Permalänk
Robot

Ghetto... Fläkt

Jag blev så sur på Dell som inte satt någon fläkt på chipset på moderkortet. Det satt bara en kylfläns men jag ville ha kylfläns+fläkt och försökte sätta på en fläkt men nej det passa inte. Då såg jag en gammal P3:a som låg och skräpa med en 50mm fläkt med kylfläs på.
tja.. ni fattar

PS. Sry för att jag glömde ta kort i början.

Besök albumet: Ghetto... Fläkt av zander9

Permalänk

älskar hemmapul

Visa signatur

Intel Core i5-3570K (Corsair H60) | ASUS P8Z77-V | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB | ASUS 680 DCUII TOP | Corsair HX 850W 80+ | Samsung SSD Basic 830-Series 256GB, Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Fint, men är chipset verkligen så varmt att du behöver en fläkt?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Japp det blir minst 50 grader och grafikortet ska vi inte ens tala om minst 60 grader tillräckligt för att bränna sig.

Permalänk
Medlem

Tror min nordbrygga ligger på 70c+ och grafikortet går nog upp till runt 80c+ vid load, men det funkar då fint ändå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zander9
Japp det blir minst 50 grader och grafikortet ska vi inte ens tala om minst 60 grader tillräckligt för att bränna sig.

inte dåligt.. min vet jag inte hur varm den är, men den går o ta på utan att bränna fingrarna. ^^

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Avstängd

nu brinner ju processorn upp:D

Visa signatur

[ Gigabyte GA-M57SLI-S4 ][ AMD Athlon 64 X2 6000+ ][ 4096 MB ][ 160 GB seagate + 2 * 250 GB spinpoint + 250 GB mybook pro ][ 22inch wide lcd, Benq ][ Creative 2.1 ][ Sennheiser HD 270 ][ steelkeys 6G ][ Razer Copperhead / intelli 3.0 (orginal) ][ Razer eXactmat + eXactrest ][ Zalman 600W HP ]
[Lånat grafikkort XD]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glenn9
nu brinner ju processorn upp:D

Vad menar du?

Permalänk
Medlem

om du hadde bänt ihopp benen på orginal flänsen längst ut i hörnerna.. så hade det gåt att skruva fläckten emellan dom har gjort sån getto modd på flera moderkort.. med just såndär fläns..

Permalänk

Hmmm...har en gammal Arctic Cooling 64 Freezer...kanske ska göra Northbridge-kylare av 'an! X)

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Medlem
Citat:

Mm vilket är Långt från för varma temperaturer.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Mm vilket är Långt från för varma temperaturer.

Och.... det är kul att bygga...

Permalänk
Medlem

vfr ge datorn mer oljud? för du hade kunnat dra undan ngra kablar för bättre luftflöde,så skulle det kyla tillräckligt bra,och helt ljudlöst

Permalänk
Medlem
Citat:

Och.... det är kul att bygga...

Vad är det med det här stället och kommentarer lägre än fjortisnivå?

Rillee frågade dig: "Fint, men är chipset verkligen så varmt att du behöver en fläkt?"

Du svarade att det behövdes.

Svar Nej det behövs egentligen inte. Sen kan det få vara kul att bygga, fortfarande inte nödvändigt med de temperaturer du nämner.

Klart vad jag menar?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Inte dumt för att motverka värmen, men dessa moderkortsfläktar låter ju som ett väldigt litet sågverk :S

Bästa om man vill ha kallare och helt tyst är att inhandla en HR-05 (http://www.soefkenijn.com/oscommerce/images/wave/gzzk43.jpg).

Bästa nordbryggekylaren hittils (om man räknar bort gigabytes p35s originalkylning)

Visa signatur

Intel Core i7 12700K • MSI MPG Z690 FORCE WIFI • Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL38 Dominator Platinum RGB • MSI 3060 Ti Ventus 3X OC • AOC 27" 27G2U • Razer Basilisk V3 • Razer Cynosa • Lian-Li O11 Dynamic - Razer Edition • Seasonic FOCUS GX 850W

Permalänk
Medlem

vaför sågade du av kylaren? får den inte plats annars? för om kylarn hade varit ännu större hade den kylt bättre

Visa signatur

ordning är bara för idioter genier behärskar även kaos

Permalänk
Medlem

shyst av dig att kapa inomhus. din mamma gilla det säkert

Visa signatur

Kan du SliiiR ?

Permalänk
Medlem

Haha, en Dell Dimension 4600, jag har också en :P. bytte chassi på den dock.

Det är ett helvete att plocka isär den och stoppa in den i ett nytt chassi, man måste dra gummisnoddar och lite annat pilligt skit för att få det att funka

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!