AMD Phenom 25 september?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Inte en chans att det är 2900 Pro eller Phenom, varför skapa ståhej kring ett skit kort? och det har ju ryktats om att Phenom riskerar att bli försenad.. så att den skulle släppas i morgon är minst sagt osannolikt.
Jag tror att det är HD2900 XT Black edition eller HD2900 XTX som ska släppas, och den kommer spöa 8800 GTX..
Det borde vara nåt med Black edition..

Håller med, har svårt att tänka mig att att man i AMD/Ati´s läge hypar upp något ointressant för entusiaster så de blir besvikna, eftersom lanseringen av deras nästa prolle är nära. Visst, det hade ju inte varit första gången det har förekommit skumma knep för att få lite pr. Om det visar sig vara något relativt mid-ranged så kommer nog merparten nyinköp falla tillbaka på Intel system i så fall? (spekulation)

Personligen gissar jag på ett snabbt grafikkort (black edition) som sitter i ett Phenom system och benchar Crysis i trevliga fps.

Permalänk
Medlem

Kom på en sak för en stund sen, är det någon som vet om mer än bara ASUS har släppt BIOS-uppdateringar till sina AM2 moderkort för att göra dom klara för Phenom ??

ISF kan det ju ändå vara Phenom om moderkortstillverkarna slänger ut uppdateringar för att folk ska kunna köra sina nyinköpta prollar

Och ja, jag vet, hoppet e det sista som överger människan jag vill ha en Phenom X4 i lådan senast på fredag

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty
Vad är det för specielt med den???

"AMD har nyligen lagt upp en kampanj som talar om att AMD har en mörk sida och att denna mörka sida skall visas upp för världen den 25 september."

Bara en gissning förstås men verkar ju relativt troligt.

Permalänk
Medlem

imorgon får vi se vad som händer! spännande!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Kan det vara så att den mörka sidan är någon skandal inom företaget? Att någon i ledningsgruppen har en makaber sysselsättning. Om inte så verkar det vara Black Edition prollen vilket är en löjlig antiklimax.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Hade hoppats på något bättre. http://h41131.www4.hp.com/se/sv/pr/SEsv25092006114158.html

Eh? Pressreleasen är från 2006
Klantarsel.. kan vara bra att kolla att "artiklarna" inte är över 1 år gamla innan man tipsar om nån artikel ^^
Dessutom är det bara HP som lanserar nya servrar på den pressreleasen, har ingenting att göra med AMD.

"Kan det vara så att den mörka sidan är någon skandal inom företaget? Att någon i ledningsgruppen har en makaber sysselsättning."

Jag upphör aldrig förvånas över hur långsökta teorier folk kommer med. Fantasin verkar vara oändlig hos er sweclockare.

Permalänk
Medlem

kollade lite snabbt på amds sida men dom verkar inte ha fått upp vad deras mörka sida är för något?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
kollade lite snabbt på amds sida men dom verkar inte ha fått upp vad deras mörka sida är för något?

Det kommer senare under dagen..

Permalänk
Medlem

AAAAAAAAAAAArghh. Ett 2900XT på 65nm som dom lyckats klocka som FAaaaan!

Hoppas hoppas hoppas!!!!

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kent2
AAAAAAAAAAAArghh. Ett 2900XT på 65nm som dom lyckats klocka som FAaaaan!

Hoppas hoppas hoppas!!!!

Den mörka sidan är då att skärmbilden blir ofta svart just pga att de har överklockat som fan (läs: för mycket).

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Den mörka sidan är då att skärmbilden blir ofta svart just pga att de har överklockat som fan (läs: för mycket).

Haha, fast jag skrev ju inte överklockat...

Känns ju som att 2900xt aldrig fått visa sin fulla kraft...
Jag tror att den kan bli ett grymt 65nm kort.

Den som lever ett par timmar till får se...

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Hjälpsam

I denna tråden
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Spekulerades lite kring denna produkten.
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010111220
En sån med dubbla Quad Phenomen vore onekligen gulligt.
Ett tristare alternativ är förståss dubbla Athlon 64 X2.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

när kommer det ut info då? kommer säkert komma ut ungefär vid 23.59 ikväll...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Hjälpsam

Tänk på att Nordamerika ligger ett par timmar efter oss.
Jag gissar att informationen kommer under eftermiddagen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
kollade lite snabbt på amds sida men dom verkar inte ha fått upp vad deras mörka sida är för något?

Att de ska behöva förklara vad den mörka sidan är för något..! :S Det är väl ganska uppenbart att det är en sida som är mörk....

Permalänk
Medlem

Jag vill veta nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
Att de ska behöva förklara vad den mörka sidan är för något..! :S Det är väl ganska uppenbart att det är en sida som är mörk....

*ASG*

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

ett par timmar? är väll snarare närmre 7-8 timmar dom är efter, aja få se under dagens lopp.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Dadaaaa

Amerikanska börsen öppnar just innan 1600.
Och just innan 1600 bör AMD vilja visa upp sina MAD-AMD-skillz för att det ska få så positiv effekt som möjligt på börskursen...

Mindre än 260 minuter kvar såvida...typ.

Spännande

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Medlem

Athlon 64 X2 5000+ Black Edition med olåst multiplier?

Hoppas de inte är sant.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se efter att man startat upp datorn när man kommer hem.

Jag hoppas på ett HD 2950 XTX. Den som lever får se.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakan78
Athlon 64 X2 5000+ Black Edition med olåst multiplier?

Hoppas de inte är sant.

Kan bara hålla med. Orm är ondska och en Athlon 64 X2 5000+ med olåst multiplier är 'AMD unleashed' :/

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

come on come on come on TODAY

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har tänkt på att det kanske inte är någon hårdvara? Det kanske är en ny Catalyst som ger 2900XT fördubblad prestanda så att den tokknäcker 8800Ultra.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Är det någon som har tänkt på att det kanske inte är någon hårdvara? Det kanske är en ny Catalyst som ger 2900XT fördubblad prestanda så att den tokknäcker 8800Ultra.

Tror du på det själv att mjukvaran catalyst kan fördubbla prestandan? Om så vore fallet så har de verkligen gjort ett dåligt jobb med nuvarande catalyst. En prestandaökning på 5% är mer rimlig.

Jag förstår att du inte menade allvar med inlägget:)

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Only problem is, gee wiz...

Har också tänkt tanken på att AMD skulle tatt hjälp av "mörka hackers" för att producera en djävulskt bra Katalyst or somethin'..

Identifierar mig dock väldigt mkt med beskrivningen:

"Dare to feel your heart pound, your pulse race, and your breath catch in your throat? To open yourself up for a jolt of sheer adrenaline that just might eat you alive? To bring home a beast that’s leaping and snarling on the end of its leash?"

..som tolvåring då jag köpte mitt första Voodoo2 kort (12Mb)

Väldigt snarlik känsla

Så jag tror att det "trots allt" är en produkt The sqounk

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Medlem

Om det var nya Catalyst med ökning så det knäcker Ultra så blir nog jag och många andra knäckta, som gått över tillfälligt till nVidia i år

Men finfint om det skulle vara så

Men iaf, lär inte ta många blink innan vi får reda på det...

Permalänk
Medlem

http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=vie...

Citat:

Athlon 64 X2 5000+ Black Edition

AMD created a lot of fuzz about rather lame product. It is set to announce something that we don't even dare to click on. We wrote about it yesterday here. AMD didn't dare to launch Phenom, as its still not ready and it went for a brand new 65 nanometre K8.

The big new thing is Athlon 64 X2 5000+ Black Edition. The new CPU is unlocked, it is made on 65nm marchitecture and by default it works at 2.6GHz. It has a TDP of 65W and comes with 2x512KB L2 cache.

AMD upped the expectations and all we got was a refresh of a few years old core at 65nm and probably a nice heatpipe cooler, as seen on the 6000+.

If you buy 1000 of them one should cost $136 and AMD Europe and America will announce it later today. Phenoms are set for November launch at the same time as Intel plans to bring out dual and quad core Penryn.

doh!!! aningen missnöjd om detta nu är sant....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rahul
http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=vie...

doh!!! aningen missnöjd om detta nu är sant....

Borttaget!

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]