Permalänk
Medlem

PayPal

Hej!
Fick nyss 45,5$ för ett gammalt moderkort jag sålt till mitt ebay konto.

Men när jag försöker sätta in 240:- till ett annat konto med Svenska Kronor så vill det sig inte,blir bara "Denied" som om jag inte har pengarna,på loggen står det att 296,59 SEK (45,5$) har blivit insatt,men är avgifterna så höga så jag inte ens kan sätta in 240 spänn?

Ursäkta för meningsuppbyggnaderna m.m

EDIT: Jag ska väl ha möjligheten att använda pengarna med paypal på direkten eller hamnar dom på ngt annat ställe?

Permalänk

www.valuta.se - 45.5 usd = 304.51 kr

Erik

Edit. Läste fel, som om du köpt nåt och skulle föra över för det priset. under 500 SEK är det en avgift på 7 KR så det ska inte vara några problem. Dock om du angett fel kontonummer kan dom ej komma in, och det kostar typ 50 kr i avgift för försöket. Men varför du inte kan föra över är märkligt. Har du rätt kontonummer och domestic account.. vad det nu heter ifyllt? Registrerat ditt visa på paypal, m.fl?

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem

Har rätt MasterCard på mitt PayPal ja,och vad menar du med "domestic" account?

Permalänk
Medlem

Har du rätt bankkonto nummer etc ifyllt ?
Mastercard, Visa etc användes inte när du vill "ta ut pengar" från paypal

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Har du rätt bankkonto nummer etc ifyllt ?
Mastercard, Visa etc användes inte när du vill "ta ut pengar" från paypal

Hur gör jag det?

Trodde det var möjligt att skicka pengarna direkt från kortet eftersom jag fick pengarna insatta på min paypal email adress.

Permalänk
Medlem

Skicka direkt från kortet ?

börjar bli förvirrad över vad det är du vill göra, vill du skicka pengar med paypal, eller vill du withdraw pengar som du har på paypal?

Ta ut pengar från paypal (withdraw) kan bara göras till svenskt bankonto, bankgiro, plusgiro, som du måste definera först.

Du kan INTE skicka (withdraw) pengarna till ditt Mastercard!
vill du däremot skicka till anant paypal konto så kan det dras direkt från ditt MC om du inte har tillräkligt med pengar i paypal

Logga in klicka withdraw, klicka Transfer funds to your bank account, har du inget upplagt här så klickar du "Add Bank Account"
Du kan också gå till din profil och lägga till bankonton

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Alltså.

Fått in pengar till mitt PAYPAL konto (email adressen),vill skicka en del av pengarna till en annan person ,men med "Send Money" blir jag bara "denied"

"This payment cannot be completed because your credit card has been denied by your credit card issuer. For details on why your card was denied, please contact your credit card issuer's customer service department. You may want to try using a different credit card or choose eCheck instead. To do this, please click the More Payment Options link"

Måste jag ha ett bankkonto reggat för att ta emot pengarna?

Permalänk
Medlem

När du skickar pengar med paypal så kan du välja källa, det går då antingen att välja ifrån ett registrerat kreditkort eller med innastående belopp på paypal kontot.

Det som det står i texten är att sändningen inte fungerade för att kreditkorts leverantören nekade betalningen. Kan bero på att det finns ett registrerat kreditkort på kontot som saknar täckning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X00L
När du skickar pengar med paypal så kan du välja källa, det går då antingen att välja ifrån ett registrerat kreditkort eller med innastående belopp på paypal kontot.

Det som det står i texten är att sändningen inte fungerade för att kreditkorts leverantören nekade betalningen. Kan bero på att det finns ett registrerat kreditkort på kontot som saknar täckning.

Kan endast välja "registrerat kreditkort" på listan,och hur fixar jag "täckning" ?

Är inte alls insatt på sådant,vill bara skicka pengarna så fort som möjligt till en annan email adress somsagt.