Permalänk
Robot

Starta datorn med nyckel.

Jag satte in ett lås i datorn så att jag startar datorn med nyckel. Alltså jag vrider om nyckeln och sedan trycker på knappen.
Då kan ingen obehörig starta datorn. Jag vet ett lösenord på datorn är lika lätt, men detta är mycket häftigare. ;D Gjordes på 20 min kommentera.

Mycket simpelt kopplade den bara i serie.

Besök albumet: Starta datorn med nyckel. av patrik_e90

Permalänk
Medlem

Hade själv liknande för ett par år sen, men då vred jag och och sen tillbaka för att starta.

Permalänk
Medlem

Ett lösenord i bios är väl mycket mycket säkrare? Hur svårt är det att tjuvkoppla det där? (:

Fast lösenordet kanske försvinner vid reset ev cmos?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Ett lösenord i bios är väl mycket mycket säkrare? Hur svårt är det att tjuvkoppla det där? (:

Fast lösenordet kanske försvinner vid reset ev cmos?

Jag tror inte att mening är att göra den säker, mer en häftig grej.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Ett lösenord i bios är väl mycket mycket säkrare? Hur svårt är det att tjuvkoppla det där? (:

Fast lösenordet kanske försvinner vid reset ev cmos?

Ja visst är det inga problem att tjuvkoppla men de e bara en kul grej

Permalänk
Medlem

jo det är häftigt med startlås:) här är min http://sweclockers.com/album/?id=956 och det är inte roligt å glömma den när man ee på lan:) fick skruva upp och tjuvkoppla sin egna dator:P

Permalänk
Hedersmedlem

rätt coolt.

På server maskin ska man ju göra som om det var att skjuta atombomb från en u-båt. Vridnyckel bak och fram på chassit och sedan en knapp. Är chassit stort nog kanske det behövs 2 pers t.o.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu

På server maskin ska man ju göra som om det var att skjuta atombomb från en u-båt. Vridnyckel bak och fram på chassit och sedan en knapp. Är chassit stort nog kanske det behövs 2 pers t.o.m.

Eh, va?

Permalänk
Medlem

rätt häftigt imo!

Visa signatur

13900K - RTX 4080 GAMING X TRIO - ROG Strix Z690-F - 32GB Kingston Fury 6000MHz CL36 - Seagate Firecuda 530 2TB - ASUS ROG Thor II 1200W - Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit - be quiet! Pure Loop 2 FX 360mm

Permalänk
Medlem
Permalänk

ganska lätt att tjuvkoppla oxå ^^
lekte med lås i chassi på en av mina första burkar
dock blev det så jobbigt teslut.
jag provade massa olika saker
Men min favortit var när jag drog långa kablar bort till min säng.. så såfort jag vaknade på morgonen så kunde jag starta datorn utan att behöva strässa upp ögonen.. så va den inloggad lagom te man gått upp

Ger dig 8P

Permalänk
Avstängd

Haha! Roliga ider ni har!

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk

Tro mig, detdär låsen knäcker nog de flesta av er Sweclockare när datorn väll ska startas. Låg Nivå.

Permalänk
Medlem

visst lätt att ta sig in..men coolt!..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

klar 10:a för nice idé

Visa signatur

intel Dualcore 3.4Ghz, 2048mb ddr2 800mhz, inno3d GF 8800 GT 512mb, 1040gb hdd.

Permalänk
Medlem

snyggt 9p från mej.

Visa signatur

u can call me ColdBlood.remember that,u'll need it in future.

Permalänk
Medlem

hur fan gjorde du?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eNaz
hur fan gjorde du?

- Hur svårt kan det vara?

Permalänk
Medlem

Det är inte uppstarten som man ska hindra från obehöriga. Det är avstängningen. Båda är lika lätta att slingra sig förbi.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eNaz
hur fan gjorde du?

Vid start ska det gå en liten ström mellan två små pinnar på m-kortet, och sedan ska det inte göra det. Alltså först en sluten krets mellan dom, som sedan bryts. Enda grejen han gjort är att han sätter grejen som sitter på baksidan av nyckeln mitt i kretsen så att strömmen måste passera nyckeln för att komma igenom startknappen.

Visa signatur

roflcopter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sparlund
Vid start ska det gå en liten ström mellan två små pinnar på m-kortet, och sedan ska det inte göra det. Alltså först en sluten krets mellan dom, som sedan bryts. Enda grejen han gjort är att han sätter grejen som sitter på baksidan av nyckeln mitt i kretsen så att strömmen måste passera nyckeln för att komma igenom startknappen.

Kunde inte sagt det bättre själv!