8800GT vs gamla 8800GTS 320MB/640MB

Permalänk
Medlem

Hur kommer HD-avkodningen vara på 8800GT?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jojjee
Hur kommer HD-avkodningen vara på 8800GT?

Full avlasting för h.264. Inte sett något om VC-1 ännu.

Permalänk
Medlem

Nån som vet vart man kan köpa kortet online? Kanske går att hitta i morgon på dagen?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Dustinhome har lagt ut kortet från två tillverkare nu också. Ej i lager dock och med ett pris på 2495:- är det nog inte rätt butik att beställa ifrån. Möjligt det kommer ligga på ett ganska högt pris till att börja med, tills de får konkurrens av AMD. Om jag skulle gissa så tror jag man kan spara upp emot 500:- om man avvaktar att beställa i 2v och väntar in AMD. Om nu inte AMD släpper två nya magplask kort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Dustinhome har lagt ut kortet från två tillverkare nu också. Ej i lager dock och med ett pris på 2495:- är det nog inte rätt butik att beställa ifrån. Möjligt det kommer ligga på ett ganska högt pris till att börja med, tills de får konkurrens av AMD. Om jag skulle gissa så tror jag man kan spara upp emot 500:- om man avvaktar att beställa i 2v och väntar in AMD. Om nu inte AMD släpper två nya magplask kort.

Notera att de kostar 200kr mindre med studentrabatt samt frakten ingår. Då skiljer det väl runt en hundring mot för billigaste butiken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Notera att de kostar 200kr mindre med studentrabatt samt frakten ingår. Då skiljer det väl runt en hundring mot för billigaste butiken.

Nu var det ett par år sedan jag var student så gäller inte för mig.

En anledning jag slutat handla hos Dustin då det endast är deras studentpriser som är konkurrenskraftiga mot exv. Datorbutiken.

Multitronic har då sänkt priset under 2100:- nu. Så Dustinhome verkar bara väldigt dyra som vanligt.

http://www.multitronic.se/index.php?prod=EN8800GT%2FG%2FHTDP%...

5:e november verkar det komma in där.

Undra om Nvidia har gjort en ATI och helt enkelt satt releasedatumet före det finns någon normal tillgång till produkterna. Allt för att stressa ut före AMD. Nu låter det ju dessvärre som att det blir precis likadant för AMD i mitten av november.

Permalänk
Avstängd

Kolla på komplett

Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Nu var det ett par år sedan jag var student så gäller inte för mig.

En anledning jag slutat handla hos Dustin då det endast är deras studentpriser som är konkurrenskraftiga mot exv. Datorbutiken.

Multitronic har då sänkt priset under 2100:- nu. Så Dustinhome verkar bara väldigt dyra som vanligt.

http://www.multitronic.se/index.php?prod=EN8800GT%2FG%2FHTDP%...

5:e november verkar det komma in där.

Undra om Nvidia har gjort en ATI och helt enkelt satt releasedatumet före det finns någon normal tillgång till produkterna. Allt för att stressa ut före AMD. Nu låter det ju dessvärre som att det blir precis likadant för AMD i mitten av november.

Kolla på komplett.se eller någon annan större webb butik. Där fanns dom i lager redan i måndags.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk

Datorbutiken har utökat sitt lager. Minns inte vilka de hade tidigare men nu har de iaf Asus, Sparkle, LeadTek, XFX, BFG och Gainward. Alla är tämligen billiga, men de ockrarna har höjt priset på Asus-kortet till 2100!!

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W