Permalänk
Medlem

Går inte. Då får du lägga in som möte upprepande varje år. Fast då ändras ju tyvärr inte åldern.
Det går säkert att fixa genom att lägga in ny kalender. Men då får du skippa den andra kalendern helt. Känns lite meckigt i mina ögon.

har köpt ett jabra 320bt nu igen för att testa på denna telefon nu när den fått A2DP eller vad det heter...
Får allting att funka men det låter sjukt burkigt och som att ljudet skulle komma från 20m bort. Så lät det när jag provade på min gamla nokia oxå som inte har A2DP.

Måste man aktivera det där i telefonen på något sätt eller hur ska jag lösa det?

Permalänk
Medlem

jag har problem med att teckningen förloras typ 1 gång i minuten för att sedan vara utan teckning i typ 1 minut..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rudie69
jag har problem med att teckningen förloras typ 1 gång i minuten för att sedan vara utan teckning i typ 1 minut..

Har du 3G kort i den? annars ställ in den på Gsm verktyg/iställningar/operatör

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unlock26
Har du 3G kort i den? annars ställ in den på Gsm verktyg/iställningar/operatör

glömde att nämna att det blir så i dual läget... har ett comviq kontant i och stödjer ju 3g.. fungerar hur bra som helst i gsm läge.

tycker det är skumt eftersom det fungerar i 3gläget men bara lite då o då..

Permalänk
Medlem

Har du verkligen 3G stöd på kortet? finns ju både comviq kontant som bara stöder Gsm och 3g kort som stöder bägge.har man bara ett Gsm kort i så söker den både på 2G och 3G för den vill ju ha 3g när det är möjligt..annars prova att uppdatera mjukvaran i den för den ska inte hålla på sådär om du har 3G kort i den.

Permalänk
Medlem

det stod iaf 3g på "startpaketet"... och även om det inte stödjer 3g så ska det väl kopplas om till gsm annars? har ju 3g täckning i ca 1 minut sen börjar den söka igen.. nu kör jag på gsm har ändå inga pengar på kortet..

får mitt 3g abbonemang i dagarna så jag avvaktar lite till dess!
men det ska ju fungera, kanske vill köra kontantkort i framtiden eller ngt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rudie69
det stod iaf 3g på "startpaketet"... och även om det inte stödjer 3g så ska det väl kopplas om till gsm annars? har ju 3g täckning i ca 1 minut sen börjar den söka igen.. nu kör jag på gsm har ändå inga pengar på kortet..

får mitt 3g abbonemang i dagarna så jag avvaktar lite till dess!
men det ska ju fungera, kanske vill köra kontantkort i framtiden eller ngt...

Hur ser ditt kort ut? är den helgul/guldig elelr står det 3G på ditt simkort?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Hur ser ditt kort ut? är den helgul/guldig elelr står det 3G på ditt simkort?

helguldigt... men det stod 3g på framsidan av startpaketet... och det är inte ens ett år gammalt...

men även om det inte skulle vara 3g på det så borde det väl automatiskt koppla om till gsm om man kör dual mode... och det borde ju inte ge mig någon 3g täckning ö.h.t? har ju nårra sekunders 3g täckning innan det försvinner i nån minut..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rudie69
helguldigt... men det stod 3g på framsidan av startpaketet... och det är inte ens ett år gammalt...

men även om det inte skulle vara 3g på det så borde det väl automatiskt koppla om till gsm om man kör dual mode... och det borde ju inte ge mig någon 3g täckning ö.h.t? har ju nårra sekunders 3g täckning innan det försvinner i nån minut..

Ok förmodligen har du nog gsm kort, men jag håller med dig har du inte 3g så ska den hålla sig till gsm... men precis som föregående talare skrev så är man tvungen att välja gsm mode på många 3g telefoner annars får man det där symptomet där telefonen växlar mellan gsm och inget nät eller i ditt fall gsm och 3g nät.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Ok förmodligen har du nog gsm kort, men jag håller med dig har du inte 3g så ska den hålla sig till gsm... men precis som föregående talare skrev så är man tvungen att välja gsm mode på många 3g telefoner annars får man det där symptomet där telefonen växlar mellan gsm och inget nät eller i ditt fall gsm och 3g nät.

gmm okej, får mitt abbonemang-simkort på posten imorgon, fungerar det inte så får jag väl höra med nokia!

Permalänk
Medlem

De medföljande lurarna var inga höjdare tycker jag. Dugligt ljud, men varför ska de vara så korta och var gör den där extra tråden som sitter där och bildar någon trekant av sladdar?

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

pratar du jabra bt headset eller det vanliga som hänger med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
De medföljande lurarna var inga höjdare tycker jag. Dugligt ljud, men varför ska de vara så korta och var gör den där extra tråden som sitter där och bildar någon trekant av sladdar?

Du kan ha den som ett halsband, så att hörlurarna hänger fritt när du inte använder de.

Btw någon som har uppdaterat till senaste fw ännu? jag håller precis på att uppdatera får se om man märker skillnad.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Du kan ha den som ett halsband, så att hörlurarna hänger fritt när du inte använder de.

Btw någon som har uppdaterat till senaste fw ännu? jag håller precis på att uppdatera får se om man märker skillnad.

Jag har N73 ME

V 3.0638.0.0.30
30-10-2006
RM-133
Nokia N73 (Y3.01)

är det lönt att uppdatera den, vill ju inte gärna fucka upp den i onödan!

Permalänk
Medlem

Kan jag fixa att min n73 funkar som en fjärrkontroll?

Om jag kan, skulle någon kunna länka programvaran?

Tack i förväg.

Permalänk

Vet någon om det är möjligt att koppla en trådlös bluetooth headset till två telefoner?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lafortuna
Vet någon om det är möjligt att koppla en trådlös bluetooth headset till två telefoner?

varför skulle det inte gå? eller menar du sammtidigt?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Min 4 månader gammal N73a blev stulen
Men var egentligen aldrig riktigt helnöjd med den
eftersom jag bara ringde, smsa och tog bilder med den

Funderar därför inte så mycket på N95
utan mer på k850i, någon som har en sånn och n73 och kan jämföra ?

Permalänk
Medlem

hur var det nu, om jag uppdaterar min firmware och det går år helvete, är då garantin förbrukad? får alltså betala hur mycket då?

Permalänk
Medlem

ingen som vet nått om A2DP uppdateringen i senaste firmware?

Permalänk
Inaktiv

Nu glappar underdelen av telefonen, vilket gör att den inte kan laddas/kopplas till datorn utan att trycka in kablarna manuellt. Bara att lämna in och få en ny/reparerad antar jag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkan
Change log för N73ME.
Skall försöka vaska fram en för vanliga N73 också!

hur har du fått fram dessa?
enligt nokia supporten är det konfidentiella uppgifter som hon vägrar bekräfta
dem kan tex inte svara på frågon om nokia n73me har stöd för A2DP eller inte... VILKA JÄVLA IDIOTER!!!!!

Permalänk

vet någon om Sony Ericsson HBH-GV435 bluetooth headset skulle fungera utan några problem med N73?

Funderar på att köpa den headset.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lafortuna
vet någon om Sony Ericsson HBH-GV435 bluetooth headset skulle fungera utan några problem med N73?

Funderar på att köpa den headset.

Fungerar nog med 99% säkerhet. Finns ingen anledning till att det inte skulle fungera. Du kan ju alltid pröva först.

Permalänk

Tjena alla, fick min N73 ME som jag efter långt övervägande har införskaffat. Är nöjd med den överlag men jag är förvånad över hur lite gratis program det finns till den och hur Jävla många små skitprogram som kostar pengar det finns till den. Är det jag som letar på fel ställe eller ska det vara så ? Letar tex. efter ett bra alarm program och nånting så man kan se smileys i telefonen, inga jätteavancerade saker eller hur ?

Tack i förväg

Permalänk

n73

har en n73 som har tappat bort säkerhetskoden. hört talas om något program nss. var laddar man hem den? eller finns det annat tips?
en annan fråga. är det fler som har haft samma problem med att kunna utnyttja alla kort förutom comviq i n73? bara undra snälla HJÄLP

Permalänk
Medlem

Re: n73

Citat:

Ursprungligen inskrivet av scorpioford
har en n73 som har tappat bort säkerhetskoden. hört talas om något program nss. var laddar man hem den? eller finns det annat tips?
en annan fråga. är det fler som har haft samma problem med att kunna utnyttja alla kort förutom comviq i n73? bara undra snälla HJÄLP

hehe har du hittat en telefon eller?? dags att lämna in den på hittegods kanske!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

vet nån om det går att lysna på musik med trådlösa hörlurar på nokia n73 med den nyaste uppdateringarna

Permalänk
Medlem

ja det funkar... ibland iaf