Permalänk
Medlem

Jag vill ha en silverfärgad N73, dvs den vanliga. Men jag vill ju ha nya firmware med, går det utan att flasha den själv?

Är det nya firmware i Godfather Edition? (dvs samma som i n73me)

Tycker inte den svarta är lika fin, men om man inte kan få nya firmware på ett sätt som inte sabbar garantin så vet jag inte hur jag ska göra.

Hur är hörlurarna man får med n73me?

*EDIT*
Kan man ladda ner senaste firmware från Nokias sida? Hänger inte med riktigt. Om det är så så kan ju inte garantin förbrukas? M.a.o, kan man uppgradera firmware på en n73 så man få de bättre funktionerna som i n73me?

Eller är det bara om man ändrar produktkoden som man kan få n73me programvara i en vanlig n73?

Och är det bara om man byter produktkod garantin förverkas?

Tacksam för svar...

Permalänk
Medlem

Uppdaterade precis min telefon till den senaste mjukvaran och stötte på ett vad jag tycker är störande problem:

I min inkorg, så istället för att stå Förnamn Efternamn så har det nu blivit Efternamn Förnamn och jag hittar ingenstans att ändra detta.

Ja, jag har kontrollerat så att jag har lagt till kontakten på rätt sätt, dvs skrivit förnamn på förnamn och efternamn på efternamn.
Telefonboken visar det ju korrekt, alltså Förnamn Efternamn.

Går det ens att ställa in?

Måste tillägga att jag tycker det är riktigt dåligt av Nokia att inte ens ha med automatiskt knapplås på N73, har fått ladda hem ett separat program enbart för det, Autolock heter det ifall någon blir intresserad!

Permalänk
Medlem

Öppna kontakter välj Val, bläddra ned till inställningar tryck OK och där kan du välja hur kontakterna skall visas.

Edit: jag använder KeyPadlock som autolås!

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkan
Öppna kontakter välj Val, bläddra ned till inställningar tryck OK och där kan du välja hur kontakterna skall visas.

Edit: jag använder KeyPadlock som autolås!

Det där är ju för telefonboken, den är som den ska för mig.
Det är min inkorg som visar namnet med efternamnet först, vill att förnamnet ska stå först.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beater
Jag vill ha en silverfärgad N73, dvs den vanliga. Men jag vill ju ha nya firmware med, går det utan att flasha den själv?

Är det nya firmware i Godfather Edition? (dvs samma som i n73me)

Tycker inte den svarta är lika fin, men om man inte kan få nya firmware på ett sätt som inte sabbar garantin så vet jag inte hur jag ska göra.

Hur är hörlurarna man får med n73me?

*EDIT*
Kan man ladda ner senaste firmware från Nokias sida? Hänger inte med riktigt. Om det är så så kan ju inte garantin förbrukas? M.a.o, kan man uppgradera firmware på en n73 så man få de bättre funktionerna som i n73me?

Eller är det bara om man ändrar produktkoden som man kan få n73me programvara i en vanlig n73?

Och är det bara om man byter produktkod garantin förverkas?

Tacksam för svar...

För att uppdatera din telefon måste du ha Nokia software updater, sedan nör du har din telfonen inkopplat till datorn så hittar programmet automatiskt vilket firmware du ska ha.

Jag har än idag inte läst om någon som har misslyckats med byta produktkod/flasha om, jag har själv flashat om min silvriga n73 till ME mjukvaran ett 10 tal gånger utan problem. Nu kan jag ju inte garantera att just din falshning går igenom men skulle den inte göra det så är det bara lämna till närmaste service verkstad de tar ju ca 300 spänn för att flasha telefonen till original mjukvara.

Skulle din flashning inte gå igenom så måste du vara den första som inte lyckats.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Hur känslig är eran joystick när man trycker ner den? Min måste man trycka till ganska ordentligt för att den ska reagera. Om jag trycker ner den väldigt löst så händer inget. Så det kan hända att man får trycka 2 gånger ibland. Skulle vara tacksam om någon kan svara om det ska vara så

Permalänk
Medlem

fan min T9 vill börja skriva danske istället för svenska... varför? har jag kommit åt ngn iställning?

Permalänk
Medlem

Har det kommit någon ny FW sedan V 4.0726.2.0.1 ? har glömt bort den sidan där man kollar det.

Visa signatur

[E6600][ASUS P5B][2GB PC6400][8800GTX][3Dmark06: 10273]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av steef5
Har det kommit någon ny FW sedan V 4.0726.2.0.1 ? har glömt bort den sidan där man kollar det.

http://europe.nokia.com/A4577224

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av steef5
Har det kommit någon ny FW sedan V 4.0726.2.0.1 ? har glömt bort den sidan där man kollar det.

Nu har 4.0736.3.2.1 släppts, har dock inte hittat någon ordentlig changelog och jag har inte provat firmwaren själv än. Någon som har?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blame_me
Nu har 4.0736.3.2.1 släppts, har dock inte hittat någon ordentlig changelog och jag har inte provat firmwaren själv än. Någon som har?

tankade in firmwaren direkt men har inte märkt några större skillnader! det enda visuella som jag hittat är nokia maps som ligger under program. Går att koppla till extern gps verkar vara ett bra gps program. hojta gärna till om ni hittar någon changelogg

/B

Visa signatur

it's nice to be important but it's more important to be nice

Permalänk
Medlem

Jag blir galen, det går ju inte att ändra ordningen på hur namnet visas i Inkorg för SMS längre...

Innan jag uppgraderade mjukvaran så stod det Förnamn Efternamn, nu står det Efternamn Förnamn i Inkorgen för SMS/MMS medans det står Förnamn Efternamn (precis så som jag VILL ha det i Telefonboken)

Någon som vet någon lösning på detta?

Permalänk
Medlem

Någon som kan tipsa om något snyggt och stilrent tema ?

Visa signatur

[E6600][ASUS P5B][2GB PC6400][8800GTX][3Dmark06: 10273]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

var hittar jag nss alla länkar jag huttat e gamla:p

Visa signatur

Jamen hejsan!

Permalänk
Medlem

Förslag på kalender

Här är en ännu nöjd N73-ägare, men skulle behöva tips på fristående kalenderprogram som gör att man inte måste ha aktivt väntläge igång för att kalenderposterna ska kunna ligga i fönstret. Har ni några förslag?

Sen skulle jag faktiskt också behöva ett klockprogram med timer - nån form av tidtagarurs-funktion... Tips där mottages gärna.

Om det finns tidigare i tråden är bara att beklaga att SweClockers forum inte har funktionen att söka i trådar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DevilGod
Om det finns tidigare i tråden är bara att beklaga att SweClockers forum inte har funktionen att söka i trådar

Det skall gå att söka i trådar har jag för mig, gå in på avancerad sök eller vad det nu kan tänkas heta.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Det skall gå att söka i trådar har jag för mig, gå in på avancerad sök eller vad det nu kan tänkas heta.

I`m jag tror han var ironsik då det är just det man kan göra:P han menade nog att man kan söka i tråden innan man börja fråga saker som sannerligen har tagits upp en eller flera ggr tidigare det är vad jag tror

edit: ojsan såg inte hela inlägget men det ska finnas en sökfunktion på swec..

Visa signatur

Jamen hejsan!

Permalänk

Hmm, Kan man fixa så man får TRE´s "msn" i n73an ?, Står ju Cert. Fel när man ska installera det, Går det att gå runt på ngt sätt? :), Använder ju tre kort. Så får ju med en gratis månad osv vid varje på laddning:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olsson
Hur känslig är eran joystick när man trycker ner den? Min måste man trycka till ganska ordentligt för att den ska reagera. Om jag trycker ner den väldigt löst så händer inget. Så det kan hända att man får trycka 2 gånger ibland. Skulle vara tacksam om någon kan svara om det ska vara så

Den är gårt och go ibörjan, efter lite användande så slappar den till. jag själv har bytt min joystick 3 gånger under tiden jag har haft min n73a (1,5år)

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Nån som kan hjälpa mej?

Köpte idag en 3.5 mm musikadapter till min n73:a men köpte inte original utan en billig kopia:p...
Ett misstag som jag antagligen får ångra:S
Till problemet.
När jag har den inkopplad och musik på så spelar den i hörlurarna som den ska . Men! den spelar även glatt ut musiken i högtalarna vilket förtstör hela grejen med hörlurar:P.
Visste ju att det ofta är problem med kopior så jag tänkte kolla om jag kunde testa den i butik men efterson butiken stängde när jag hittade den så gjorde jag inte det.
Så nu hoppas jag att nån av er kanske kan hjälpa mig. Nån som har haft detta problem och löst det eller liknande ...annars blir det vell att åka tillbax till butiken och lämna tillbaka den:( (jag som hadde en så fin originaladapter men slarvade bort den och dem är ju svindyra. tycker ja iaf:P)

MVH

Visa signatur

Jamen hejsan!

Permalänk
Medlem

Det där med adaptrar är ett helvete..... Min glappar ibland så musiken hörs ut i högtalarna, men rengör och smörj så fungerar det igen. Nä nästa mobil ska definitivt bli en med 3,5mm uttag direkt i mobilen

Visa signatur

[E6600][ASUS P5B][2GB PC6400][8800GTX][3Dmark06: 10273]

Permalänk

Fabriks "formatera" telefonen?!

Funderar på om det går att återställa telefonen så den blir som när man köpte den, alltså göra en total återställning?!, Någon som vet om man kan göra det som privatperson, har ju NSS, osv. Borde ju kunna nedgradera telefonen till en "äldre" mjukvaru version?!

Permalänk
Medlem

Re: Fabriks "formatera" telefonen?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nokia_N73
Funderar på om det går att återställa telefonen så den blir som när man köpte den, alltså göra en total återställning?!, Någon som vet om man kan göra det som privatperson, har ju NSS, osv. Borde ju kunna nedgradera telefonen till en "äldre" mjukvaru version?!

Lite nyfis, funkade det?

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk
Medlem

Hej jag funderar på att köpa en nokia n73 me men jag har hört att mobilen ska vara väldigt seg när man bläddrar mella menyerna och sånt? är den fortfarande lika seg nu efter nya firmware?

Visa signatur

Hp Pavilion 1224eo

Permalänk
Medlem

Tar ju kanske 1-2 sekunder att starta applikationer, men inte seg i själva menyerna. Annars är den väl ganska halvseg ibland, främst när det kommer till kameran.

Rekommenderar dig att testa den innan du bestämmer dig.

Visa signatur

AMD X2 5200+ | Radeon X1900XTX 512 | 2048MB | Viewsonic VG2230wm 22" 1680x1050 | WinXP MCE SP2 | Övrigt: Xbox 360 PE | Nokia N73 | Cowon D2 | iTouch

Permalänk

Hej!
Jag har haft min Nokia N73 i över ett år nu, just innan garantin gick ut (enligt Dialect där jag lämnade in den) så började telefonen att krångla, så fort man stöter till den eller lägger den på ett bord lite snabbt så dör den.
Jag lämnade in den för lagning och de skickade den till Engström för reparation, och när jag fick tillbaka den trodde jag allt var som det borde vara.
Efter nån dag märkte jag att problemet inte alls var löst utan lika illa som innan. Så jag lämnade in den en andra gång och fick tillbaka den än en gång utan förbättringar. När jag fick tillbaka den andra gången hade ett år gått så jag antog att garantin gått ut.

Nu har jag fått höra att det är två års garanti på mobiltelefoner oavsett vad försöljaren säger, stämmer det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gescheize
Hej!
Jag har haft min Nokia N73 i över ett år nu, just innan garantin gick ut (enligt Dialect där jag lämnade in den) så började telefonen att krångla, så fort man stöter till den eller lägger den på ett bord lite snabbt så dör den.
Jag lämnade in den för lagning och de skickade den till Engström för reparation, och när jag fick tillbaka den trodde jag allt var som det borde vara.
Efter nån dag märkte jag att problemet inte alls var löst utan lika illa som innan. Så jag lämnade in den en andra gång och fick tillbaka den än en gång utan förbättringar. När jag fick tillbaka den andra gången hade ett år gått så jag antog att garantin gått ut.

Nu har jag fått höra att det är två års garanti på mobiltelefoner oavsett vad försöljaren säger, stämmer det?

Stämmer bra det är 2 års garanti...

Senast jag bytte ut joysticken på garantin så hade det gått över 1år på garntin. Frågade tjejen om jag behövde betala men hon sa bestämt nej du har 2 års garanti, detta var på nokia service center. Numera är man iphone ägare så man behöver inte oroa sig för garantin :D.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gescheize
Hej!
Jag har haft min Nokia N73 i över ett år nu, just innan garantin gick ut (enligt Dialect där jag lämnade in den) så började telefonen att krångla, så fort man stöter till den eller lägger den på ett bord lite snabbt så dör den.
Jag lämnade in den för lagning och de skickade den till Engström för reparation, och när jag fick tillbaka den trodde jag allt var som det borde vara.
Efter nån dag märkte jag att problemet inte alls var löst utan lika illa som innan. Så jag lämnade in den en andra gång och fick tillbaka den än en gång utan förbättringar. När jag fick tillbaka den andra gången hade ett år gått så jag antog att garantin gått ut.

Nu har jag fått höra att det är två års garanti på mobiltelefoner oavsett vad försöljaren säger, stämmer det?

annars kan du ju testa med att byta produkt koden det gjorde jag på min telefon och de löste problemet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hartridge
annars kan du ju testa med att byta produkt koden det gjorde jag på min telefon och de löste problemet

Det är en vanlig n73 men förut hade jag fixat om den till ME. När det senare inte längre var nån skillnad på modellerna böt jag tillbaka till vanlig n73, kanske har nedgraderingen gjort att den dör av stötar nu.
Försökte få igång NSS nyss för att ändra produktkoden men när jag klickar på "Search for new device" så händer inget.
Visst är det så att telefonen ska vara ansluten i PC Suiteläge?
När man installerar NSS, ska man då välja "Nemesis USB Multi-flashing Device"?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Stämmer bra det är 2 års garanti...

Senast jag bytte ut joysticken på garantin så hade det gått över 1år på garntin. Frågade tjejen om jag behövde betala men hon sa bestämt nej du har 2 års garanti, detta var på nokia service center. Numera är man iphone ägare så man behöver inte oroa sig för garantin .

Va bra då kan jag gå dit igen och få den lagad, kanske till och med be dem byta ut den helt eftersom det är tredje gången?
Vart ligger Nokias servicecenter i Stockholm?