Permalänk
Medlem

hittar 2 routrar men det finns bara 1

hej,
jo det är så att jag försökte byta router igårkväll men lyckades inte.
jag har just nu en speedtouch (router och modem i ett) och skulle byta mot en router och modem. När jag inte lyckades så sket jag i det och satte tillbaka den gamla igen.

nu är problemet att en av mina datorer hittar fortfarande den gamla routern fast den inte är inkopplad... hur?

själva problemet är att den väljer att koppla upp sig mot routern som inte finns och efter att den insett att den inte existerar så väljer den min gamla router igen vilket gör att internet fungerar fint igen.

men det blir ett hopp på ngra sekunder då jag inte har internet vilket är otroligt störande.

tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Re: hittar 2 routrar men det finns bara 1

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hasse44
hej,
jo det är så att jag försökte byta router igårkväll men lyckades inte.
jag har just nu en speedtouch (router och modem i ett) och skulle byta mot en router och modem. När jag inte lyckades så sket jag i det och satte tillbaka den gamla igen.

nu är problemet att en av mina datorer hittar fortfarande den gamla routern fast den inte är inkopplad... hur?

själva problemet är att den väljer att koppla upp sig mot routern som inte finns och efter att den insett att den inte existerar så väljer den min gamla router igen vilket gör att internet fungerar fint igen.

men det blir ett hopp på ngra sekunder då jag inte har internet vilket är otroligt störande.

tack på förhand.

Får inte ihop detta riktigt men antar att "den gamla routern som inte är inkopplad" egentligen är den nya som du inte fick att fungera.
Kör du trådlöst så finns det under egenskaperna för det trådlösa nätverkskortet en lista på kända nätverk, och därigenom deras accesspunkter, som du någon gång valt att ansluta till. Förmodligen toppas denna lista av den router/accesspunkt du inte vill ansluta till då den inte är i drift. Problemet med fördröjningen löses genom att flytta ner enheten i listan eller radera den.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem

aa menade den nya routern.
stämmer att jag har trådlöst och det där löste inte problemet.. funkar fortfarande inte