tangentbordet och silkesvantar när man tar i datorn verkar minst sagt, äh, jag ska inte säga det ... men ... det är en dator, inte en prydnad. Tycker jag

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Inaktiv

Personligen använder jag min maskin till att göra saker i den... (koda)... inte MED den :p. Sen är ju ofta de snygga datorerna gjorda med lite mer eftertanke och (som det verkar) oftast i bättre material ;).

Permalänk
Medlem

Den har kanske ett snyggt lock, men själva designen på datorn är bara korkad. Vem fan vill ha hörlursutgången i fronten? Min polare har en av HPs datorer med den designen, varm som attans blir den och den och riktigt flottig efter ett tags användande.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Det är ju kul att de börjar tänka lite längre och göra roligare saker. Samtidigt så måste jag vara helt ärlig och säga att jag fortfarande tycker att min gamla IBM R40 är riktigt snygg. Känns seriös och hållbar.

Visa signatur

IBM R40

Permalänk
Medlem

Om armén gjorde en laptop, M2007, det vore coolt

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svärige
det finns andra färger (orginal) till MBP, (läste för länge sedan att det finns företag som lackar dom med "tillstånd" av Apple. kom inte ihåg exakt hur det var).

http://img458.imageshack.us/img458/8774/speckseethrumbpredis9...

Bilderna du länkar till är inte målade MacBook-datorer utan datorer i ett färgat hardcase.

Företaget du tänker på är kanske ColorWare:
http://www.colorwarepc.com/products/default.aspx

Permalänk
Avstängd

Ser väl ok ut, men fortfarande plottrig (kolla i överkanten av skärmen) och det är ju ett vanligt chassi med massa grejer överallt med lite snyggare tryck på bara typ ;D

Macbook Pro i svart speckthru eller speck seethru eller vafan de heter nere åt vänster? De är ju snygga men vem vill göra datorn tjockare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Personligen använder jag min maskin till att göra saker i den... (koda)... inte MED den :p. Sen är ju ofta de snygga datorerna gjorda med lite mer eftertanke och (som det verkar) oftast i bättre material ;).

Antar att du syftar på Dell 1330?
Om nu de snyggare datorerna är gjorda med mer eftertanke och i bättre material, hur kommer det sig då att 1330´n har sådana skavanker i chassi?:P

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Antar att du syftar på Dell 1330?
Om nu de snyggare datorerna är gjorda med mer eftertanke och i bättre material, hur kommer det sig då att 1330´n har sådana skavanker i chassi?:P

Vilka menar du? jag har inga fel i mitt chassi :/

Permalänk
Avstängd

he he. är rätt så övertygad om att m1330 har bland det bästa chassit av alla laptops...hur många har chassi i borstat aluminium ? (inte många alls kan jag säga). sen att nånn har ett litet problem på nätet med sin m1330, är nog inget att bli fundersam över. (Dells laptops är inte direkt kända för att ha problem med sina chassin).

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife
____________________________________________
Benchmark:[img]http://img225.imageshack.us/img225/7261/38662361wc4hj5.jpg[/img]

Permalänk
Medlem

Finns den i svenska butiker? I så fall, vilken?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Vilka menar du? jag har inga fel i mitt chassi :/

Tänker på att en del skarvar inte är vinkelräta eller i linje med andra osv.
har sett en massa exempel på detta och har för mig att även du nämt att så var fallen på din egen oxå?
Kan ju vara måndags ex jag sett på bilder och att Dell åtgärdar dessa?
vet som sagt inte mycket mer än det jag sett och läst på andra forum.

Permalänk
Inaktiv

okok, nä jag gick igenom alla fel som där hade uppkommit och jag har bara ett, det är att kontrollen sticker ut ½-1mm. Sen vet jag inte om de ville att det skulle va så. Resten är prima :). Sen vettifan om man ska kolla byggkvaliten på måndagsXen... samt om de verkligen tål mindre än de korrekt byggda för den delen :).