Permalänk
Inaktiv

Lars Winnerbäck - Daugava

Finns det några Winnerbäck-fans här?
Vad tycker ni om nya skivan?

Permalänk
Medlem

Har lyssnat igenom skivan ett par gånger och den är helt fantastisk bra. Favoriter ikväll är nog Innan Mörkret Faller och Farväl Jupiter och.. och..

Skivan är väldigt mörk och dyster, det pratas på div forum om att Lars och hans flickvän har separerat, något som märks i skivan. Man känner verkligen dysterheten och vemodet.

Någon annan som har köpt den?

Permalänk
Inaktiv

Japp, tycker det märks tydligt att dom separerat.

Favoriter är än så länge (också) Farväl Jupiter och Innan Mörkret Faller, men det lär ändras

Gillade man Stockholms Kyss så lär man gilla den här skivan

Permalänk

Jag tycker att Lars Winnerbäck är depression på burk.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saffecool
Jag tycker att Lars Winnerbäck är depression på burk.

Då har du lyssnat för lite

Permalänk
Medlem

Var tvungen att skaffa skivan och jag satt och lyssnade på den i ett sträck och kunde verkligen inte sluta. Jag var helt fångad! Var hur bra som helst. Men så är det ju Winnerbäck med. Då blir det bra. Visst kan det låta lite depressivt, men det låter ofta värre än det är om man inte lyssnar på texten.
Så sjukt skön musik säger jag bara!

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk
Medlem

jag har aldrig varit vidare förtjust i winnerbäck, men dom tokkörde nån låt på radio i ett par veckor (industrislav, hörselskydd med radio)... Fantastisk skiva....

Permalänk
Inaktiv

Att senaste skivan är depressiv är väl inte så konstigt, eftersom hans förhållande har kraschat (verkar så på skivan iaf )

Permalänk
Medlem

Farväl Jupiter är riktigt bra, gött sound som nästan är lite i samma klass som Flogging Molly, helskön!

Visa signatur
Permalänk

har gillat honnom länge.
Men senaste skivan var verkligen ett snesteg tycker jag, jag fullkommligt avskyr det påtvingade "skottska" soundet. Hoppas han komme tillbaks till sin gammla stil och gör fler låtar som elden och hugger i sten

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hobbydiktatorn
har gillat honnom länge.
Men senaste skivan var verkligen ett snesteg tycker jag, jag fullkommligt avskyr det påtvingade "skottska" soundet. Hoppas han komme tillbaks till sin gammla stil och gör fler låtar som elden och hugger i sten

Skottskt? Haha

Irländskt ;P

Eller hör du säckpipor som inte jag hör?

Permalänk

haha ^^
Same shit tycker jag är inte så insatt i skottsk/irlänsk folk musik... Dåligt är det iallafall.
Jag får iallafall känslan av rödskäggiga män i kjolat som spelar på säckpipor

Visa signatur

Permalänk

Jag är inget större fan av Lars Winnerbäck men Farväl Jupiter tyckte jag var ruskigt bra. Jag gillar irländsk musik och blev överraskad över hur irländsk den lät, sen tyckte jag att jag kände igen den lite och efter ett tag kom jag på varifrån. Farväl Jupiter låter väldigt lik Living in a World Without Her av The Pogues... ligger på Pogue Mahone om nån vill kolla upp det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av braxilicious
Jag är inget större fan av Lars Winnerbäck men Farväl Jupiter tyckte jag var ruskigt bra. Jag gillar irländsk musik och blev överraskad över hur irländsk den lät, sen tyckte jag att jag kände igen den lite och efter ett tag kom jag på varifrån. Farväl Jupiter låter väldigt lik Living in a World Without Her av The Pogues... ligger på Pogue Mahone om nån vill kolla upp det.

Samma för mig, har aldrig gillat Winnerbäck något vidare. Men att slänga på lite irländskt gjorde det hela ganska acceptabelt att lyssna på.

Visa signatur

C2D e6750 | Gigabyte GA-P35-DS3 | Antec p182 | Corsair XMS2 2GB | Albatron GeForce 8800GTS 320MB | Corsair 520W

Permalänk
Medlem

Re: Lars Winnerbäck - Daugava

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Finns det några Winnerbäck-fans här?
Vad tycker ni om nya skivan?

Ruskigt bra;) som allt han gör:):)

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk
Medlem

ruskigt bra skiva det där mmm.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk

Har lyssnat lite ett tag nu, och tycker den har blivit bättre.. om man struntar i introt på farväl jupiter är den riktigt bra, jag fattar ingenting är i klass med söndermarken... Om du lämnade mig nu är också bra.
Sedan tyvärr så har han överdrivet orbajserierna i jag har väntat på ett regn och den där.. jag har vaknat på daugavas botten? Kommer ej ihåg vad den heter.

xD

Visa signatur

Permalänk

Jag har märkt en grej, det gör väl inte skivan sämre direkt men jag tycker det är konstigt och blir lite småirriterad varje gång jag hör det.

På ställe sjunger han "gud vet att jag försökt". Så säger man ju inte, det är ju en översättning på engelskans "lord knows...". Men jag har aldrig någonsin hört någon säga det på svenska.
Och på något annat ställe sjunger han "var du varit och vem du sett". Översatt från engelska även här. På engelska kan man säga "who you've seen", här i Sverige säger vi dock "vem du träffat".
Jag blir lite irriterad på det bara.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av braxilicious
Jag har märkt en grej, det gör väl inte skivan sämre direkt men jag tycker det är konstigt och blir lite småirriterad varje gång jag hör det.

På ställe sjunger han "gud vet att jag försökt". Så säger man ju inte, det är ju en översättning på engelskans "lord knows...". Men jag har aldrig någonsin hört någon säga det på svenska.
Och på något annat ställe sjunger han "var du varit och vem du sett". Översatt från engelska även här. På engelska kan man säga "who you've seen", här i Sverige säger vi dock "vem du träffat".
Jag blir lite irriterad på det bara.

Håller inte med dig där, tror/tycker att man mycket väl kan skriva/sjunga så.

Permalänk
Medlem

Kommer nog bli en jäääääkla bra Lasse konsert den 8/12 i Sporthallen i Lkpg. Tur man har bokat:):)

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk
Inaktiv

Jag har(hade) inte råd >_<