Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spixz^^
Ofta nu för tiden så kan man ju välja att få SMS AVI. Då skickar posten ett sms så fort paketet har kommit fram och så får man ett nummer man visar upp bara. Så slipper man lappen Riktigt schyst funktion tycker jag.

Eller så ringer man direkt till den som skickat paketet och får kolli nummer, som man kan hämta ut paketet med. Förstår inte att folk ska göra det så svårt för sig. Bara man har nummer och legitimation kan man hämta ut paket, inget svårare än så.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amphiler
Eller så ringer man direkt till den som skickat paketet och får kolli nummer, som man kan hämta ut paketet med. Förstår inte att folk ska göra det så svårt för sig. Bara man har nummer och legitimation kan man hämta ut paket, inget svårare än så.

Amen!

Själv har jag aldrig haft några problem med posten.
Alla paket har kommit fram i tid och allt har hittils varit helt.

Permalänk
Avstängd

posten är skit. inget annat.
jag beställde ett paket förra veckan (torsdagen inna kl14) och bettalt för expressleverans (150kr) för att få det levererat dagen efter så jag hade grejerna till helgen då jag skulle i väg då och behövde det jag beställt.

kan ju bara säga så att jag har inte fått mina saker ännu trots jag betallt för express. paketet ligger kvar i jönköping där det hamnade kl 01:49 inatt.

alvarligt talat, här betallar man för att få riktigt snabb leverans och så tar dom extra tid på sig i stället.
skall ringa dom och säga att jag vill ha tillbaka mina pengar för expressleveransen som inte blev av. >.<

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem

Så länge en leverans överskrider 3 dagar tycker jag att det är tillräckligt bra.

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Geeks
SweClockers

*Flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Posten är lustiga, jag har fått två avier på ett paket jag inte beställt (utrikes)som står i Örebro på sorteringscentralen; och har stått där sedan den 28/9 då de skickade ut den första avin, och postens kundtjänst kan inte se vem det är som skickat det eller var det kommer ifrån.

Men jag väntar fortfarande på en avi för ett paket som kom från amazon.com 2003, det låg på utlämningsstället en vecka innan jag chansade och frågade om det kommit något till mig från amazon.com för att det enligt amazons beräkningar borde kommit fram och att postens eminenta kundtjänst inte kunde säga något för att de inte hade en aning om varrt det var.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Så länge en leverans överskrider 3 dagar tycker jag att det är tillräckligt bra.

Eh?

annars säger jag bara UPS is the shit. > http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Permalänk
Avstängd

fick min tytn2 nu... enligt posten så låg paketet kvar i jönköping även då jag åkte till mitt utlämningsställe och frågade efter ett paket ifrån tbh i mitt namn.
gissa vad dom hade det och eftersom dom inte loggat paketet i karlshamn så kunde inte systemet hantera varken avi eller info om var paketet befann sig just nu...

paketet hade funnits i mörrum sen i måndags. underbart. här har man suttit på nålar och blivit mer och mer förbannad över att mitt paket inte kommit ännu och ingen avi eller sms-notifiering har kommit heller, och så finns paketkräket här utan att jag vet om det.

vad pysslar dom med hade jag bara varit snäll och suttit och väntat på en avi så hade jag säkert fått en påminelse som sägar att mitt paket har kommit och legat där si och så länge så nu får du böta och hämta ut ditt paket fort som 17 innan vi skickar tebax det.

anyways nu har jag den och ett 6 gigs micro sdhc i den works like a charm 8D
men posten måste rycka upp sig lite nu (väntar fortfarande på ett spel jag beställde för typ 3år+ sen fick en avi och fick veta att paketet var framme men icke hade dom det inte ens kollit fanns i deras system -.-

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Merrick
Inte bara Malmö isf.
jag bor i norrbotten och alla paket som skickas från firmor/personer söder om Umeå fastnar i Ånge. Alltid detta Ånge. Och dom kan ligga där i ett par dagar också...
Men annars tycker jag posten är bra.

Bor också i Norrland och det där jävla Ånge har man nästan lust att spränga, vet inte hur många gånger paket sitter fast flera dagar där.

Nej posten är ett riktigt skit företag, dock är inte DHL mycket bättre och jag har inte många altenativ så pest eller kolera?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokey_Bandit
Bor också i Norrland och det där jävla Ånge har man nästan lust att spränga, vet inte hur många gånger paket sitter fast flera dagar där.

Nej posten är ett riktigt skit företag, dock är inte DHL mycket bättre och jag har inte många altenativ så pest eller kolera?

intressant att det fasstnar för er i ånge flera dagar. jag som bor utanför sundsvall så fastnar det max 12 timmar i ånge innan det skeppas vidare. Antagligen körs det inte så många bilar från ånge uppåt i landet som mot sundsvall.
Mot sundsvall går det drygt 6 postlastbilar var tredje timme

Visa signatur

Gigabyte p35-DS4, Dual core 2.13, Scythe infinity, Nvidia 8800 gts 320mb, Ram 512MB x4, 200+320 GB HD, Antec p182, Windows vista.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av speedo_4
intressant att det fasstnar för er i ånge flera dagar. jag som bor utanför sundsvall så fastnar det max 12 timmar i ånge innan det skeppas vidare. Antagligen körs det inte så många bilar från ånge uppåt i landet som mot sundsvall.
Mot sundsvall går det drygt 6 postlastbilar var tredje timme

Jag har haft sådan sjuk otur med posten på senaste.. Paket som fastnar i Ånge, försvinner saker från paket. Förseningar p.g.a skador, osv blir tokig

Men Ånge måste ändå vara största jävla flaskhalsen i hela jävla systemet..

Permalänk

Förutom posten har jag erfarenhet av DHL, Schenker och lite andra småbolag.

Måste ju säga att Posten ändå är helt ok, jämfört med DHL i Malmö som är helt värdelösa.
Schenker är än så länge professionella och trevliga.

Men allra bäst brukar det funka med de mindre bolagen som har färre kunder. Där man oftare bättre och snabbare service.

Visa signatur

Phanteks XT PRO Ultra || Ryzen 7 9800X3D || RTX 3080 || Odyssey G95SC 49" || 32 GB 6000MHz CL30 || WD SN850X || || TR PS123SE || B650 Eagle AX || RME850e ||

Permalänk
Medlem

Nu har även jag haft problem med posten. Jag beställde ett ganska ovanligt spel på tradera för nån vecka sen.
Paketet kom fram och så, men brevbäraren hade pregat i paketet i brevlådan även fast det inte gick i, så kartongen till spelet blev lite tilltryckt.
Iofs är det väl inte postens fel utan brevbärarens. Men man blev rätt sur ändå.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av synt4x
Nu har även jag haft problem med posten. Jag beställde ett ganska ovanligt spel på tradera för nån vecka sen.
Paketet kom fram och så, men brevbäraren hade pregat i paketet i brevlådan även fast det inte gick i, så kartongen till spelet blev lite tilltryckt.
Iofs är det väl inte postens fel utan brevbärarens. Men man blev rätt sur ändå.

Klockrena fall där du anmäler till posten. Man köper ju ofta spel som är "rare" "mint" osv för att spara, inte vidare kul med trasiga kartonger då när man betalar dyra pengar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Klockrena fall där du anmäler till posten. Man köper ju ofta spel som är "rare" "mint" osv för att spara, inte vidare kul med trasiga kartonger då när man betalar dyra pengar.

Om man beställer ofta diverse saker från internet så får se till så att ens brevlåda är stor nog så allt får plats.

Bor man i lägenhet är ofta brevinkasten för små. Då är det hyresvärden som ska installera fastighetsboxar i entren så att hyresgästerna kan få sin post tilldelad.

Permalänk
Medlem

Posten har bara blivit bättre här nere när det gäller Postpaket. Har alltid fått mina paket inom 24h. Jag kan då inte klaga på Posten

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quisling
Om man beställer ofta diverse saker från internet så får se till så att ens brevlåda är stor nog så allt får plats.

Bor man i lägenhet är ofta brevinkasten för små. Då är det hyresvärden som ska installera fastighetsboxar i entren så att hyresgästerna kan få sin post tilldelad.

Vadå se till så brevlådan är stor nog!? Om saker inte får plats ska posten skicka ut en avi-lapp/liknande och säga vars du kan hämta ut sakerna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
skål för privatiseringen och utförsäljningen av statliga institutioner!

det värsta är la att postkontoren inte finns kvar snart, man ska in längst in i en jäkla affär, och den enda tiden "posten" är öppen är givetvis samma tid som pensionärerna bildar "rusnings"-trafik på samma ställe. snart får man kanske lämna in paket hos korvgubbar eller nåt istället.

Inbillar du dig att andra företag som sysslar med logistik har bättre öppettider? Det är ju precis samma sak överallt. Vanliga kontorstider.

Visa signatur

- Rasande Joel

Permalänk
Medlem

Mitt postställe har öppet till 22, är det dåligt?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Mitt postställe har öppet till 22, är det dåligt?

Mitt är öppet dygnet runt är det sämre?

Permalänk
Medlem

Mitt har också öppet till 22

Permalänk
Medlem
Citat:

Mitt är öppet dygnet runt är det sämre?

Ja det låter inte bra:/

Men jag har en fundering. När man kollar på kollinumret hos posten så ser man ju när det är framme och så vidare. Men det verkar inte uppdateras så fort de får in dem. Köpe två paket samtidigt. vilka då borde kommit in med samma försändelse till affären då de var inna enligt tiden på internet ca 7 minuter efter varandra. Men jag kollade den tiden då de var inne men inget syndes på sidan. Det kom upp först 2 timmar senare att de var framme för 2 timmar sedan. Varför skriver de att det ankom då men inte uppdaterar systemet?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Citat:

Jag har haft sådan sjuk otur med posten på senaste.. Paket som fastnar i Ånge, försvinner saker från paket. Förseningar p.g.a skador, osv blir tokig

Men Ånge måste ändå vara största jävla flaskhalsen i hela jävla systemet..

Helt klart så är Terminalen Postens eget sätt att skämta. Flashals nja,
snarare en kanyl för deras guru är väl de ryska tullverket

Permalänk
Medlem

Tycker posten kan sluta utreda om det är deras fel att paket blivit skadade. Det gäller ju antagligen i 99% av fallen, borde underlätta för alla om de utgår ifrån det.

Skulle vara trevligt om man i framtiden kan sätta på sådana där lappar som mäter om en viss g-kraft överstigits. Blir ett klart och tydligt bevis att de varit för hårdhänta.

Permalänk
Medlem

Det jag vill klaga på är inte posten utan att vissa brevbärare lämnar lite tjockare kuvert uppstickande ur mitt brevinkast eller pressar ner dem så att innehållet skadas. Sedan känns det fel att klaga på alla för vissa av brevbärarna här ringer på eller lämnar lapp om stort paket och det är helt okej. Men att lämna kuvert/paket med dyra grejer i för vem som helst att plocka med sig ur brevinkastet känns inte helt bra.

Annars har jag mest positiva erfarenheter såsom utkörare av hempaket som ringt på morgonen och frågat om det varit okej att lämna paketen tidigare. Sådant gör mig glad eftersom jag ändå är hemma.

Visa signatur

iMac, inget monster på något sätt så spec överflödigt!