Permalänk
Medlem

skruvar i Solid Edge 20

Jag har för mig att jag sett en funktion i Solid Edge där man snabbt och enkelt kan skapa skruvar. Alltså att man genom att använda en funktion kan sätta sånna där räfflor som finns på skruvar på en komponent i Solid Edge.

Någon som har lust att hjälpa mig på rätt väg?

Permalänk
Medlem

finns det inte i "part library" eller vad det heter? typ där man hittar kuggar å dylikt med, i så fall hittar du det under någon flick till vänster ovanför "gren-menyn". hoppas du hajar vad jag menar.

har inte kollat så kan inte styrka det men det borde finnas där tycker man. nu kan det i och för sig vara så att jag har extrapluggin som du kanske inte har.

Jag är själv inte van vid solidedge alls så jag kan missta mig ordentligt här.. har suttit i inventor innan och det vart en ordentlig kulturkrock om man nu kan kalla det det. arbetsgången är helt annorlunda. å inga av de snabbkommandona jag är van vid funkar :(.. tråkigt när man vill rita en linje och trycker på L femtielva ggr innan man kommer på att man inte sitter i inventor.

Hoppsan hamnade lite offtopic där på slutet

Visa signatur

Gigabyte GA-P35 DS3:: Intel C2D E6750@ 2,66GHz :: XFX Geforce 8800 GTS 320mb :: 4gb corsair ddr2 6400 cl4 :: 660GB lagring.