Hur tror ni Apple Store reagerar?

Permalänk

Hur tror ni Apple Store reagerar?

Min kollega var jätteglad idag och sa att hon hade köpt en macbook i måndags. Jag tänkte för mig själv att hon skulle väntat lite för att det skulle komma nya snart, men skit samma. Hon köpte den på PC City och fick inget Leopard till. Därför sa jag till henne att gå till Apple Store och fråga om hon kan uppgradera billigt.

Vad tror ni de säger?

(Sorry om detta är fel forum, men jag vet inte var annars frågan hör hemma)

Permalänk
Medlem

Dustin erbjuder precis som Apple Store att uppgradera sitt Tiger till Leopard för 80kr exkl moms. Så jag kan tänka mig att det även borde gå om man köpt den via PC-City, men jag kan inte säga det säkert.

Det är väl inte svårare än att hon ringer Apple och frågar?

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Hej

Jag beställde en Leopard uppgradering via Apple-store samma dag som jag hämtade min iMac på PC-City. Det kostade 85:- ink moms, och jag fick skivan 2 dagar senare.

/J

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jas_99
Hej

Jag beställde en Leopard uppgradering via Apple-store samma dag som jag hämtade min iMac på PC-City. Det kostade 85:- ink moms, och jag fick skivan 2 dagar senare.

/J

Gott mos! Tack!

Permalänk
Medlem

Hur pass säker kan man vara på att det kommer en ny uppdatering snart?
Sure tidsintervallen mellan uppdateringarna förut stämmer, men har vi hört ngt från ngn merr säker källa?

Sitter just nu och balanserar på köp knappen för en macbook... ....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
Hur pass säker kan man vara på att det kommer en ny uppdatering snart?
Sure tidsintervallen mellan uppdateringarna förut stämmer, men har vi hört ngt från ngn merr säker källa?

Sitter just nu och balanserar på köp knappen för en macbook... ....

Känns som att du väntat på att köpa en macbook i över ett år nu

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
Hur pass säker kan man vara på att det kommer en ny uppdatering snart?
Sure tidsintervallen mellan uppdateringarna förut stämmer, men har vi hört ngt från ngn merr säker källa?

Sitter just nu och balanserar på köp knappen för en macbook... ....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Känns som att du väntat på att köpa en macbook i över ett år nu

Själv skulle jag vänta, det känns inte som om en uppgradering står utanför dörren, men nära nog. Jag menar, det har ju inte hänt så mycket med MacBooken sen den kom, bara lite smågrejer, snart kommer touchscreen eller dyligt.

Edit: med dyligt menar jag något som radikalt skiljer dom gamla ifrån dom nya/gör dom nya mycket attraktivare.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Hedersmedlem

Aj aj, vänta hade varit bra ja. Det kom nya idag...
http://www.macrumors.com/2007/11/01/apple-updates-macbooks-to...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Känns som att du väntat på att köpa en macbook i över ett år nu

Det stämmer. Först skulle jag få mitt jävla csn kort, tog ett tag... Sen skulle jag ha pengar... Men nu har jag allt som behövs!!! JJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men whatefuck, swedenstore är itne uppdaterad... jaja väntar tills på måndag då jag kommer tillbaka hem med att köpa då!!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
Det stämmer. Först skulle jag få mitt jävla csn kort, tog ett tag... Sen skulle jag ha pengar... Men nu har jag allt som behövs!!! JJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men whatefuck, swedenstore är itne uppdaterad... jaja väntar tills på måndag då jag kommer tillbaka hem med att köpa då!!!!!

Den svenska versionen är alltid lite efter, i allt:P

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan

Men whatefuck, swedenstore är itne uppdaterad... jaja väntar tills på måndag då jag kommer tillbaka hem med att köpa då!!!!! [/B]

Nu är den uppdaterad. Det blir förmodligen en svart MacBook för mig nu, för jag hade först tänkt "nöja" mig med en MacBook Pro 15" 2,2ghz och trycka i 4gb i den, men egentligen ville jag ha en svart MacBook pga
a) storleken
b) färgen
c) priset

Problemet med den svarta MacBooken var att skärmen är glansig (vill ha matt) och att den bara stödde 2gb ram (fast man kunde trycka i 3, men det var inte optimalt har jag för mig). Men så när jag var bestämd i att köpa en MacBook pro 2,2ghz så fick jag höra om ryktena och nu när den svarta MacBooken faktiskt har stöd för 4gb ram, har bättre processor och dessutom lite (bara lite) bättre grafik så är nog fan saken klar!

Dessutom sägs ju MacBookarna ha bättre trådlös mottagning än Pro-modellerna för att de är av plast och inte aluminum. Hur pass allvarlig skillnad det är vet jag inte. Att skärmen är glansig kan jag nog lära mig att leva med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av henkebarn
Dessutom sägs ju MacBookarna ha bättre trådlös mottagning än Pro-modellerna för att de är av plast och inte aluminum. Hur pass allvarlig skillnad det är vet jag inte. Att skärmen är glansig kan jag nog lära mig att leva med.

Det finns ingenting som styrker det här ryktet. Jag har läst några tester där man försökt gå till botten med det här, och i varje fall är det som alltid när man har att göra med trådlöst nät - det varierar beroende på utrustning, elektroniskt buller samt avstånd och lite svart magi i största allmänhet.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

Apple är inte riktigt seriösa när dom tar 7620 kr för 4GB ram.. helt sinnessjukt! En 2GB-sticka kostar löst ca 800kr.. alltså 1600 om man köper löst. 6000 spänn som går rakt ner i fickan, per dator! Snacka om vinst.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isecore
Det finns ingenting som styrker det här ryktet. Jag har läst några tester där man försökt gå till botten med det här, och i varje fall är det som alltid när man har att göra med trådlöst nät - det varierar beroende på utrustning, elektroniskt buller samt avstånd och lite svart magi i största allmänhet.

Skulle inte förvåna mig om resultaten är likvärdiga. Jag menar, MacBook Pro är en seriös dator som inte får lov att ha bristande trådlös mottagning, så jag är skeptisk till att den skulle ha det.

Men i mitt huvud får den gärna ha den för att rättfärdiga ett köp av en BlackBook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Apple är inte riktigt seriösa när dom tar 7620 kr för 4GB ram.. helt sinnessjukt! En 2GB-sticka kostar löst ca 800kr.. alltså 1600 om man köper löst. 6000 spänn som går rakt ner i fickan, per dator! Snacka om vinst.

Det är därför du gör det själv;)
Men för såna som inte vågar är det riktigt surt=/

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobbaZ91
Det är därför du gör det själv;)
Men för såna som inte vågar är det riktigt surt=/

Absolut. De som tror att det måste göras från fabrik blir väl avskräckta när de ser att man bara får 1gb ram i en bärbar för 14k (blackbook) och att det kostar så sjukt mycket att få uppgraderat.
Men lägger man 1500:- så kan man fixa det själv. Tänker jag göra

EDIT: Och då syftar jag på 4gb!